Jump to content

Recommended Posts

2 hours ago, L33ntje said:

ik ben behoorlijk half doof en dus gewend om uit een verzameling losse kreten een verband te halen

¬†ūüėĄ¬†En ik ben half blind en dus gewend om uit een verzameling losse noten een melodie¬†te halen. (Hint: er zit geen "verband" in de tekst van Nitro. Daar gaat jou slechthorendheid niks aan kunnen veranderen).

Dat  "de hele regelgeving en mediaberichtgeving  rondom dampen"  het resultaat is van een te lage urgentie / prioriteit bij overheden is onzin. Het is juist de actieve bemoeienis van beleidsmakers die het klimaat zo hebben doen verslechteren.

te weinig realiseert dat dampen niet behoort tot de grootste problemen waarmee de wereld te kampen heeft

Waarom niet? Wat zijn volgens jou dan de grootste problemen?

niet behoort tot de grootste problemen (...) en dus niet de hoogste prioriteit

Alsof grote problemen = hoge prioriteit.... Echt grote problemen krijgen stelselmatig minder aandacht dan de korte termijn / makkelijk scoor-kansen / de waan van alledag en de actuele hype-discussies. Tabaksverslaving versus Moslimterreur in Europa? Tabaksverslaving is pakweg 30.000 x problematischer (als je aantal dodelijke slachtoffers als maatstaf neemt). En waar gaat de aandacht naar toe vind je?

Het grootste probleem is juist dat er niet nagedacht word door de dames en heren politici. En dat hoeven ze ook niet want ze laten zich voorlichten door lobbyisten die, uiteraard hun eigenbelang voorop stellen en ambtenaren die door diezelfde lobbyisten worden bijgepraat. Vervolgens moeten deze politici een beslissing nemen over iets waar ze de ballen verstand van hebben en laten zich daarmee niet van de wijs brengen want ze zijn er zelf van overtuigd dat ze de wijsheid in pacht hebben en gedragen zich ook zo.

Veel succes om dat hersenloze stelletje op andere gedachten te brengen, ik heb het tientallen jaren geleden opgegeven.

Posted (edited)
2 hours ago, balling said:

Een populist is iemand die de mening van het volk benoemd. Populisme heeft dus een uiterst positieve en democratische connotatie.

Allemachtig wat een ongelofelijke onzin zit iedereen hier uit te kramen vandaag den dag.

Een populist is iemand die "het volk" tegenover "de elite" plaatst. "Het volk" is daarbij nooit de bevolking maar altijd slechts een bepaald deel ervan (zo springt er nogal eens een etnische scheiding in het oog). "Het volk" wordt door de populist voorgesteld als een volstrekt homogene groep mensen met het morele gelijk aan haar zijde. Daartegenover staat dus de elite, een al even homogene corrupte en/of incompetente dievenbende. Daartoe behoort ook iedereen die de populist tegenspreekt: kritische journalisten zijn fake news verspreidende spreekbuizen van de elite en/of te stom om in te zien hoe die elite de morele zuiverheid van "het volk" probeert naar de klote te helpen. De typische populist is een demagoog die inspeelt op de onvrede van een achterban die bij voorkeur wordt gerekruteerd in een gemarginaliseerde, laagopgeleide onderklasse die zich meer laat leiden door primaire emoties dan door rationaliteit. Populisten besteden vrijwel alle aandacht aan het signaleren van problemen en het diskwalificeren van "de vijand"  en nauwelijks aan het bieden van een alternatief cq. een oplossing. 

De connotatie is niet uiterst positief, beste @balling. Anders zouden die populisten hun partijen wel Populistische Partij noemen., of niet dan?

Dit is niet zozeer mijn mening alswel de consensus over wat de betekenis is van het woord populist.

EDIT: dank je wel; @phtvs voor een prachtige demonstratie van wat ik hierboven beschrijf. 

Edited by monotom

35 minutes ago, monotom said:

Waarom niet? WatÔĽŅÔĽŅÔĽŅ zijn volgensÔĽŅÔĽŅÔĽŅÔĽŅ jou dan de ÔĽŅgrootste problemenÔĽŅ?

Uiteindelijk is er eigenlijk maar √©√©n he ? Uiteindelijk is alles terug te voeren op overbevolking ūüėČ . Maar nogmaals, ik doe geen politieke discussies hier.

