Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Sign in to follow this  
Jim

Taifun GT4 (clone) RTA review.

Recommended Posts

Na het bekijken van enkele lovende Youtube reviews van deze tank wou ik zelf weten of het de hoge waarderingen waard was.

Zoals vaak bij atomizers die dik over de 100€ kosten koop ik eerst een clone om te kijken of het was is, en als het echt de moeite is koop ik er de echte versie van.

Zo ook bij deze RTA, ik wou weten of de vape echt zo goed is als sommige laten uitschijnen.

Om de looks van de tank heb ik het alvast niet gekocht en dat ga je me nog enkele keren zien vermelden, voor mezelf is het een afschuwelijk lelijke tank maar er zijn wel drop kits voor beschikbaar dus als ik de echte versie zou kopen heb ik mogelijkheden om de looks wel aan te passen naar wens.

Ik heb deze clone hier gekocht:

https://www.fasttech.com/p/9650727

Verpakking is niks speciaal, gewoon je standaard clone verpakking.

m3M1lgn.jpg?1

Als spares krijg je:

- Reserve o-ringen en schroefjes

- Inbussleutel

D5jk2FT.jpg?1

Dit is de tank zoals je die standaard krijgt als je die koopt, als je een echte versie hebt kan je wel als extra andere tank looks kopen en een ultem dropkit.

Bij Steamtuners kan je ook een dropkit bekomen.

Het is een heel grote en vrij zware tank door al het stainless steel en op gebied van looks gaan we enkele jaren terug in de tijd.

Blijkbaar is dat de stijl die Duitsers graag zien, groot en een beetje lompe hardware maar wel kwaliteit.

9ggYVpV.jpg?1

Op deze clone geen namen ofzo van merk, de 510 steekt maar net genoeg uit om ook op een hybrid mech te gebruiken.

Maar aanraden doe ik het niet want ze steekt toch net niet genoeg uit om me veilig te voelen.

NSJJjmN.jpg?1

De driptip is niet zo breed als een 810 wide bore drtiptip maar toch vrij brede opening, maar onderaan wel gewoon een 510 aansluiting.

rsNKLgw.jpg?1

Topfill bij deze tank, de schroefdraad is wel vrij degelijk bij deze clone maar zal natuurlijk niet zo precies zijn als de echte versie.

Kan 5ml in deze tank.

nXzuW0O.jpg?1

Dit is de kamer langs binnen, netjes afgewerkt en een mooie "dome" vorm.

fD0wWAK.jpg?1

En hier alles uit elkaar, al kwam ik er achteraf nog wel achter dat de JFC ring er nog op zat.

Iu5NGCQ.jpg?1

De airflow bij deze RTA is restricted DL en je kan kiezen voor aan elke kant een opening open te hebben of je kan kiezen voor slechts één opening open te hebben.

Met beide open is het net geen volwaardige DL vape maar iets meer restricted, met één opening is het echt restricted DL.

Voor mij is deze tank met beide openingen driekwart open de perfecte airflow zoals ik het graag heb.

M2MLzH1.jpg?1

Zoals je aan het deck ziet komt de airflow meer aan één kant van het deck uit.

JFEPGuF.jpg?1

Het deck geeft je wel veel opties van welke type coil je wil plaatsen, kleine microcoils of vrij brede exotische coils is geen probleem.

TG9F5aj.jpg?1

QX7hepT.jpg?1

Ik ben een liefhebber van exotische coils en voor deze build het ik een framed staple coil SS316 van Coilology gebruikt.

Heb reviews gezien waar mensen de coil gewoon in het midden van het deck plaatsen en dat zou ook goed gaan, maar zelf plaats ik altijd de coil in het midden van de twee airflow kanten.

Kan niet bewijzen dat dit het beste is maar voor mij lijkt het beter om de coil in het midden van de airflow te plaatsen, daarom zit mijn coil dus meer naar één kant toe.

bqwhJ2P.jpg?1

9ZfdPmp.jpg?1

Ej2qtxy.jpg?1

Een tweede build die ik gezien had was de mesh wick methode, dat heb ik ook voor de fun eens getest.

cbWVqPV.jpg?1

6ivpS9O.jpg?1

Dat werkt ook goed en kan het wicken zonder probleem bijhouden, maar ik zie absoluut geen voordeel in deze techniek dan de normale manier met katoen door de coil.

