Jump to content
Alien Grey

DVARW MTL V2 Styled

Recommended Posts

Posted (edited)

Alles is mogelijk maar de wil van de fabrikanten is er niet altijd. We vragen al maanden naar een afzonderlijk build deck,  insulator set voor de V2 en 2ml/3.5ml PC tubes. De build deck hebben ze een tijdje geleden beschikbaar gemaakt maar zonder de chimney cap. Nu is het wachten tot ze chimney cap beschikbaar maken anders kun je die enkel met een top fill tank gebruiken.

Edited by Alien Grey

Wat een heerlijk tankje is dit! De smaak is geweldig, het ding wickt als een idioot en is compleet droog, geen gezweet of lekkage. Ik ben er erg blij mee en heb er gisteren nog 1 besteld.
07127b345f7f0017ab0155c910d61a01.jpg

Deze namiddag eens een vrije v2 base klaar gemaakt voor gebruik met een topfill tank. Als coil heb ik gewoon gekozen voor een simpel rond kanthal draadje van 28ga met een diameter van 0.32, die diameter heb ik expres gekozen om een dikkere wick te kunnen plaatsen en daarmee breder, zowel links als rechts, kan uitleggen zodat er minder kans is dat de liquidgaten bloot komen te staan tijdens het openen en sluiten van die gaten. Als test heb ik minstens 20x dat openen en sluiten getest en geen problemen ondervonden, hopelijk blijft het zo en kunnen we die verder zo opbouwen 🙂

Een vul-test zonder de liquitgaten te sluiten moet ik nog doen, maar zal maar pas gebeuren wanneer het voor mij tijd is om een nieuwe coil te steken.

IMG_20190403_160847183.jpg

@teddy

Ik heb de topfill ook.

Het leuke is eigenlijk dat ie werkt als een ssort juice flow control.

Ik gebruik 'm op de 24mm met daarin de Hastur restictor voor MtL.

JFC op heeeeel klein gaatje en zo kan ik heerlijk toodlen.

@teddy

Yep!

In 1 van de restrictors van de Dvarw 24mm passen ze. Wel presfit.

Even met een tangetje erin vastknijpen.

@balling Wat is de diameter van de Hastur restrictor?

Die passen misschien ook op andere DL atomizers en met wat geluk op een DL atomizer die ik nu niet meer gebruik.

Posted (edited)
On 3/9/2019 at 8:13 AM, Alien Grey said:

Steam Tuners heeft die ontworpen voor de originele DVARW MTL en die heeft die ovale (grotere) wick holes niet en is de kans veel kleiner dat je cotton vast komt te zitten. 

Euh.. de echte KHW Dvarw heeft sinds batch 9 (April 2018) standaard de oval chimney's. 

Zelf gebruik ik de G2 customs top-fill met Ultem tank zonder enig lek probleem. 

Ik heb de Steamtuners versie zelf nog niet getest, maar heb diverse klanten die ze naar tevredenheid gebruiken. 

Ik vermoed dat de toleranties gewoon net wat fijner zijn waardoor de problemen ook minder zijn. 

En voor iedere Dvarw gebruiker 🙂

VcDiNVe.jpg 

Edited by Redchilly
typo

Na de nodige tankjes en builds te hebben getest gebruik ik al twee jaar niets anders meer dan de Wotofo Serpent Mini in de 22 en 25 mm versie, waarbij de laatste veruit favoriet is. Microcoil - Kanthal A1 - 26ga - 3.5id - 6 wikkelingen - 1,0 tot 1,1 Ohm - een frotje FlashWicks - 5,5 tot 6.0 watt.

Nu beginnen schroefdraden e.d. toch wat te sputteren en is de 25 mm nog slecht verkrijgbaar.

Hoopte in de Dvarw MTL V2 (naamloze clone FastTech) een goede vervanger te vinden. Nu een week in gebruik. Goedkoop, oogt goed, simpel, lekvrij, makkelijk te bouwen, mooie inhoud. Maar veel meer wolken en veel minder smaak dan ik gewend ben. Gebruik dezelfde coils (past net) en trek de wick een milimeter of 2 door de gaatjes van de schoorsteen (nadat de eerste wick, in een S tegen de gaatjes aan, behoorlijk lekte). Heb de op twee na grootste airflowrestrictor geplaatst, die geeft voor mij een fijne trek. Hoewel liever niet kan ik met die wolken nog wel leven. Smaakjes als Tickle Me Pink en Blue Lush komen, hoewel minder, nog redelijk door. Maar dat mijn desertsmaakjes (Banoffee Cookie Dough, ABC, Captain Custard) afvlakken tot bijna nul is voor mij een no-go.

Sommige posters in dit topic roemen de smaak van dit apparaatje. Iemand een idee hoe ik er meer smaak uit kan krijgen? Andere build wellicht, maar welke?

Zorg dat je coil zo laag mogelijk zit @Fred(juuh), dan produceert 'ie het meeste smaak. En is je katoen nog schoon? Mijn ervaring is dat de smaak van de Dvarw drastisch keldert als het katoen aan vervanging toe is, meer dan bij andere tankjes die ik in gebruik heb.

Coil lager. Die zal ik eens proberen. Moet ik wel naar een kleinere diameter maar da's geen probleem. Iig bedankt voor je reactie @Matung

Ik haal meer smaak uit de Dvarw door hem als een RBA van een STM te wicken dan met een draadje dat door de juiceholes steekt. De damp wordt dan bijna oververzadigd. Mij geeft de Dvarw veel meer smaak dan de Serpents die jij noemt. En coil goed laag, niet te grote diameter, meer dan 2,5mm krijg ik er niet goed in, en vaak wicken sluit ik me helemaal bij aan.

Posted (edited)
On 25-12-2018 at 18:01, balling said:

Ik heb ook nog de DL 24mm "omgebouwd" tot MtL tankje met de Hastur-inserts.

Werkt prima en de smaak is even goed als bij de V2.

@balling een reactie op een oude reactie van jou 🙂

Is dit makkelijk om te bouwen en passen die Haster-inserts daar prima in?

Geen mogelijkheid om de inserts te gebruiken van de Dvarw mtl, of past dit niet?

Als dit niet teveel gedoe ik zou ik dan ook wel een 24mm dl willen ombouwen, of meerdere zelfs...

Edited by Dvarwlover
Aanvulling

@Dvarwlover

Met de linkjes die erbij staan zou het moeten lukken.

In 1 van de inserts van de DL passen de inserts van de Hastur (press fit).

@balling  Bedankt, dan gaat me dat wel lukken. Staat toch mooier op bepaalde mods een 24mm tank.

Als extra voordeel 6ml capaciteit ipv 5ml 😉