Wat ik bedoelde is ook een beetje wat @phtvs aangeeft ; politici zien er te weinig noodzaak/belang in om zich er echt mee bezig te houden, en richten zich op lobbyisten. Dat zie je op wel meer gebieden trouwens. Is niet voorbehouden aan dampen alleen.

Posted (edited)
20 minutes ago, monotom said:

IT: dank je wel; @phtvs voor een prachtige demonstratie van wat ik hierboven beschrijf. 

Graag gedaan, maar ik zie mezelf niet als populistisch eerder als ervaringsdeskundige op dit gebied na zo'n kleine 25 jaar in de vakbond actief geweest te zijn

Edited by phtvs

3 minutes ago, L33ntje said:

Uiteindelijk is er eigenlijk maar √©√©n he ? Uiteindelijk is alles terugÔĽŅ te voeren op overbevolking ūüėČ . Maar nogmaals, ik doe geen politieke discussies hier.

Wat ik bedoelde is ook een beetje wat @phtvs aangeeft ; politici zien er te weinig noodzaak/belang in om zich er echt mee bezig te houden, en richten zich op lobbyisten. Dat zie je op wel meer gebieden trouwens. Is niet voorbehouden aan dampen alleen.

1. Er is geen overbevolking. Er is een slechte verdeling van resources.

2. Je doet nogal vaak politieke uitspraken

3. phtvs kletst uit zijn/haar nek. Vage algemeenheden en generalisaties, emotionele diskwalificaties en een totale afwezigheid van enige onderbouwing.

Just now, phtvs said:

Graag gedaan, maar ik zie mezelf neit als populistisch eerder als ervaringsdeskundige op dit gebied na zo'n kleine 25 jaar in de vakbond actief geweest te zijn

Dat zegt me precies nul komma nul. "Mijn verhaal is OK want het wordt gesteund door iemand die het weten kan, namelijk ikzelf" -> nice try but no cigar¬†ūüėĀ

6 minutes ago, monotom said:

Dat zegt me precies nul komma nul.

Oke, dus jij wilt mij vertellen dat de haagse politiek het dampen terecht en om de juiste redenen in hetzelfde hokje heeft geplaatst als tabak?

Ik weet niet of je het een beetje gevolgd hebt destijds maar ik heb de meest onzinnige onzin die je maar kunt bedenken voorbij horen komen als argumentatie.

Posted (edited)
21 minutes ago, phtvs said:

Oke, dus jij wilt mij vertellen dat de haagse politiek het dampen terecht en om de juiste redenen in hetzelfde hokje heeft geplaatst als tabak?

Ik weet niet of je het een beetje gevolgd hebt destijds maar ik heb de meest onzinnige onzin die je maar kunt bedenken voorbij horen komen als argumentatie.

Nee dat zeg ik helemaal niet. Jij zegt dingen, jij moet die onderbouwen. 

52 minutes ago, phtvs said:

Het grootste probleem is juist dat er niet nagedacht word door de dames en heren politici. En dat hoeven ze ook niet want ze laten zich voorlichten door lobbyisten die, uiteraard hun eigenbelang voorop stellen en ambtenaren die door diezelfde lobbyisten worden bijgepraat. ÔĽŅ

en jij kan het weten, want:

33 minutes ago, phtvs said:

eerder als ervaringsdeskundige op dit gebied na zo'n kleine 25 jaar in de vakbond actief geweest te zijn

A. "Dit gebied" heeft niks met vakbonden te maken.

B. "Dit gebied" bestaat pas sinds de eerste e-sigaret in 2004 op de markt kwam. Hoe heb jij daar 25 jaar ervaring mee dan?
C. Als niemand nadenkt en iedereen alleen maar naar de lobbyisten luistert, hoe zit het dan met...

RIVM stapt uit tabakscommissies

Volgens het RIVM had de tabaksindustrie te veel invloed in de commissies. Ook de NVWA stapt op.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/05/07/rivm-stapt-uit-tabakscommissies-a1602086

Edited by monotom

Posted (edited)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het 100% met je eens dat het beleid helemaal ruk is en dat er weinig reden is om daarover optimistisch te zijn.

We staan bovendien aan dezelfde kant, denk ik. We hebben hoogstwaarschijnlijk dezelfde wensen en doelen.

Maar met ongenuanceerde generalisaties, drogredeneringen en sentimenten is de goede zaak echt niet geholpen. Als het probleem is dat beleidsmakers zomaar maar wat doen en zomaar maar wat roepen, laat dan het tegengeluid in hemelsnaam op feiten en logische argumentatie gebaseerd zijn. Anders zijn we geen haar beter.