De mesh wick manier zorgt enkel dat je nog meer tijd nodig hebt wil je het katoen vervangen en je coil zuiver maken.

Ben blij dat ik het eens getest heb, maar zal het niet meer gaan toepassen in de toekomst.

De wickgaten zitten vrij diep in het deck dus je kan veel katoen gebruiken in deze RTA.

XoajIcG.jpg?1

Gut04hd.jpg?1

Nog een foto van deze RTA op een dual battery mod, misschien snap je nu waarom ik zeg dat het lelijke tank is.

TOcYcgP.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Smaak van deze tank is het beste wat ik al gehad heb, een dikke 10 op 10 wat mij betreft!!!

- Airflow hetzelfde, ik verkies altijd restricted DL airflow en bij deze RTA is het perfect voor mij.

De airflow is extreem stil en rustig, nergens merk ik weerstand en kortom ook een dikke 10 op 10!

IK schrijf het wel eens vaker in reviews dat een tank mijn favoriet is en het beste tot nog toe, maar het is ook zo want iets is maar zo goed tot er nadien nog iets beter op de markt komt.

De Asmodus Zesthia en Kayfun v5.2 waren mijn favoriete single coil RTA's, maar nu ik deze getest heb is deze mijn nieuwe favoriet omdat het voor mij gewoon nog beter is.

- Deze clone is wel netjes afgewerkt, geen foutjes in de afwerking.

- Veel keuze op gebied van coils die je kan gebruiken.

- Je kan je juice flow regelen, maar zelf gebruik ik dat nooit want als je zeker bent van je wicking kunsten heb je geen JFC nodig tijdens het vullen van de tank.

Wat voor mij beter kan:

- De build deck schroefjes zijn bijna microscopisch klein en en bij deze clone van waardeloze kwaliteit, zonder er echt kracht op de zetten heb ik er al twee gestript.

Om een exotische coil vast te schroeven moet je soms wat harder draaien maar door deze pietlullige schroefjes gaat het niet zo goed als ik zou willen.

Geen idee af dat bij de echte versie ook zo is of bij een andere clone, ik kan enkel oordelen over deze clone.

- De looks zijn oubollig, niet alleen bij deze RTA maar bij de meeste "high-end" RTA's zijn de looks meestal niet zo mooi. 

Smaken verschillen , gelukkig, want ik vind deze dus-op de driptip na -  WEL mooi (in tegenstelling tot de GTIII ), en ook de Corona V8, ook zo'n duur Duits ding,  vind ik uitgesproken mooi. Ik denk mijn mooiste RTA. (Okee, ik heb een kloon. Erger nog, een kloon van een kloon). 

Ik heb de Taifun GT4 zelf nog niet, maar wel gedampt, zowel de originele als een paar clones, en ontdek daarbij geen verschillen. Verrassend genoeg vind ik de draw zelfs een beetje TE strak, ondanks dat ik van redelijk restricted DL hou. 

Heb je deze build al geprobeerd ? Dat is één van de eerste die ik wil proberen. (Want er gaat er natuurlijk eentje komen-al vermoed ik ook in eerste instantie een kloon). En dan als  mtl, want daar vind ik deze tank denk ik geschikter voor. 

tgt4_02-300x300.jpg

3 minutes ago, L33ntje said:

Smaken verschillen , gelukkig, want ik vind deze dus-op de driptip na -  WEL mooi

Ja, maar jij bent een halve Duitser, daarbij, waar je mee omgaat, word je mee besmet. Ergo, Natuurlijk vind jij 'm mooi..:zoef

1 minute ago, TheRich said:

Ja, maar jij bent een halve Duitser, daarbij, waar je mee omgaat, word je mee besmet. Ergo, Natuurlijk vind jij 'm mooi..:zoef

Ik weet niet of dat een kwestie is van omgaan / besmetten. Meer van een land vinden waar je ruim daarvoor al heel erg thuis was / mee op één lijn zat / heel erg past. Mijn "smaak" maar zeker ook levenshouding was zeg maar al "Duits" voor zelfs het idéé van emigreren zich voor het eerst voordeed. Duitsland inrijden voelde altijd als thuiskomen. Terwijl ik me al die jaren in de Randstad veel minder op mijn plek voelde, en ik in Zuidelijke landen (en dat begint al in Belgie) echt helemáál niets te zoeken heb. 

