Jump to content

houdbaarheid PG, VG en nicotine (PG basis)


Remie de Leeuw

Recommended Posts

@Marianna vertelde hier op het forum van een duitse laborante die een fles VG van 14 jaar oud had die nog steeds goed was. En PG zou nog langer houdbaar moeten zijn dan VG.

Het is niet voor niets dat velen hier een voorraad van nicotine basis hebben waar ze de rest van hun leven mee vooruit kunnen.

(maar officiele tests zijn er niet)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er is een verschil tussen koel en koel bewaren, bij mij staan de bulkverpakkingen PG en VG in een donkere kast die relatief koel is. Dat zal vast ook verschillen in de houdbaarheid tov in een kast/ruimte met licht en hogere temperaturen. Alleen mijn nic houdende PG staat in vriezer en koelkast (want dat is inderdaad zoals @Marcel loves E6 schreef voldoende voor de rest van m'n leven ;)).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Het hangt er meer van af hoe vaak je de voorraad blootstelt aan de elementen. Afgesloten/geseald gaat langer meee dan een fles die je vaak gebruikt. Nicotine kan degraderen onder invloed van zuurstof, UV licht en hitte.
Koel en donker is het devies om de houdbaarheid te waarborgen/verlengen. Er is vast wel een plekje in je huis waar het zonlicht of je verwarming niet komt.

Link to comment
Share on other sites

Op kamertemperatuur minimaal 2 jaar volgens de directeur van Alchem waar mijn nicotine vandaan komt. Hij zei in ieder geval, dat de nicbase op vgbasis die ik heb, 2jaar op kamertemperatuur houdbaar was. Alle beetjes dat je t koeler kunt bewaren, zal dat alleen maar verlengen.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Madman said:

Op kamertemperatuur minimaal 2 jaar volgens de directeur van Alchem waar mijn nicotine vandaan komt. Hij zei in ieder geval, dat de nicbase op vgbasis die ik heb, 2jaar op kamertemperatuur houdbaar was. Alle beetjes dat je t koeler kunt bewaren, zal dat alleen maar verlengen.

Als VG al 2 jaar op kamertemperatuur mee kan, dan moet dat met PG al helemaal gaan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On ‎26‎-‎6‎-‎2018 at 10:11, Marcel loves E6 said:

@Marianna vertelde hier op het forum van een duitse laborante die een fles VG van 14 jaar oud had die nog steeds goed was. 

 

Klopt, dat was Kirsten, apothekaresse, en het toenmalige opperhoofd van het Duitse dampforum. 

Overigens werd er niet bij vermeld of hetzelfde geldt voor nicotinehoudende glycerine.

Maar iedereen zou veel producten moeten weggooien als glycerine niet lang houdbaar zou zijn. Check o.a. Nivea-creme. 

 

 

Edited by Marianna
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...