Jump to content

Deukje batterijhuls

Recommended Posts

Laat ik m'n dampwaar vallen op de grond, zit er een deukje in de buitenhuls van de Ego One V2 batterij, en valt het sluitklepje aan de onderkant van de batterij eraf. Deze kan ik er zo weer op drukken.

Kan het deukje in de buitenhuls kwaad ivm veiligheid enzo ?

Sommige zullen zeggen dat het geen kwaad kan als het heel klein deukje is.

Maar het is zo dat die buitenkant de min van de batterij is, inwendig zit een soort papier en daar binnen de cel die plus geladen is.

Mocht dit met elkaar in aanraking komen zal de batterij heel snel ontladen met oplopende temperatuur en steekvlam of explosie tot gevolg.

Een nieuwe batterij kost een euro of 5 bij nkon dus wil je daar het risico voor lopen ?

Bestel er gewoon een paar kan je gelijk makkelijk wisselen.

Er zal vast iemand het niet met me eens zijn , 100 mensen 100 meningen :gek

13 minutes ago, Ruud68 said:

deukje in de buitenhuls

Als het deukje in de gelakte ego-behuizing zit, kan het geen kwaad. Bij de (interne) batterij wellicht wel

De ego one heeft een ingebouwde batterij en je kunt niet zien of de batterij zelf beschadigd is. Als het een klein deukje is zal de schade aan de interne accu waarschijnlijk meevallen, er zal ook nog wel een soort van isolatie omzitten denk ik (geen idee of dat echt zo is). Even proberen of de damper het blijft doen en niet erg warm wordt.

Het is een kleine deuk, de interne (niet verwisselbare) batterij is zo te zien niet geraakt, er zit een kleine ruimte tussen de huls en de interne batterijpack. Tijdens het opladen en gebruik wordt eea niet warm. Het deukje zit trouwens helemaal onderaan de huls, vlak bij de onderrand/afsluitkapje.

Bedankt voor de reakties.

• Like 1