Posted (edited)
7 hours ago, L33ntje said:

Smaken verschillen , gelukkig, want ik vind deze dus-op de driptip na -  WEL mooi (in tegenstelling tot de GTIII ), en ook de Corona V8, ook zo'n duur Duits ding,  vind ik uitgesproken mooi. Ik denk mijn mooiste RTA. (Okee, ik heb een kloon. Erger nog, een kloon van een kloon). 

Ik heb de Taifun GT4 zelf nog niet, maar wel gedampt, zowel de originele als een paar clones, en ontdek daarbij geen verschillen. Verrassend genoeg vind ik de draw zelfs een beetje TE strak, ondanks dat ik van redelijk restricted DL hou. 

Heb je deze build al geprobeerd ? Dat is één van de eerste die ik wil proberen. (Want er gaat er natuurlijk eentje komen-al vermoed ik ook in eerste instantie een kloon). En dan als  mtl, want daar vind ik deze tank denk ik geschikter voor. 

tgt4_02-300x300.jpg

Deze RTA als MTL, dat zal dan toch een heeeeeeeel losse MTL draw zijn zelfs met de airflow bijna dicht.

Zo zie ik het en iedereen heeft natuurlijk een andere mening van wat nu een MTL of restricted DL vape is.

Kan je ook niet bewijzen lijkt me, de mensen die ik in een vapeshop ofzo van mijn setup laat proeven moeten meestal altijd even hoesten of kuchen na ze aan mijn RDA of RTA gelurkt hebben en zeker als ze mijn mech tube en RDA setup testen.

Zo gok ik dat mijn setup altijd veel luchtiger is dan wat ze zelf gewoon zijn.

Voor mij komt er een echte versie van deze RTA en daar de Steamtuners dropkit op, dat zou mijn ideale combinatie zijn.

Samen een setup van 200€, dus zal ik eerst wat andere dingen uit de collectie moeten verkopen voor ik die 200€ aankoop kan rechtvaardigen.

Maar is geen haast bij want ik kan deze clone nog dampen tot ik alle build deck schroefjes gestript heb, zit halfweg want heb er al twee gestript ondertussen.

Edited by Jim

3 minutes ago, Jim said:

Deze RTA als MTL, dat zal dan toch een heeeeeeeel losse MTL draw zijn zelfs met de airflow bijna dicht.

Zo zie ik het en iedereen heeft natuurlijk een andere mening van wat nu een MTL of restricted DL vape is.

Kan je ook niet bewijzen lijkt me, de mensen die ik in een vapeshop ofzo van mijn setup laat proeven moeten meestal altijd even hoesten of kuchen na ze aan mijn RDA of RTA gelurkt hebben en zeker als ze mijn mech tube en RDA setup testen.

Zo gok ik dat mijn setup altijd veel luchtiger is dan wat ze zelf gewoon zijn.

Het zit hem deels denk ik ook wel in het bewatten. Compact bewatten levert heb ik het idee met de meeste (niet alle) rta's ook weer een strakkere draw op. Ik heb zelf ook nog geen Taifun 4 gebouwd trouwens, dus afhankelijk van de builds van anderen, en die bekijk ik niet allemaal van dichtbij. Maar het viel me op dat de trek aan de stevige kant was. De GTIII kan ik uitstekend op MTL dampen (en niet eens echt een heel losse MTL, al is die niet meer zo strak als vroeger) , en met een andere driptip erop verwacht ik dat dat met de 4 ook goed moet kunnen. 

Hoesten moet ik overigens ook wel eens als de verdamper die ik uitprobeer veel hoger in wattage is/staat dan ik gewend ben )met de zelfde of vergelijkbare weerstand)  en dus een veel warmere en vaak ook dikkere damp geeft. Ik DL vrij bescheiden op 40 watt met een simpele clapton op 0,4 ohm, die komt op 70 watt dan weer heel anders binnen ;-). Ook helemaal los van eventuele nicotine. 

Wat ik grappig vindt is dat ook met een vergelijkbare build (in weerstand en draaddikte en op het zelfde vermogen) toch van verschillende mensen de trek op een zelfde tank totaal anders kan zijn. Dat kan haast alleen maar aan het bewatten of misschien zelfs wel de soort watten liggen. Nog weer zo'n dingetje waar ik probeer de vinger op te leggen, en waar ik pas na nog 1000 keer proberen hopelijk wat zinnigs over kan concluderen. Vooralsnog is het primair een indruk. 

