Jump to content

Merk x clearomizer op merk x boxmod?


Recommended Posts

Korte inleiding voor mijn vraag;

Na een lange periode (ong. 1 jaar) weer begonnen met dampen (door omstandigheden weer aan de peuken gegaan).

De hernieuwde ervaring was geen succes. Nieuwe mod aangeschaft, de SMOK Majesty Carbon Fiber (omdat ik deze erg mooi vindt). Helaas even niet goed opgelet want hier zit een DL subohm clearomizer op(TFV8 X-Baby Beast). Resultaat.... Mijn longen zaten nog net niet medium rare gebakken binnenste buiten tegen de muur op.

Nu gebruiken een flink aantal collega's de Justfog Q16 (MTL)en zijn daar zeer tevreden over dus deze ook aangeschaft met 1,2 ohm coils. Bijna helemaal super! Alsof ik een "gewoon" sigaretje sta te roken. Alleen is de max stand toch net even "te zwak" voor mij. MTL is echt mijn ding (i.p.v. DL) dus eventjes wat onderzoek gedaan echter kan op mijn specifieke vraag nergens het antwoord vinden. Ik hoop dat ik hier het antwoord kan vinden.

De vraag:

Ik heb dus de SMOK Majesty Carbon Fiber boxmod. Deze heeft een 510 aansluiting. Kan ik hier ook de Joyetech Exceed D19 Clearomizer op schroeven? Deze clearomizer is met 1,2 ohm coils ook voor MTL gebruik. En ja ik weet dat het wattage dan tussen de 8 en 15 moet liggen conform de specs van Joyetech. 

Vrijwel alle sites zeggen; "Alleen geschikt voor... mod X" en dan vooral zelfde merk. In mijn logica moet het toch te combineren zijn.

 

In afwachting van uw reacties,

Menno

 

 

Link to comment
Share on other sites

Geen enkel probleem. In principe passen op alle mods met een 510-aansluiting , alle tanks met een 510-pin. De enige beperking die je daarbij hebt, is het maximale vermogen dat de mod kan leveren. 

Een Baby Beast op een mod die maximaal 25 watt kan geven (al zie je die niet veel meer) ga je weinig plezier aan hebben. Maar je kunt met een gerust hart (en heel erg lang) met een gs-air clearomizer op een 300-watt box dampen. (Zolang je hem maar rond de 10 watt laat staan ;-)) 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dank voor de reacties! De Joyetech Exceed D19 zit inmiddels op mijn SMOK Majesty Carbon Fiber mod met een 1,2ohm MTL coil… 

Echt een schot in de roos qua dampen en smaak. Zit inmiddels op 11,5W wat mijn "sweetspot" lijkt te zijn.

De afgelopen dagen na gedampt te hebben op het werk, toch thuis af en toe een sigaretje. Nu ik deze combi heb, de afgelopen 24 uur nog geen sigaretje aangeraakt...Helemaal happy!

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...