Jump to content
Katmi

Welke 20700 op Pulse BF80 ?

Recommended Posts

Hoi, heb me zonet een Pulse BF80 besteld met Recurve RDA en vroeg me af welke 20700 batterij goed is ( heb zelf enkel ervaring met high Amp 18650 cellen )

Op Nkon zie ik een Vapcell 20700 3100mAh 30A, aangezien de Vapcell 21700 cellen rewrapped Samung 30/40T's zijn nam ik aan dat de 20700 cell ook goed is + Mooch had deze 20700 getest en kwam ook effectief als 3100mAh en 30A uit de test dus dat is ook altijd al een goed teken.

Bottom Line: This cell was a joy to test. It performed well, both its continuous current and capacity ratings are accurate, and only the continuous current rating is on the wrap of the cell.

This Vapcell outperforms both the Sony VTC5A and the 5-leg top contact 20700’s, hitting harder and running for longer. 

Enige echte andere die ik zie is een Sanyo met 15A maar ik damp bijna altijd tussen 55 en 70 watt dus 15A trekt het niet en van die iJoy batterijen lees ik niet veel goeds dus gezien Vapcell goede 21700 cellen heeft dacht ik aan de 20700 cell van hun.

overigens zie ik dat er nu ook 20650 batterijen op de markt verschijnen, zouden deze ook passen als de mod 20700 slikt ? want het verschil in afmetingen tussen 20650 en 20700 zou toch echt miniem moeten zijn ?

De mod zegt niet specifiek dat die 20650 slikt maar ik merk op aan andere mods dat die soms wel werken met batterijen die niet aangeduid zijn ( bv een 18650 mod die 20700 slikt, of een 20700 die toch 21700 slikt )

Edited by Katmi

Ik gebruik de Sanyo B en dat gaat tot nu toe goed als ik de builds rond de 0.25 hou.

De gewone 5 leg Ijoy 20700 is geen slechte hoor, gebruik ik ook nog altijd.

Als je de binnenkant van het deurtje wat affreest met een dremel ofzo krijg je er ook 21700 batterijen in.

4 minutes ago, Jim said:

Ik gebruik de Sanyo B en dat gaat tot nu toe goed als ik de builds rond de 0.25 hou.

De gewone 5 leg Ijoy 20700 is geen slechte hoor, gebruik ik ook nog altijd.

Als je de binnenkant van het deurtje wat affreest met een dremel ofzo krijg je er ook 21700 batterijen in.

Bedankt 🙂

De Sanyo B had ik ook al opgezocht maar toch adviseren ze niet om echt boven de 40 watt ermee te gaan, max 45 watt en dat is net te laag voor mij, en ik ben daar liever veilig in want een Samsung 30Q heb ik ook eens een tijd tot de limiet getest en ik kreeg al vrij snel ''battery sag'' in de capaciteit van de cell, daarmee dat mijn oog op de Vapcell 20700 met 30A viel, ook omdat ik altijd al VTC5A cellen heb gebruikt in 18650.

Niet dat ik je advies niet will aannemen, maar als ik overal lees dat het een batterij is voor max 45w ben ik er niets mee want dan kill ik die op een maand tijd door er 55w+ mee te doen.

Blijkbaar is de 5 leg ijoy idd wel goed, kan ik ook nog eens bezien dan.

En ja had ik ook al gelezen dat 30 seconden Dremel werk je helpt met 21700 in de Pulse te krijgen, maar dat doe ik liever niet met een nieuwe mod, ook al is het maar vanbinnen 😛

Ook sluit je deurtje dan niet meer flush met je mod volgens een paar mensen die het gedaan hebben en het verschil tussen een goede 20700 en 21700 is miniem in mAh en continu hoge A rating dus ik hou het wel op een goede 20700 cell dan.

De ijoy zat standaard bij de capo. 

Die zit nu in Mn pulse bf80 en doet het goed. Goed genoeg zodat ik er nog 1 bij had gehaald. 

Damp meestal rond de 40watt met  0.35ohm

alleen staat er 40amp op, maar dat geloof ik niet(mooch en andere sites zeggen ook beduidend minder) maar ik kom toch nooit boven de 15amp. 

Met deze setup zelfs niet boven de 11amp. Safe enough dus