Ik plaats mezelf ook in de lage wattage categorie als ik een RTA damp op een gereguleerde mod.

Zo damp ik deze tank met een 0.25ohm build op 40w en dat is voor mij ideaal, andere mensen zouden deze build op ongeveer 60w gaan dampen omdat ze het warmer willen.

Maar ik damp meestal fruit in combinatie met munt liquids en die damp je niet graag warm.

Op mijn mechs met 0.1 ohm builds of zelfs lager krijg ik natuurlijk veel meer power, bij elke hit gaan mijn neus en keel volledig open door de munt.

Maar ik zou graag nog andere mensen hun ervaring lezen met deze GT4, ik weet dat meerdere mensen hier op het forum deze tank dampen maar niemand geeft blijkbaar graag hun mening.

Thx Jim voor deze review.

Ik heb een originele, wou er nog één, maar de premium prijs hield mij tegen.

Was aan een clone aan het denken, ik heb er niets op tegen heb 3 kayfun 5 clones en een hele zak andere clones.

Omdat ik zoveel tanks heb twijfelde ik om er nog eens één aan te schaffen, maar ben nu om.

Voor de geintresseerden, dit is idd bij mij de beste smaak single coil RTA.

Als je op de airflow met de 3 gaten gaat dan is het een heerlijk restricted DL verdamper (Ik zit rond de 30 Watt), maar met alles open haal je ook 60 watt zonder te heet te zijn (wel warm)

2 minutes ago, Jim said:

Ik plaats mezelf ook in de lage wattage categorie als ik een RTA damp op een gereguleerde mod.

Zo damp ik deze tank met een 0.25ohm build op 40w en dat is voor mij ideaal, andere mensen zouden deze build op ongeveer 60w gaan dampen omdat ze het warmer willen.

Ooit is er hier een enorm uit de hand gelopen draadje geweest over tootle puffing en cloud chasing.

Ik hou zelf een beetje de normering aan zoals die bij het ECF ooit is vastgesteld om een aantal categorieën voor dampen vast te stellen: laag wattage gaat tot zo’n 20 Watt, ‘Modwomping’ tot 40 Watt, en alles daarboven kan onder cloud chasing worden gerekend.

Het zijn maar naampjes, maar de starter pennetjes halen echt geen vermogens boven de 20 Watt.

Voor mij persoonlijk stopt MTL wel bij een wattje of 15. Zelf damp ik iets lager dan dit, en dan classificeer ik mijn manier van dampen als een ‘losse’ MTL.

Mtl is voor mij idd max 15 watt. Daarboven verbrand je meer liquid dan je kunt dampen.

3 minutes ago, Fender said:

Mtl is voor mij idd max 15 watt. Daarboven verbrand je meer liquid dan je kunt dampen.

Ligt ook een beetje aan de weerstand. Ik MTL vanaf 0,7/0,8 ohm ook wel tot pakweg 23-25 watt, en met een behoorlijk strakke trek kan ik je zeggen. (Twee van de vijf gaatjes). Mijn voorkeur ligt rond de 1,3 ohm en ca 17-18  watt. In een zelfbouwer. Met fabriekscoils damp ik liefst rond de 1,8 op met 10-12 watt. 

Mijn longen zijn niet groot genoeg om op meer dan 50 watt DL te dampen (met bijpassende weerstand), maar ik kan nog steeds flínk vacuum zuigen na 31 jaar strakgedraaide shag 😉 

Welke techniek je ook gebruikt, je kunt eindeloos weerstanden, vermogens , coils en watten aanpassen, maar bij ALLEMAAL speelt hoe hard en hoe lang en hoe stevig en hoe vaak  je de damp aanzuigt ook een heel belangrijke rol, en die factor is vrijwel niet te meten. ("Zugverhalten" , weer zo'n woord waarvan de vertaling me effe niet te binnen schiet.  Treksterkte ?? 

Daarom is er ook niet één verdamper die voor IEDEREEN het beste is. In grote lijnen zal er wel consensus over kunnen zijn, maar er blijven individuele verschillen. Zo zal ik op 'één of andere eigenaardige manier nooit vriendjes worden met de Ammit, single EN dual, hoewel er met beiden helemaal niets mis is. Maar blijkbaar zijn ze gewoon `mijn ding niet`. 

