Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

Coilology MTL coils

Recommended Posts

Dit is niet geen review maar gewoon iets wat ik wou delen.

Ik zie de meeste MTL dampers vasthouden aan hun single wire draad, meestal altijd dezelfde setup.

Daar is niks mis mee natuurlijk want iedereen dampt wat ie wil, maar er zijn meer opties en dat heb ik nog niet zo lang geleden zelf pas gevonden.

Eerst had ik een rolletje Vandy Vape superfine MTL draad gekocht, dat was niet slecht en heb ik veel coils van gemaakt.

Maar nu had ik deze coils van Coilology gekregen en die bevallen met nog beter dan de Vandy draad.

Dus als je eens 5€ te spenderen hebt kan je eens iets nieuw testen zoals deze MTL coils van Coilology.

Kan je gewoon in China kopen, waarschijnlijk op vele plaatsen maar ik weet dat bij Fasttech het merk verkoopt en de meeste mensen hier zullen daar al wel gekocht hebben.

Ongeveer het hele assortiment van hun kan je hier vinden:

https://www.fasttech.com/search?coilology

Voor de echte +1ohm MTL'ers zal het niks zijn want de coils zitten net onder de 1ohm.

Je kan de coils kopen per tien, draad op een rolletje, of een doosje zoals ik hier heb.

In Ni80 of SS316L, een doosje met vier types en zes coils per type.

B8AfFRr.jpg?1

Dit zijn de vier types die in het doosje zitten, van links naar rechts:

Staple, fused clapton, clapton, single wire.

QPFY1eO.jpg?1

Hier heb ik een staple coil in de Savour RTA zitten, heb een wrap meer gedraaid om nog iets hoger uit te komen.

De beentjes van de coil zijn lang genoeg gelaten om er nog één of twee wraps meer uit te halen als je wil.

AMNl9du.jpg?1

Op foto lijken deze coils misschien niet zo klein maar ze zijn wel echt klein hoor.

Hier een vergelijk tussen een Coilology staple coil van 3mm en 0.34ohm en de MTL coil van 2.5mm en 0.68ohm.

qCLWrjg.jpg?1

Builders kunnen dit natuurlijk zelf maken en ik zou dit zelf ook kunnen maar ik maak niet graag coils met heeeeel dunne draad, heb weinig geduld en te dikke lompe poten om die dunne draad te hanteren.

Maar de smaak van deze pre made coils is goed, Coilology (zelfde als Ambrose Vape) zijn degelijke coils en absoluut niks mis mee.

Ramp-up is goed en de vape is iets warmer.

Het zit waarschijnlijk grotendeels gewoon in mijn hoofd maar zelfs als ik MTL damp verkies ik een exotische coil boven een single wire.

Beweer absoluut niet dat dit beter is, maar voor mij persoonlijk wel en dat telt.

Is inderdaad een kwestie van voorkeur en zal afhangen van hoe en hoeveel en wat je dampt. Ik heb dit type coils wel geprobeerd en ook zelf gedraaid, en hoewel een clapton van tegen een ohm an sich best redelijk dampt (okee, heel goed zelfs) merk ik in de praktijk dat hij toch te weinig afkoelt en dus eerder op is dan een simpel enkel draadje. In kanthal heb je zelfs eigenlijk een preheat nodig om een beetje vlot te kunnen dampen. In apparaten met vrij schone, hoog pg vloeistoffen, draai ik nog wel  graag een clapton (nichro) , maar voor de drek waarbij ik sowieso dagelijks moet bewatten, gaat mijn voorkeur sterk uit naar single wire , en dan vanwege de smaak toch ook kanthal.  Simpelweg omdat anders na een paar uur de watten al een zo heftige eenheid vormen met de coil dat ik ze er nauwelijks meer netjes uitkrijg, en samengestelde draden laten zich minder vak schoonbrangen.  Rond de 0,7 ohm is voor mij wel een beetje de grens om lekker te kunnen mtl dampen inderdaad, daaronder wordt het vaak echt te snel te heet. Je koelt met mtl nu eenmaal niet zo goed als met dl. 

Maar Ambrose coils (ik gebruik ze voor DL, de 0,36 ohm Nichro-coils) zijn inderdaad top. Ga deze ook maar eens uitproberen 😉 

Heb je ook een link naar precies die doosjes met meer er in ? Want ik vind ze niet op Fasttech....alleen kleine doosjes met één soort. 

Laat maar, toch gevonden 😉 https://www.fasttech.com/products/3033/10050486/9653080

Edited by L33ntje

Jammer, ik kan het Ss316l doosje niet vinden. Lijkt mij wel wat om een keer te proberen.