Jump to content

Smok FabrieksCoils Lifespan Bevindingen


Guest Vinivape

Recommended Posts

Guest Vinivape

Yes yes, mijn eerste topic, gelijk zeuren ?

 

Ik was benieuwd naar de bevindingen van mensen met een smok tank en daarin de fabriekscoils gebruiken.

Samen met mijn maat J-P zijn wij redelijk fan van smok en de lijn die ze uitbrengen.

Alleen nu valt ons op dat de laatste tijd (vanaf afgelopen maand) dat de fabriekscoils snel burned zijn. 

We hebben verschillende vloeistoffen geprobeerd, ook die op andere coils lekker lang mee blazen, maar dat maakt bijna tot geen verschil. 

Normaal haalde we makkelijk 1200-2000 puffs en dus 2 flinke weken stevig doordampen op gemmiddeld geadviseerd wattage.

Nu is het nog geen dag of de coils zijn al goor. Na wat inspectie op de coils te hebben gedaan merken we dat de wikkels van het draad niet even consequent zijn. Ook de dikte van de wicks willen nog wel eens verschillen. Online in veel landen valt ook te lezen dat er veel last van is. Een klant van onze winkel wist het te presteren om 3 coils in een weekend te burnen, nou denken wij dat daar ook een gevalletje broekzak vapen bij komt kijken, maar de persoon zegt van niet.

 

Wat is jullie bevindingen de laatste paar maanden?

Link to comment
Share on other sites

Ik damp pas een paar maanden maar ik heb nog steeds dezelfde coil in mijn baby beast dus doe er wel redelijk lang mee tot nu toe
Heb wel ook meerdere tanks al in de tussentijd maar ik schat dat ik wel 30 ml ermee heb weg gedampt en ziet er nog redelijk schoon uit
Of ik heb mazzel of nog veel te weinig ermee gedampt vergeleken met de rest[emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Madman said:

Misschien dat @alfamale123 je hier meer over kan vertellen ? 

 

Shit! Die wilde ik maken ? Moest er ook echt meteen aan denken, haha.

 

 

Normaal zou ik zeggen dat het van zóveel dingen afhankelijk is hoelang je met een fabriekscoil doet, dat zelfs een grove indicatie geven denk ik niet zoveel zin heeft. Het gebruikte wattage, de afgestelde airflow, de ml's die je per dag dampt niet te vergeten, lengte van de hijsen, soort liquid, enzovoorts. Daarnaast lijkt de ene coil ook weer net wat 'beter' dan de andere en kan je net pech hebben. Echter, als jullie na openmaken van de coilheads duidelijke verschillen zien is dat best gek. Zeker als ze niet mooi gelijkmatig zijn en de wickdicktes verschillen (ik neem aan dat je die verschillen vóór het in gebruik nemen van de coil ook heb geconstateerd? Anders zijn verschillen al wat logischer natuurlijk).

 

Ik dacht niet dat SMOK nou per se bekend stond om de denderende kwaliteit van coils ook, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Link to comment
Share on other sites

Guest Vinivape
10 minutes ago, MissFog said:

Shit! Die wilde ik maken ? Moest er ook echt meteen aan denken, haha.

 

 

Normaal zou ik zeggen dat het van zóveel dingen afhankelijk is hoelang je met een fabriekscoil doet, dat zelfs een grove indicatie geven denk ik niet zoveel zin heeft. Het gebruikte wattage, de afgestelde airflow, de ml's die je per dag dampt niet te vergeten, lengte van de hijsen, soort liquid, enzovoorts. Daarnaast lijkt de ene coil ook weer net wat 'beter' dan de andere en kan je net pech hebben. Echter, als jullie na openmaken van de coilheads duidelijke verschillen zien is dat best gek. Zeker als ze niet mooi gelijkmatig zijn en de wickdicktes verschillen (ik neem aan dat je die verschillen vóór het in gebruik nemen van de coil ook heb geconstateerd? Anders zijn verschillen al wat logischer natuurlijk).

 

Ik dacht niet dat SMOK nou per se bekend stond om de denderende kwaliteit van coils ook, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

 

Nou ja precies, ik damp al een jaar of 3, en heb eigenlijk altijd schik gehad met smok en zijn fabriekscoils voor het gemak, ook de 0.4ohm's q4's van de baby beast gaan super lang mee op vgod Cubano... wat best een volle romige krachtige smaak is. Het is vooral dat ik er steeds meer mensen over hoor. Airflow vol open en hijsen niet langer dan 2 seconden... We dachten zelf al te denken dat het aan de wicking van de coils zou liggen, aangezien het af en toen nog wel oke smaakt en de andere keer veer volop geburned. De meneer die het gepresteerd heeft 3 coils in een weekend te burnen hebben we even de coil van onderzocht. Hier zag je dat de gedeeltes waar de wicking holes zaten nog mooi wit waren maar alles er omheen was zwart geblakert... Lijkt er dan op dat deze niet goed wickt...

