Jump to content

kort sluiting in coil....


gido

Recommended Posts

hallo allemaal

 

ik heb sinds vandaag mijn nieuwe coil. 

het is een BF RBA head van joyetech. ik heb deze nu 3 keer proberen te maken. 

maar elke keer knippert het lampje 3 keer (dit betekent dat er kortsluiting is) ik heb geen idee meer wat ik fout doe.

ik heb de lage kant(positieve draad) door het midden en het bovenste draad(positief) door het schroef gaatje heen.

ik gebruik als draad 24GA 0.5 mm is  er iemand die mij kan helpen

alvast bedankt!

 

Gido!

Link to comment
Share on other sites

ja ik heb dit 3 keer geprobeerd met een yt filmpje en 3 keer een ander de draden raken ook niet de want daar zit kartoen omheen. het is alleen zo raar want de 1e keer doet hij het wel. als ik dan weer een hijs wil nemen doet hij het niet. haal ik het connector puntje van de coil even open en doe ik hem weer dicht. doet hij het weer 1 keer....

Link to comment
Share on other sites

Wikkel je de coil zelf ?

Misschien is de weerstand van die vrij dikke draad te laag voor je mod ?

Sommige mods kunnen bv niet lager dan 0,2 ohm ik noem maar een nummer.

Tevens zou je hot spots kunnen hebben , heb je dat gecheckt ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ik ben nieuw in het maken van je eigen coils. mij werd aangeraden om 0.5 mm te nemen. ik dampte hiervoor met een 0.5 ohm coil. volgens de diagram met kleuren en wikkelingen moet dit kunnen. en wat zijn hot spots?

Link to comment
Share on other sites

Hotspots zijn punten waarop de coil meer opgloeit dan op de rest van de coil. Helaas is dit op een rba lastig te checken. Als de wikkelingen elkaar niet raken zou je dit probleem niet moeten hebben.

 

Hoeveel wikkelingen gebruik je? Dan kunnen we de weerstand voor je uitrekenen. Diameter = 3?

Link to comment
Share on other sites

Na het wikkelen en monteren van de draad wil de stroom vaak tussen de draden overspringen wat resulteert in lagere ohmse waarde.

Voor je katoen er door doet puls je paar keer rustig je mod tot draad begint te gloeien.

Een goede coil begint langzaam vanuit het midden op te gloeien.

Als dat niet gebeurd neem je een pincet of zo en schraap je voorzichtig over de coil, soort van aaien tot de hotspots weg zijn en coil netjes opgloeit.

Dan even af laten koelen en katoen er in.

Link to comment
Share on other sites

dat is helaas niet mogelijk inderdaad. 

diameter is e en heb 0.5 mm dus heb 8 wraps

gedaan zoals in de foto staat. ik weet niet of dit klopt. ik hoor het graag van jullie heb dus 0.5mm draad en wil rond de 5 ohm roken. misschien verstandig om nieuw draad te bestellen?

 image.thumb.png.f0befd5033db2b2dfc6061f63022022b.png

Link to comment
Share on other sites

Heb je een diameter van 1,5 mm?

Nou ja, als de diameter groter is dan zou je hoger in weerstand uitkomen

Ik denk toch aan hotspots, 8 wraps in een rba lijkt me wat krap en dan heb je kans dat de wikkelingen toch te dicht bij elkaar komen.

Link to comment
Share on other sites

wat denk je dat het beste is dan? 

welke diameter?

welke draad dikte? 
en hoeveel windingen?

 

is het nog mogelijk om dit met mijn 0.5 mm draad dikte tedoen of kan ik beter nieuwe bestellen?

 

Link to comment
Share on other sites

Kijk ook eens op steamengine. Daar kun je je draaddikte invullen en inner diameter en op welke ohm je uit wilt komen. Ga hier eens mee spelen en zie wat het verschil is in diverse soorten draad en de dikte ervan. 

Link to comment
Share on other sites

Ik denk nog steeds dat je te lage weerstand gebruikt, hoe lager de weerstand hoe meer spanning en warmte ontwikkeling.

 

Maar zonder meer info kunnen we niet veel betekenen voor je.

 

Zoals wat voor mod gebruik je.

wat is diameter van je coil en wat voor soort draad.

 

Foto zou ook super zijn natuurlijk. 

 

Link to comment
Share on other sites

image.png.3820f2e975c99dde9f61c069028cd5e2.pngimage.png.62a4a5ece4f3561058fa67c89dc7ae61.pngimage.png.601c72c8818065ef175fbff5185f88c6.pngimage.png.6e80cf652bb87e07210ed6cc8d57cc6c.pngimage.thumb.png.bf8fe19d5fef66a9556eb74d2bc80c39.png

image.png

hier boven zie je mijn tools.

ik gebruik 0.5 mm draad

ik draad mijn coils om mijn schroeven draaiertje.

ik vape met een joyetech ego aio. BF RBA coil.

 

en wil graag weten hoe ik een goeie coil kan maken. waarmee ik veel clouds kan blazen. 

Link to comment
Share on other sites

Je weerstand is te laag.
Als ik m uitrekenen kom je met 8 wikkelingen uit op ongeveer 0.3 ohm, je ego kan die niet handelen, geen idee of het past maar je moet echt 0.5 of nog hoger, dan geeft ie met een volle batterij 21 watt als ik het me goed herinner.
Dat betekent met je huidige ss316L 24 awg draad 12 wraps, en dat is minimaal.

Je zou beter 24awg kanthal gebruiken, dan komt het met 8 wikkelingen helemaal goed

Of 26awg ss316.

Hotspots verwijderen zal niet gaan in deze tank dus je moet je wikkelingen iets spacen, en met de huidige 24awg zal dat superkrap worden.

Kortom: 24 awg kanthal of 26awg ss316.
En spacen, dat moet, van mij.

Verder netjes gedaan trouwens.

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...