Jump to content
Jim

Digiflavor UPEN review

Recommended Posts

Ieder merk komt de dag van vandaag met dit soort kleine "pen stijl" toestellen op de markt, en zo ook Digiflavor maar daar hebben ze de term "pen stijl" wel erg letterlijk genomen.

Het is dus een klein AIO pennetje dat bijna identiek is als bv. de Joyetech ego aio eco.

Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen.

Review begin ik met een unboxing en presentatie filmpje:

Dit is de verpakking van de UPEN:

WmhE5GS.jpg?1

En dit zit er allemaal in de doos:

- USB kabel

- Reserve glas

- Reserve o-ringen

- Extra coil

- Handleiding en garantie kaartje

dRIcu99.jpg?1

Ja deze pen is echt gemaakt zoals een vulpen met de nodige topcap.

Kan je dan ook makkelijk zo goed als onzichtbaar verbergen tussen ander kantoor materiaal.

LCKjMzW.jpg?1

IbGZZpk.jpg?1

Mijn schuifmaat kon ik niet zo ver openen dan maar een lat gebruikt om het formaat weer te geven.

M4RYlM6.jpg

TBEGIrP.jpg?1

Hier onderaan heb je dus ook de USB aansluiting zitten, zowel om op te laden als pass through functie.

De vuurknop is niet super opvallend maar toch goed aanwezig.

3x klikken om toestel aan/uit te zetten.

oJnYhnY.jpg?2

De topcap zit als bij een gewone vulpen op de mod en zit er wel stevig op ook.

Onder die topcap heb je dan je tank zitten.

zxhxmNu.jpg?1

Driptip is een 510 formaat en je kan dus je eigen driptips gebruiken maar je moet wel rekening houden met de afmeting wil je de topcap nog kunnen gebruiken.

Maar de standaard driptip is comfortabel genoeg voor mij.

ARN63fi.jpg?1

Het tankje is niet gemaakt uit glas maar uit plastic en is dus ook bestand tegen een schok, veel beter dan een tankje uit glas.

1.5ml inhoud.

aIpPtug.jpg?2

Gewoon het stukje bovenaan losschroeven om te vullen, de tank zelf blijft op de mod zitten twee o-ringen en die houden wel goed.

He9Gc7v.jpg?1

Hier alles van de tank uit elkaar:

t5ECAps.jpg?1

Ze hebben Ni80 draad gebruikt voor de coil en het is een 1.2ohm coil.

HkBpLWh.jpg?1

Het kleine gaatje dat je ziet is de airflow en zo heb je aan de andere kant nog een gaatje zitten.

Het is wel een MTL vape maar niet heel erg strak.

3Jl02CD.jpg?1

Eens de topcap van de tank af is hoef je die niet ergens te liggen of steken maar je kan die gewoon aan de andere kant van de pen plaatsen.

Er zit een stevige magneet in de topcap en die blijft er goed zitten.

p86hTHJ.jpg?1

Dit is het enige vergelijk dat ik in de review ga maken tussen de twee toestellen op de foto, beide toestellen zijn rechtstreekse concurrenten en hebben bijna dezelfde specs.

In mijn blog/vlog ben ik verder op de verschillen ingegaan.

4lUfiVZ.jpg?2

Nog een handcheck om af te sluiten:

QbRXbOt.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Leuk en discreet toestel dat wel veel mensen kan aanspreken, vooral bv. mensen die strak in het pak gaan werken kunnen wel iets hebben aan dit toestel.

- Toestel werkt perfect, heel simpel in gebruik natuurlijk.

- Smaak van de coil is degelijk.

- Airflow is MTL wat mij betreft.

- 650mAh batterij is degelijk en je kan veel langer dampen dan je zou denken.

- Liquid verbruik valt erg goed mee, door de hoge waarde van de coil in combinatie met een lage output.

- Is binnen de 45 minuten volledig opgeladen en je kan laden en dampen samen als je wil.

- Gebruik er een 50/50 nicsalt liquid in en werkt perfect.

- Plastic tankje is ook beter dan het glas zoals een ander bekend toestel gebruikt.

Heb geen minpunten voor dit toestel want het werkt goed en doet wat het moet doen.

Edited by Jim

Prachtige review weer, een vergelijking met de Aio Eco mis ik nog en die vissen toch in dezelfde markt.

Ik hoor veel mensen die wel aan het dampen willen, maar niet zo'n blok mee willen zeulen als ik zelve. Er is zeker markt voor dergelijke pennen, met name voor beginners.

Ja een vergelijk met de ECO wou ik niet maken in de review zelf, de review hou ik het liefst neutraal.

Dat staat in mijn vlog/blog wat ik denk van het vergelijk tussen beide.

Ik verkies de andere maar dat is mijn mening natuurlijk.

Bedankt voor de review. Wat ik me afvraag is of dit plastic tankje geen problemen gaat opleveren met bepaalde soorten liquid. Ik kan me herinneren dat de plastic ego-t tankjes konden scheuren met bepaalde liquids.

Lijkt me sterk, is vrij dik plastic ook.

Worden die liquids nog verkocht die dit doen? ben zelf nog nooit zo een liquid tegen gekomen.

Is denk ikzelf een fenomeen dat maar uiterst zelden eens voorkomt.

