Jump to content

Ovanty Vega mod review

Recommended Posts

Vandaag een review voor deze Ovanty Vega mod.

Het is hun eerste mod die ze maken en ik moet zeggen voor een eerste mod hebben ze toch goed hun best gedaan, je zal het wel zien in deze review met veel foto's.

Voor de liefhebbers van specificaties en wie de andere kleuren wil zien plaats ik een link naar hun website:

http://ovanty.com/prod/showproduct.php?lang=en&id=153

Een presentatie filmpje, was het bijna vergeten maken dus heb ik het daarstraks snel snel gemaakt.

Is niet het beste filmpje maar als je me eens door het menu wil zien gaan kan je het filmpje bekijken.

Dit is de verpakking voor deze mod:

n7u72MK.jpg?1

iUsxGXb.jpg?1

TiUoAjc.jpg?1

En dit zit er nog als extra in:

- Handleiding, QC kaartje en garantie kaartje

- USB kabel

- Laadstation

hgJL9SV.jpg?1

Ik mocht de kleur kiezen en heb deze zwart-zilver versie gekozen omdat die me het meest aansprak.

Het uiterlijk is vergelijkbaar met vele andere mods enkel de ribbels opzij maken het iets specialer, "ribbed for her pleasure".

CGDeJwa.jpg?2

LTpaPmg.jpg?2

Lkf5e7b.jpg?1

Onderaan heb je de contacten voor het laadstation, straks meer over die functie.

tuU2AZ5.jpg?1

Degelijke 510 connectie met mooie versiering en hier kan je tot 27mm zonder enige overhang op kwijt.

Maar ook één van de enige nadelen voor mij persoonlijk is dat de 510 niet gelijk zit met de mod, ik zie het liever flush.

LdGw0BC.jpg?2

lsVdCgw.jpg?1

De knopjes zijn voldoende groot en steken niet teveel uit het toestel, werken goed en rammelen niet.

W5maibq.jpg?1

Aan de binnenzijde van het batterijdeurtje hebben ze nog een beetje "battery safety warnings" aangebracht, als je de plaats heb om dat te doen zou elke fabrikant dat moeten voorzien.

A79xqif.jpg?1

Duidelijk aangegeven hoe de batterijen in het toestel moeten.

MvIP7QK.jpg?1

En met batterijen.

i9XeRh0.jpg?1

Dan even over het laadstation praten want ik weet nu al dat veel mensen dit gaan afkeuren enz...

Ikzelf laad mijn batterijen extern op in een lader en ik weet dat batterijen in de mods opladen niet altijd goed is, maar ik kom wekelijks in enkele vapeshops en als je de mensen daar hoort praten zijn zowat 50% van de klanten mensen die wel hun batterijen opladen in het toestel zelf.

Mensen die gewoon dampen en niet zoals wij op social media of forums zitten weten vaak ook niet beter, dus veel mensen laden gewoon de batterijen op in de mod zelf.

Voor mij maakt dit niks uit hoe iemand anders zijn materiaal gebruikt, moet die zelf maar bepalen of die een externe lader wil aanschaffen...

Maar voor mensen die opladen in de mod zelf heeft Ovanty dit leuk laadstation gemaakt, gewoon de mod in de lader plaatsen en klaar.

Ja kan ook gewoon de USB poort gebruiken en hebt dus twee opties.

h5NtKn6.jpg?1

cgSJWgB.jpg?2

Dan de chip en menu.

Ik heb een GTRS Vboy mod met een Yihi 500 chip en de chip in deze Ovanty heeft er wel wat van weg.

Dit is één van de twee logo's die je ziet bij het opstarten:

9FzmGZ6.jpg?1

Eerste wat het toestel vraagt als je nieuwe batterijen plaatst is of je expert of novice mode wil.

Novice is gewoon wattage modus en expert bevat TC en Bypass, dat is eigenlijk het enige verschil.

Voor mij dus altijd novice mode, al klinkt dat een beetje dubbel want het lijkt dan alsof je lomp bent en alsof je meer bent als je TC zou gebruiken (wat helemaal niet het geval is!).

Ze hadden dit gewoon in het menu moeten verwerken en niet bij het opstarten.

omJKvXh.jpg?1

Eerst het novice menu laten zien.

Zoals je kan zien is het scherm heel mooi en duidelijk, de foto's zijn gewoon in daglicht genomen en alles op het scherm is zowel binnen als buiten even duidelijk.

Dit is het werkscherm dat ik gekozen heb, want je kan het een beetje aanpassen.