Edited by monotom

3 minutes ago, monotom said:

Maar met ongenuanceerde generalisaties, drogredeneringen en sentimenten is de goede zaak echt niet geholpen.

Dat ben ik in principe gewoon met je eens. Ik ben denk ik alleen een beetje afgestompt denk ik door de vele teleurstellingen die ik heb moeten incasseren. Ik weet nu eenmaal hoe het een beetje werkt in de politiek en ik weet bijna voor 100% zeker dat er wat dampen betreft, niets meer te redden valt. Hier zijn beslissingen genomen door mensen met 0,0 % verstand van zaken en waar ze niet op terug komen.

Zo werkt het nu eenmaal in de politiek. Je ziet dat op allerlei gebied terug. Of het nu gaat om de gaswinning,  eu beleid,  ict projecten of om dampen om er maar een paar op te noemen, overal hetzelfde liedje. Politici kunnen ook niet overal verstand van hebben, daar hebben ze personeel voor die zich laten beinvloeden door lobbyisten en die hebben hun eigen agenda.

Ik wens iedereen die het wil proberen succes, en hoop met ze dat ik er naast zit, maar ik vrees het ergste. 

51 minutes ago, monotom said:

1. Er is geen overbevolking. Er is een slechte verdeling van resources.

2. Je doet nogal vaak politieke uitspraken

3. phtvs kletst uit zijn/haar nek. Vage algemeenheden en generalisaties, emotionele diskwalificaties en een totale afwezigheid van enige onderbouwing.

1. Deels. Maar dat is weer een hele discussie op zich. Die hier niet thuishoort.

2. Een uitspraak is nog geen discussie ūüėČ En bijna √°lles is politiek. Bovendien heb ik in deze draad alleen maar aangegeven dat ik het bericht van Nitro redelijk kon ontcijferen. Verder ook geen behoefte aan discussie.

3. Dat is jouw mening, ik kan op basis van één zinnetje geen uitspraak doen. 

Posted (edited)
2 hours ago, phtvs said:

Dat ben ik in principe gewoon met je eens. Ik ben denk ik alleen een beetje afgestompt denk ik door de vele teleurstellingen die ik heb moeten incasseren. Ik weet nu eenmaal hoe het een beetje werkt in de politiek en ik weet bijna voor 100% zeker dat er wat dampen betreft, niets meer te redden valt. Hier zijn beslissingen genomen door mensen met 0,0 % verstand van zaken en waar ze niet op terug komen.

ÔĽŅÔĽŅ ¬†

Zo werkt het nu eenmaal in de politiek. Je ziet dat op allerlei gebied terug. Of het nu gaat om de gaswinning,  eu beleid,  ict projecten of om dampen om er maar een paar op te noemen, overal hetzelfde liedje. Politici kunnen ook niet overal verstand van hebben, daar hebben ze personeel voor die zich laten beinvloeden door lobbyisten en die hebben hun eigen agenda.

ÔĽŅ ¬†

Ik wens iedereen die het wil proberen succes, en hoop met ze dat ik er naast zit, maar ik vrees het ergste. 

Ik snap dat wel hoor. 

Wat mij enorm heeft geholpen is dat ik heb besloten de politiek niet meer op de voet te volgen,. Ik kijk geen TV meer, ben van mijn Twitter- en RSS-verslaving afgekickt en op Facebook kom ik ook niet meer. Geenstijl en dat soort blogs las ik sowieso al niet meer.

Ik hield ineens uren over. Uren waarin ik me normaliter elke dag alleen maar dood ergerde. Ik ergerde me kapot aan Prem  bij DWDD, aan het domme reactionaire volk in de NU.nl commentaarpanelen, aan de imbeciele discussies over het Sinterklaasfeest, aan het doorzichtige effectbejag van Wilders met zijn wekelijkse schofferende slogans en rijmpjes, aan de mensen die daar dan weer schande van spraken en hem zo als makke schapen in de kaart speelden, aan de debiliserende hoeveelheid reclame waarmee dat allemaal werd afgekaderd - aan de papegaaien op Twitter, de "bekende" Nederlanders die allemaal zo enorm empathisch en begaan blijken te zijn als iemand de pijp uitgaat, die allemaal expert blijken te zijn, allemaal professors van de faculteit van Achterafgelulkunde van de Opendeurenuniversiteit als er een camera op hun bakkes wordt gericht. Ik ergerde me aan mezelf, omdat ik niet wist waarom ik dit allemaal zo nodig moest zien en horen en lezen.  En er een mening over hebben die niemand wat interesseert.

