Jump to content
gido

kort sluiting in coil....

Recommended Posts

43 minutes ago, Oomkobus said:

Splijten niet@Raycoupe maar je kan er wel keihard op meppen emoji7.pngemoji7.png

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png

Laten we die jongen die ellende nog even besparen. Van AIO naar zelf flatwire hameren is wellicht een wat grote stap. 😉

Zelf nooit begonnen aan de mini rba'tje van de AIO, of het opnieuw wicken van die fabriekscoils, wat dat betreft petje af voor @gido

Bij het opnieuw wicken van die fabriekscoiltjes, kun je die niet 'dryburnen', maar met een tangetje even boven het gasfornuis houden en hij is ook weer helemaal schoon.

3 hours ago, Raycoupe said:

Nee, want deze is nog zwaarder om op te warmen.. Bij je vorige zat je op een 'heatcapacity' van rond de 75 mJ/K, als deze op 3 mm diameter is gedraaid zit je al op de 111 mJ/K

Als je auto de kar niet kan trekken heeft het geen zin het met een nog zwaardere kar te proberen.

Kan me goed voorstellen dat je met spanning zit te wachten op nieuw draad en je nieuwe RTA, moest een tijdje terug zelf twee weken wachten op juist dikkere draden. 'k Kon nog wat verder klooien door twee dunne draden in elkaar te twisten gelukkig, maar een draadje splijten gaat lastig.

klinkt best logisch met die auto. maar ik snap nog niet echt wat het uitmaakt wat voor draad hoeveel wraps en met warmte enz. daarom probeer ik ook van alles

On 9-7-2018 at 22:39, Johannes Koning said:

Ga toch gewoon naar steam engine

vul je gegevens in en viola

24 awg  single coil op b.v 2mm boortje in 0.5 Ohm en je komt uit op  7 wraps.

zie dat Oom Kobus dit ook al aan geeft

p.s Goud zou ook wel leuk zijn (worden wel duur}:gek

dit doe ik natuurlijk al. alleen werkt het niet...

3 hours ago, Oomkobus said:

Trouwens, wat hulp betreft, ik heb daar een filmpje voor op m'n YouTube kanaal, nog niet voor een rta trouwens, dan zou ik eerdaags ff eentje moeten lenen van iemand

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png

heb ze alle 2 al gezien! leuk om te kijken!

ik wacht het af tot een RTA 😋

2 hours ago, Raycoupe said:

Laten we die jongen die ellende nog even besparen. Van AIO naar zelf flatwire hameren is wellicht een wat grote stap. 😉

Zelf nooit begonnen aan de mini rba'tje van de AIO, of het opnieuw wicken van die fabriekscoils, wat dat betreft petje af voor @gido

Bij het opnieuw wicken van die fabriekscoiltjes, kun je die niet 'dryburnen', maar met een tangetje even boven het gasfornuis houden en hij is ook weer helemaal schoon.

het is inderdaad ook best wel knutselen en priegelen als beginner haha! 

bedankt!