Zoek maar eens op cracking tank

https://cloudnineecigreviews.com/electronic-cigarettes/why-some-e-liquids-crack-plastic-clearomizer-tanks/

https://www.reddit.com/r/DIY_eJuice/comments/2k0pfc/so_tfa_pear_doesnt_crack_tanks_right/

4 minutes ago, Jim said:

Lijkt me sterk, is vrij dik plastic ook.

Worden die liquids nog verkocht die dit doen? ben zelf nog nooit zo een liquid tegen gekomen.

Die liquids zijn nog niet veranderd, maar dat is wel een van de redenen dat de tankjes zijn veranderd 🙂

Dit was inderdaad ook het eerste wat ik me afvroeg.....Is dit van een plasticsoort gemaakt, dat niet wordt aangetast door citrus en menthol oa...

PCTG staat op hun website, geen idee wat dit is want ben helemaal niet bezig met dat soort dingen.

43 minutes ago, Jim said:

PCTG staat op hun website, geen idee wat dit is want ben helemaal niet bezig met dat soort dingen.

Dat is een variant op PET, dat PCT, en is beter bestand tegen hogere temperaturen, voor de rest net zo makkelijk te spuitgieten en chemisch resistent als PET. Die G slaat op Glycol Modified PCT, maar waar dat precies op slaat ontgaat me zo even. :bloos

De chemische resistentie is vergelijkbaar met PET, waarvan die doorzichtige 10ml flesjes waarin de citrus en menthol komt van gemaakt zijn. Eerdere kunststof tankjes (ego pennetjes) waren van acrylaat als ik me niet vergis. Gooi je alcohol in een acrylaat (PMMA, perspex) tank, springen de barsten er ook in.

Edited by Raycoupe
ethanol is een acrylaat killer.

Thanks!

Dus dan mag besloten worden dat deze plastic tank goed en veilig is?

46 minutes ago, Raycoupe said:

Eerdere kunststof tankjes (ego pennetjes) waren van acrylaat als ik me niet vergis.

Ze werden gemaakt van polycarbonate.

Goede review. Leuke pen dit, hoe is de draw als je met 1 vinger 1 van de gaatjes afsluit? Dat deed ik destijds toen ik stopte met roken, ik had een of andere VOD pen en met beide gaatjes open was de trek te los voor mij dus ik hield altijd een vinger over 1 gaatje en op die manier had ik wel een draw die vergelijkbaar was met een sigaret.

Met één gat open zuig ik net niet mijn boxershort in mijn r**t.

1 hour ago, Jim said:

Met één gat open zuig ik net niet mijn boxershort in mijn r**t.

Zit er niet toevallig een String tussen de spareparts :gek

Zoals ik het lees is deze kwa smaak beter dan de huidige potsysteempjes?

Dat zou ik niet durven zeggen.

Veel mensen die zeggen dat ze geen smaak krijgen uit podsystems heeft als reden dat hun liquids niet sterk genoeg zijn van smaak.

Bij DIY moet je gewoon veel meer aroma gebruiken om de beste smaak te krijgen uit die microscopisch kleine coils die ze in pods gebruiken, met meer aroma smaken die ook heel goed.

Bij kant en klare liquid moet je ook liquid kopen die heel goed doorsmaakt.

Voor mij smaakt deze Upen niet beter dan bv. mijn smoant/hexa/suorin pods, niet minder ook niet maar beter zeker niet.

2 hours ago, Jim said:

Bij DIY moet je gewoon veel meer aroma gebruiken om de beste smaak te krijgen uit die microscopisch kleine coils die ze in pods gebruiken, met meer aroma smaken die ook heel goed.

Op hoeveel % meng je  dan voor dit soort systemen dan vraag ik me af? Ik heb namelijk altijd 'schrik' om weinig smaak te hebben met zo'n pod/pen model. 

Ik heb nu een DIY appel-aardbei-raspberry-munt receptje in gebruik in mijn pods en heb dat op 25% aroma gemaakt.

Das voor mij bij simpele fruitsmaken meer dan genoeg, wat dat bij bakery of dessert smaken geeft weet ik ni want dat damp ik niet.

Er is nog veel te weinig keuze in BE op gebied van kant en klare nicsalt liquids, shopeigenaars snappen er niet veel van heb ik de indruk als ik ergens nicsalt liquid ga vragen.

Zonde want eindelijk zijn er hier shops die podsystems beginnen te verkopen en die raden dan een gewone liquid aan met 3-6-12mg gewone nicotine, en dat is zo goed als zinloos bij deze toestellen.

lijkt mij op zich een nette damper om in je zak te steken. Handig ook die dop zodat er geen rommel in de driptip kan komen.

Dit is precies wat ik zoek voor als ik buiten bezig ben. Met weideonderhoud, in de tuin of op stal bezig zijn. Zocht ik jaren terug ook al, maar toen op 1 soort na niet te vinden. Deze lijkt me wel wat. 

weer een mooie duidelijk omschreven review, Jim....

is deze Pen geschikt om er mee te ketting dampen ?

En is het meer een beginners MTL set of juist meer als algemeen gebruik, dus dat de gevorderde dampers er ook voldoening van krijgen met het gebruik van deze Pen.

en zijn de coils eventueel compatible met die andere Pen- 😉-like device ?