Met zoveel ergernissen kan je gemakkelijk uit het oog verliezen dat we hier in Nederland welgeteld ongeveer het meest welvarende, meest rationele en meest evenwichtige landje ter wereld zijn. Dat je vrijwel nergens anders op Aarde zo vrij bent om je kapot te ergeren aan zo'n grote verscheidenheid aan nietszeggendheid. En per saldo zo veel tijd hebt om je te concentreren op de dingen die nog niet perfect zijn geregeld. Wel lekker hoor, dat we tijdens het spuien van ons ongenoegen op internet de snelste breedbandverbindingen hebben. En geen van ons zit te lezen over de rampzalige kansloosheid van het dampgebeuren zonder minimaal drie setups met verschillende smaakjes e-liquid onder handbereik. "Dampen = kapot" schrijven in een kamer die blauw staat van de VG hahaha. We zijn me er een stelletje.

Edited by monotom

15 minutes ago, monotom said:

. En geen van ons zit te lezen over de rampzallige kansloosheid van het dampgebeuren zonder minimaal drie setups met verschillende smaakjes e-liquid onder handbereik. "Dampen = kapot" schrijven in een kamer die blauw staat van de VG hahaha. We zijn me er een stelletje.

Idd. ik vind ook dat we het veel te goed hebben in Nederland.

Ik maak me er ook een stuk minder druk om allemaal. Zeker wat dampen betreft, t zal me jeuken wat ze voor onzin wetgeving verzinnen. Als ik in staat ben om van het roken af te komen, dan is het een eitje om te stoppen met dampen. Ik vind het dan alleen jammer voor al die rokers die het nog niet is gelukt om te stoppen met roken en dan misschien geen kans meer hebben om te gaan dampen in plaats van roken.

En eerlijk, de belangrijkste reden om te stoppen met roken was naast mijn gezondheid het gezeik wat roken tegenwoordig geeft. Er lopen werkelijk waar mensen rond die al beginnen te klagen als je 100 kilometer van ze vandaan van plan bent om een peuk op te steken.

Posted (edited)
55 minutes ago, L33ntje said:

Een uitspraak is nog geen discussie

Dus 100% van de discussies had ik kunnen voorkomen door het gewoon altijd met jouw eens te zijn!

Damn....wat ben ik toch een dictatortje dan he¬†ūüėĀ

Edited by monotom

SgX9g84.jpg

lol, dit alles begon door een shop die zich vergist in een uitspraak.

....en TPD2 en 3? Volgens mij is er maar 1 TPD die gefaseerd is ingevoerd en ook de ruimte biedt voor belastingheffing/accijns waar nu over nagedacht wordt.

19 minutes ago, Bobby said:

lol, dit alles begon door een shop die zich vergist in een uitspraak.

Ach het houd ons ook weer van de straat ūü§£

2 minutes ago, monotom said:

Dus 100% van de discussies had ik kunnen voorkomen door het gewoon altijd met jouw eens te zijn!

Damn....

Nee hoor, je hoeft het niet met me eens te zijn. Gewoon vaststellen dat we verschillen van mening is vaak genoeg. Voor politieke discussies echter, zijn geschikter plekken. 

1 hour ago, monotom said:

Met zoveel ergernissen kan je gemakkelijk uit het oog verliezen dat we hier in Nederland welgeteld ongeveer het meest welvarende, meest rationele en meest evenwichtige landje ter wereld zijn. Dat je vrijwel nergens anders op Aarde zo vrij bent om je kapot te ergeren aan zo'n grote verscheidenheid aan nietszeggendheid. En per saldo zo veel tijd hebt om je te concentreren op de dingen die nog niet perfect zijn geregeld. Wel lekker hoor, dat we tijdens het spuien van ons ongenoegen op internet de snelste breedbandverbindingen hebben. En geen van ons zit te lezen over de rampzallige kansloosheid van het dampgebeuren zonder minimaal drie setups met verschillende smaakjes e-liquid onder handbereik. "Dampen = kapot" schrijven in een kamer die blauw staat van de VG hahaha. We zijn me er een stelletje.

Dit mag weleens gezegd worden inderdaad en geldt in brede zin.