Heb het persoonlijk altijd een moeilijke materie gevonden om te bepalen wat MTL is en wat niet.

Sommige zeggen dat een MTL hijs vergelijkbaar moet zijn met een strak trekje aan een sigaret, maar toen ik rookte was ik zo iemand die een sigaret op minder dan tien hijsen volledig tot aan de filter had opgerookt.

Dus was ik toen ook al een DL roker gok ik?

4 minutes ago, Jim said:

Heb het persoonlijk altijd een moeilijke materie gevonden om te bepalen wat MTL is en wat niet.

Sommige zeggen dat een MTL hijs vergelijkbaar moet zijn met een strak trekje aan een sigaret, maar toen ik rookte was ik zo iemand die een sigaret op minder dan tien hijsen volledig tot aan de filter had opgerookt.

Dus was ik toen ook al een DL roker gok ik?

Het verschil is eigenlijk vrij simpel ; DL inhaleer je rechtstreeks in je longen. MTL verzamel je echt eerst in je mond door gewoon " vacuum"  te trekken (met behulp van de tong, die als een soort " zuiger"  werkt doordat je hem naar achter beweegt) en DAN pas te inhaleren. SOmmige mensen roken inderdaad hun sigaretten DL (met shag is dat lastiger, tenzij je HEEL los draait), dus het zou zomaar kunnen. 

Maar je kunt ook met veel minder fysieke weerstand toch eerst de damp of rook in je mond verzamelen, en dus alsnog mtl roken of dampen. Dat voelt alleen op een of andere manier minder aangenaam  / minder bevredigend. Net zoals je met een flinke weerstand best rechtstreeks kunt inhaleren, maar ook dat ervaar ik persoonlijk als minder prettig. 

DL mag van mij ook best een beetje weerstand hebben (graag zelfs), maar het moet dan wel voelen alsof ik door een dik rietje inademen, niet door een afvoerpijp. Ik wil al met het inhalren iets voelen / proeven zeg maar. En MTL mag inmiddels ook best wat aan de lossere kant zijn, maar ik moet nog wel voelen dat ik trek, en niet mijn mond open moeten doen om te controleren of er wel damp binnen is gekomen 😉 

Ik hou dus bij beide technieken wel wvan wat weerstand, maar de manier van inhaleren (rechstreeks of via de mond) is totaal verschillend. Rond de 0,7 ohm kan ik beiden, en zijn alleen de luchttoevoer en het mondstuk nog de beslissende factoren. 

Ik kan wel DL - en maar nu geef ik de voorkeur aan MTL. Ook aan tabakssmaken vanwege het rookgevoel. Mogelijk wordt dat ooit anders. 

Posted (edited)

@Jim weet je van welke fam je clone is.

Ik heb ene van SchenRay - 2e batch.

Ben er tevreden mee , heb hem als onkundige zelfbouwer van de eerste keer in elkaar gekregen en vapen doet hij .

Over smaak ook tevreden maar of dit nu super , goed , normaal en of .... is weet ik (nog niet) want heb geen ervaring en vergelijkingstanks, is nog maar mijn 2e rta , gebruik en wikkel enkel de vapefly Horus rta .

Opmerkingen mijnentwege 

- ontbrekende lipjes voor coil te/makkelijker installeren

- instellen van liquid toevoer via de ring op en los van de mod is soms strubbelig.

vele in/op Duits forum gebruiken de ring niet maar doen het via het draaien aan middenstuk/glas

- 5 ml tank maar moet deze vaak / vaker hervullen ( 0.44ohm - 35watt) tov mijn Horus op 42.5 watt

echt zuinig is hij dus niet volgens mij.

En ja met looks en gewicht kan ik goed leven, staat nu op mijn aegis 

Ach ja , de Duitsers zweren op de ulton clone van 2fdeal als 1e keus.

DA08A4F0-842E-40F4-8408-3FC65F9535D3.jpeg

Edited by patje

Goede review als gebruikelijk 🙂 De tank zelf vind ik ook niet echt mooi, te groot vooral, zelfs met de dropkits.

Leuke review van de clone! 

Ik heb sinds eergisteren de originele versie, rechtstreeks gekocht bij Smokerstore Schwelm. 

Naast de rta kocht ik er meteen ook een andere driptip en "kooi" bij. 