Ocnha7L.jpg

Om in het menu te gaan moet je de knop in het midden even inhouden en dan krijg je dit menu scherm te zien.

Beetje gewerkt met icons zoals apps en dat is wel mooi en duidelijk.

voeRlck.jpg?1

K3tQGgU.jpg?1

Als die icons je ding niet zijn kan je ook een andere keuze maken en kiezen om alle functies onder mekaar op te lijsten:

aAqeV9A.jpg?1

Dat ziet er dan zo uit:

BZ4PB7Y.jpg?1

Datum en tijd kan je instellen want als je de mod even laat staan krijg je een stand-by scherm te zien waar deze info op weergegeven wordt.

Y2ucX0N.jpg?1

QfqhdWF.jpg?1

Je kan ook een ander thema kiezen, voorlopig nog maar twee opties maar de fabrikant zei me dat er via updates wel meer keuzes zouden komen.

cRflhZn.jpg?1

Ook andere kleuren en wallpapers om tussen te kiezen.

eak2S6b.jpg?1

Deze mod heeft ook ledverlichting maar gelukkig wat mij betreft subtiel gehouden.

In de scheiding tussen het zwart en zilver zit de verlichting zoals je kan zien op deze foto.

zrgbY4C.jpg?1

Natuurlijk kan je ook kiezen wat die leds moeten doen of ze uitschakelen, en een hele reeks kleuren kiezen.

zwWkY0l.jpg?1

q5cEmkL.jpg?1

Dan even de expert mode laten zien, dat is dus voor de liefhebbers van TC of bypass.

Dit is gewoon wattage maar kan je kiezen tussen soft-normal-strong-strong+.

mT8fX2b.jpg?1

Bij TC ziet je scherm er zo uit.

3rXwLDM.jpg?1

En dan nog Bypass.

ntRFYbT.jpg?1

In het filmpje dat ik gemaakt heb zie je ook nog andere functie uit het menu, kan niet alles op foto gaan vastleggen.

Deze mod heeft een normaal formaat, is niet groter of kleiner dan de meeste andere.

Hier een vergelijk in formaat met twee andere vrij bekende mods.

5JnS3Bc.jpg?1

E3TrThn.jpg?1

En om af te sluiten nog een handcheck:

QoiJdfE.jpg?2

Mijn bevindingen:

- Voor een eerste mod van Ovanty is dit zeker geen slecht begin, kan direct mee met enkele grotere merken.

- Is geen lichte mod omdat het volledig uit zinc alloy gemaakt is en dus niks plastic aan dit toestel.

- De ribbels opzij geven voor mij een goede grip.

- Mooie afwerking op gebied van bouwkwaliteit en lak.

- Goede knopjes die niet rammelen en duidelijk aanwezig zijn.

- Deze mod heeft een glazen scherm en kan dus beter tegen krassen, maar minder tegen vallen vermoed ik.

- Het laadstation is een leuke gadget, ik gebruik het zelf niet maar wel leuk voor mensen die het wel doen.

- Batterij compartiment is netjes, duidelijk aangegeven en de extra veiligheidslabels zijn een pluspunt.

- Het menu is mooi en duidelijk, heel simpel te navigeren.

- Beetje customizing door andere thema's en wallpapers is altijd een leuke optie.

- Vuurknop heeft een instant reactie, helemaal geen delay.

- De ledverlichting is erg subtiel en alhoewel ik geen fan ben van extra verlichting is het bij deze mod zo subtiel dat ik zelf op laat staan.

- Heel duidelijk afleesbaar scherm, zowel buiten als binnen is er geen verschil tussen duidelijkheid van het scherm.

Persoonlijk minpuntje:

- Enige wat ik anders had gedaan is de 510 plate gelijk met het toestel gemaakt.

Je hebt geen overhang als je geen atomizers gebruikt die groter zijn dan 28mm dus storen doet het me niet maar ik zie het gewoon liever als het gelijk met de rest van de mod is.

Toen ik de mod voor eerst zag was ik niet erg hoopvol, maar nu ik het toestel een week gebruikt heb was mijn vooroordeel helemaal fout.

Helemaal niks mis met dit toestel, werkt heel goed en voelt kwalitatief erg goed aan!

• Like 10
  • Thanks 2

Duidelijke review, ik vind persoonlijk dat als de 510 connector er boven uit steekt juist prettig, hierdoor beschadig je de mod niet, bij deze Vega mod is dit wel heel erg veel.

Leuk detail is het docking station, ik denk een must voor wie 24/7 achter zijn pc aan het dampen is. 

Lijkt mij een mod die erg prettig in de hand ligt.

Bedankt Jim.

• Like 1