Posted (edited)
1 hour ago, monotom said:

Ik snap dat wel hoor. 

Wat mij enorm heeft geholpen is dat ik heb besloten de politiek niet meer op de voet te volgen,. Ik kijk geen TV meer, ben van mijn Twitter- en RSS-verslaving afgekickt en op Facebook kom ik ook niet meer. Geenstijl en dat soort blogs las ik sowieso al niet meer.

Ik hield ineens uren over. Uren waarin ik me normaliter elke dag alleen maar dood ergerde. Ik ergerde me kapot aan Prem  bij DWDD, aan het domme reactionaire volk in de NU.nl commentaarpanelen, aan de imbeciele discussies over het Sinterklaasfeest, aan het doorzichtige effectbejag van Wilders met zijn wekelijkse schofferende slogans en rijmpjes, aan de mensen die daar dan weer schande van spraken en hem zo als makke schapen in de kaart speelden, aan de debiliserende hoeveelheid reclame waarmee dat allemaal werd afgekaderd - aan de papegaaien op Twitter, de "bekende" Nederlanders die allemaal zo enorm empathisch en begaan blijken te zijn als iemand de pijp uitgaat, die allemaal expert blijken te zijn, allemaal professors van de faculteit van Achterafgelulkunde van de Opendeurenuniversiteit als er een camera op hun bakkes wordt gericht. Ik ergerde me aan mezelf, omdat ik niet wist waarom ik dit allemaal zo nodig moest zien en horen en lezen.  En er een mening over hebben die niemand wat interesseert.

Met zoveel ergernissen kan je gemakkelijk uit het oog verliezen dat we hier in Nederland welgeteld ongeveer het meest welvarende, meest rationele en meest evenwichtige landje ter wereld zijn. Dat je vrijwel nergens anders op Aarde zo vrij bent om je kapot te ergeren aan zo'n grote verscheidenheid aan nietszeggendheid. En per saldo zo veel tijd hebt om je te concentreren op de dingen die nog niet perfect zijn geregeld. Wel lekker hoor, dat we tijdens het spuien van ons ongenoegen op internet de snelste breedbandverbindingen hebben. En geen van ons zit te lezen over de rampzallige kansloosheid van het dampgebeuren zonder minimaal drie setups met verschillende smaakjes e-liquid onder handbereik. "Dampen = kapot" schrijven in een kamer die blauw staat van de VG hahaha. We zijn me er een stelletje.

Hier zitten we dan echter weer verrassend op één lijn. 

Want nog voor de volledigheid; dat ik de post van Nitro kon lezen, betekent absoluut niet dat ik hem onderschrijf .

Edited by L33ntje

16 minutes ago, L33ntje said:

Voor politieke discussies echter, zijn geschikter plekken. 

Daar ben ik het totaal niet mee eens.

Zolang de politieke discussie over dampen en de wetgeving daaromtrent gaat, lijkt me dat prima.

2 hours ago, L33ntje said:

2. Een uitspraak is nog geen discussie ÔĽŅūüėČ .......................... Verder ook geen behoefte aan discussie.

Maar een uitspraak is vaak het begin van een discussie. Daaruit concluderend is een uitspraak dus ook gelijk onderdeel van die discussie ūüôā

Als je geen behoefte hebt aan een discussie, zul je dus ook die uitspraak achterwege dienen te laten, anders krijg je @monotom¬†achter je aan ūüėõ¬†

Jullie kunnen over 3 weken in friesland mooi naast elkaar gaan zitten. Pak ik er lekker n sateetje bij, dan heb ik geen popcorn nodig ūüôā¬†

7 minutes ago, Madman said:

zitten

Eg nie.

1 hour ago, Raycoupe said:

Zolang de politieke discussie over dampen en de wetgeving daaromtrent gaat, lijkt me dat prima.

Die hoort hier thuis ja. Maar allerlei zijstraten en niet dampen-gerelateerde onderwepen mijns inziens of voor mij niet.  Ik heb daar in elk geval niet altijd trek in. IRL wel, dat converseert prettiger, je ziet elkaar en begrijpt elkaar beter. Juist in politieke discussies heb ik graag wat nonverbale communicatie  bij de hand . Een forum is me te zwart-wit. Heb in een grijs verleden veel rondgehangen op Weerwoord, maar dat was ik op een gegeven moment ook spuugzat. En besloten niet meer op een politiek forum te willen zitten. Vandaar.