Er zijn wel enkele zaken die me opvallen aan de fasttech kloon, die niet overeenkomen met het origineel. 

De liquid control ring en airflow ring zijn op het origineel identiek qua dikte en gravure. Op de clone lijkt me dat wat te verschillen. 

De airflow gaatjes onder de coil lijken me wijder op de clone, maar moeilijk te beoordelen op foto. 

De gravure van de topcap lijkt me niet dezelfde te zijn.

Moet zeggen dat dit inderdaad de beste rta is die ik ooit gedampt heb. Goedkoop is het ding niet (deze combo kostte me toch een kleine 200€), maar het is echt wel topkwaliteit.

Bovendien zit er behoorlijk wat garantie op en ben je er zeker van dat Smokerstore voor enkele jaren nog reserveonderdelen voor deze rta zal aanbieden. Dus als er ooit iets mee mis gaat is de kans groot dat je het kan fixen. 

Bovendien leuke en supervriendelijke bediening in de winkel! Ik spreek geen Duits, de man gelukkig wel goed Engels. Gaf me dadelijk meer info over de productie ervan, liet me weten dat ik niet moest aarzelen contact te nemen bij problemen, etc. 

Volgde overigens gisteren nog mijn aankoop op. Ik had op voorhand via Messenger gevraagd of ze er op voorraad hadden en om er één te reserveren. 

De dag na de aankoop (gisteren) stuurden ze me een kort berichtje om te vragen of ik er tevreden van was en of ik nog vragen had. Zeer klantvriendelijk! 

Wat betreft mijn bevindingen;

- Alle freeswerk en schroefdraden zijn gewoon foutloos. De topcap kan je erop zetten tot hij net pakt in de draad, geef er een flinke zwaai aan en de cap draait gewoon vanzelf tot beneden. Smooth as silk.

- Smaak is subjectief. Maar voor mij is dit de perfecte vape. Ik gebruik momenteel dezelfde liquid als dewelke ik ook in mijn Reload RDA aan het dampen ben en ik ken deze liquid bovendien zeer goed (makkelijk al een liter van gedampt de laatste 2 jaar). Maar de smaak is gewoon beter.

Ik heb nooit geloofd in beweringen over "high notes" "low notes" etc, maar ik proef inderdaad duidelijker nuances die ik nog nooit in deze liquid geproefd heb. Vele diepere smaak. Ik vape de liquid nu in 2 atomizers tegelijk, dus het is een rechtstreekse vergelijking. 

- Strakker mag de airflow voor mij niet worden, maar hij is gewoon perfect volledig open voor mij. Maar iets minder en ik had waarschijnlijk spijt gehad van mijn aankoop. 

- Ik heb de coil in het midden geplaatst omdat ik eerst even had bekeken hoe de airflow juist werkt. Door 2 dunne coil tools in de airflow gaatjes te steken, merkte ik dat deze elkaar exact in het midden van het build deck kruisen en dit ter hoogte van de bovenkant van de posts. Toch ga ik hem volgende keer eens proberen te verplaatsen, omhoog, omlaag, naar de zijkant zoals Jim om te weten wat dit doet met de vape.

- Opvallend is dat de breedte van de 510 driptip onderaan exact even breed is als mijn 810 Half Moon driptips. Of het bestaat weet ik niet (straks zoeken) maar ik zou zeer graag een HMM tip op deze tank hebben, maar dan moet deze wel even breed zijn als hun 810 tips. Een smalle driptip past volgens mij absoluut niet bij deze kolossale tank.

- Een klein lipje had inderdaad wel gemogen om de draad tegen te houden op het build deck. Maar ik heb er eigenlijk geen last van gehad.

Hierop bouwen is echt super makkelijk. Ik heb er momenteel een 3mm ID framed staple in zitten en zelfs zulk een grote coil liet zich met veel gemak installeren. 

Ik plaatste de coil naar onder, dus met de beentjes bovenaan. Eigenlijk vergelijkbare installatie als de Pharaoh RTA van Mr. "Smooth like a porn stars' ass".

- Wicking eveneens easy peasy... Afknippen ongeveer thv. de buitenkant van de rta, netjes naar binnen stoppen en mooi verdelen. 

De liquid die ik gebruik is 75/25 en zelfs met de liquid control half open geen enkel probleem ervaren. Zelfs niet de kleinste hint van een dry hit gemerkt en heb er nu toch al een 20tal ml door gejaagd en dit af en toe toch tijdens kettingdampen. 