Link to comment
Share on other sites

Of............te heet gestookt, want dan wordt alles rondom de coil zwart, maar uiteinden van de wick niet. 

Maar je kan eigenlijk alleen maar gissen wat ie gedaan heeft.

 

Nou staat Smok niet echt bekend om de goede quality control, maar dat batch na batch slecht zou zijn, duidt op een ander fabricage procedé bij Smok. Heb je al geinformeerd bij Smok zelf, of ze wat veranderd hebben?

Link to comment
Share on other sites

Guest Vinivape
3 minutes ago, Madman said:

Of............te heet gestookt, want dan wordt alles rondom de coil zwart, maar uiteinden van de wick niet. 

Maar je kan eigenlijk alleen maar gissen wat ie gedaan heeft.

 

Nou staat Smok niet echt bekend om de goede quality control, maar dat batch na batch slecht zou zijn, duidt op een ander fabricage procedé bij Smok. Heb je al geinformeerd bij Smok zelf, of ze wat veranderd hebben?

ik heb Smok nog niet zelf benaderd aangezien ze slecht aanspreekbaar zijn... Ik zou denk ik niet de eerste zijn die er vragen over heeft en wacht al een dikke week op antwoord ?

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Vinivape said:

ik heb Smok nog niet zelf benaderd aangezien ze slecht aanspreekbaar zijn... Ik zou denk ik niet de eerste zijn die er vragen over heeft en wacht al een dikke week op antwoord ?

Maar als je ze niet benaderd hebt, zoals je zegt, dan is het niet gek dat je al een week wacht. Dat antwoord gaat ook niet komen dan, vermoed ik ?

 

Mijn ervaring met smok, is dat ze meestal binnen 2 weken reageren

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Tot en met januari dit jaar smok coils gebruikt, de q4 en m2's, deed gemiddeld 2-3 weken met zo'n coil.

Heb m'n baby beast vervolgens verkocht met nog 10 stuks coils erbij en de gozer aan wie ik ze verkocht heb heeft nog geen nieuwe hoeven bestellen.

 

Met andere woorden: ik heb er geen slechte bij gehad, misschien[mention=7417]dennis1992[/mention] wel, die dampt de living daylights uit die dingen

 

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

 

 

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb al heel wat smok coils gebruikt na bijna of helemaal een jaar vrijwel smok only te dampen. Altijd bijna de Q2 coils, maar ik irriteerde aan het sissen en een geluid wat ik niet kan thuis geven. Waar het op neer kwam, er waren er altijd wel 2/3 per pakje ofzo die gewoon niet goed waren. Die moest je echt indampen langzaam omdat ze anders naar de klote gingen. En sommige waren gewoon nooit goed op smaak te krijgen.

 

Toen op een gegeven moment X4 coils gekocht (ik dacht eigenlijk dat jij die gebruiktte toen @Oomkobus ? want vgm heb ik die naar aanleiding van jou tip gekocht) en die hebben zelden/nooit bij mij zo'n gare coils. Ik doe nog steeds redelijk rustig met indampen, maar daar zitten naar mijn ervaring bijna nooit gare coils tussen. Wel merk ik dat als je qua levensduur kijkt dat de Q2 stukken langer goed blijft dan een X4, mits je dus een ''goede'' Q2 te pakken hebt. En met goed blijven bedoel ik, dat bij de X4 al redelijk snel in vergelijking met de Q2 ''zwaarder hijst''

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Oomkobus said:

Zei ik q4? Haha bedoelde x4, was de naam vergeten man hahah klote smok met zn duizend verschillende coils

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png
 

Ik dacht al ben ik nou zo dement, ik was elke keer toen aan t lezen dat jij vaak schreef ik doe met de x4 een maand. (ofzoiets) en op een gegeven moment dacht ik, ik zal eens afstappen van die autistische Q2 coils die ik elke keer bestel die eigenlijk toch maar mwah zijn. Sindsdien op GB en/of FT X4 0.15 ohm coiltjes!

Edited by Dennis1992
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Madman said:

Nou staat Smok niet echt bekend om de goede quality control, maar dat batch na batch slecht zou zijn, duidt op een ander fabricage procedé bij Smok. Heb je al geinformeerd bij Smok zelf, of ze wat veranderd hebben?

Ook zijn er clone coils in omloop en die moet je mijden. Heb hier al een pakje weg gedonderd, de ene na de andere lekten als een vergiet. Dan lijkt 10,50 voordelig en een zwart ipv wit rubbertje onderop mag niet uitmaken, maar ik weet inmiddels beter.

Link to comment
Share on other sites

Nou ik hou het wel bij me baby rba dan weet ik tenminste zeker dat het allemaal gewoon werkt[emoji275][emoji275][emoji275]
Heb wel nog een zooi coils uit china liggen maar nog niet gebruikt maar scheelt die ga ik gebruiken op de big baby beast aangezien de rba daar niet op past[emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...