- Je kan deze tank MTL dampen. Geen superstrakke MTL, maar toch behoorlijk. 

Bij het rebuilden probeer ik volgende keer eens een mtl build, meer gericht naar één van beide blokken. Maar volgens mij perfect doenbaar. Echter dit is duidelijk een tank gericht op een restricted DTL.

Ik heb nog geen negatieve punten gevonden aan deze atty

Ja, het is een duur ding, hij ziet er niet flashy uit, maar het doet wat het moet met verve en met deze optionele "kooi" vind ik het wel een lekkere strakke look hebben. 

Mijn enige bemerking zou zijn dat ik geen fan ben van het mat glas. Maar dat is zo met al mijn tanks. Ik hou niet van mat glas of bubble glas. Dus wanneer ze te verkrijgen zijn, koop ik wel eens een gewoon glaasje.

De steamtuners drop kit intereseert me ook wel. Helaas niet te krijgen momenteel, dus ik heb me op de wachtlijst geplaatst. 

Tenslotte heb ik nog een Ulton clone in bestelling staan bij 2fdeal. Wil hem echt vergelijken met het origineel. Dus moest deze ooit binnen komen, post ik hier zeker een vergelijkings-review. 

6B844003-6655-48BD-A995-2A81E1BFC250.jpeg

Net de Ulton clone binnen gekregen.

Helaas niet meteen tijd om side by side foto's te maken en te vergelijken. 

Maar op het eerste zicht is het echt een zeer goede kopie. Je moet het origineel hebben om het te weten. 

Ik bestelde er ook de steamtuners style nano kit, waarvan ik ondertussen ook het origineel gekocht heb. Ook deze lijkt me er knal op te zitten.

Maar vanavond/morgen probeer ik er een mooie review van te schrijven met bijhorende foto's. 

Maak er dan een apart topic over van real vs. authentic, altijd leuk om de verschillen te weten.

Ik heb sinds een paar weken de ulton kloon ; was een kadootje. Met de eerste builds - een dikke Clapton van rond de 0,3 ohm- kon ik er ook met wat andere wattages, mondstukken en spelen met de airflow toch niet echt vriendjes mee worden. Hij kon het in elk geval niet opnemen tegen de Vapor Giant. 

Nu heb ik er twee microcoils in (in elkaars verlengde, zoals op de foto) en het originele conische mondstuk, 0,7 ohm op 30 watt, een sindsdien komt hij bijna niet meer los van de hand. Oh, en ik damp hem dl.

De trek is heel zacht en geruisloos, de smaak perfect, geen gesputter of gepruttel, en ik heb nog niet echt verschil gemerkt ten opzichte van het origineel (al heb ik die alleen van anderen gedampt).

Het enige verschil dat ik heb kunnen constateren -behalve dat op de mijne geen opschrift aan de buitenkant staat- is dat van mijn kloon de juiceflow ring zich wat lastiger laat verstellen dan het origineel.

En ik ben met je eens, het is een vrij lompe tank, maar op de Smoant Charon een mooie combi. Klein en elegant was het toch al niet, dus dan ook maar 'in your face'. 😉

Ik heb de Shengray versie en ik heb er al de nodige probleempjes mee gehad.

De ring om de schoorsteen was te los en viel er vanaf.

De ring van de vuldop is te los en zie je dus tijdens het vastdraaien erbuiten uit komen.

De ring van de juiceflow is te strak en kan mijn juiceflow niet verstellen.

De ring van de airflow is te los en intussen al gebroken daardoor.

Al deze ringen vervangen door ringen van een andere tank en nu is t beter.

Had ook wat lekkage iedere keer na t vullen, terwijl het echt niet aan t wikken lag. Door het dichtdraaien van de vulcap drukte ik steeds wat liquid door de wick heen. 

Nu de JFC goed werkt, is dat ook weg.

2 hours ago, Jim said:

Maak er dan een apart topic over van real vs. authentic, altijd leuk om de verschillen te weten.

Goed idee! Doe ik. 

Was overigens niet het enige dat van de Chinezen in de post zat vandaag.

Skyline (+ drop kit en air disks), Skyfall en Reload X zaten er ook bij. Dacht als ik dan toch eens in mijn leven een clone bestel, laat het me dan maar ineens fatsoenlijk doen.