Jump to content

Coils Nautilus 5ML


Recommended Posts

Guest RottenKid

Mijn eerste tank was een Nautilus Mini daar had ik altijd de 1.6 ohm BVC coil gebruikt. Ik vond die super! En volgens mij de coils van de Nautilus Mini kun je ook gebruiken op de gewone Nautilus. 

Link to comment
Share on other sites

Ok ik heb nu ook de 1.6 ohm coil erin maar vind hem niet zo goed. Smaak is ver te zoeken tot nu toe. Kan ook komen doordat ik er nu een liquid met 6mg nicotine in heb ipv 12 wat ik normaal heb.

 

Kan de 1.2 ohm coil van de triton er misschien ook in ?. Is net weer iets hoger in wattage. 

 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, DennisL said:

Zoals de titel al zegt.

Welke coils kunnen er allemaal in de Nautilus 5ML?.

De 0.7 lijkt me niet echt handig met de kleine airflow.

Welke gebruiken jullie ?.

20180612_153443-1512x2016.jpg

Alle BVC-coils inderdaad, voor de Nautilus en voor de Triton Mini en voor de Ijoy Elf 

 

De laatste (0,5 ohm) en de Aspire 0,7 ohm (die meer voor de Nautilus 2 geschikt is) zou ik in verband met de kleine airflow inderdaad niet aanbevelen. Die zijn ook eigenlijk meer voor een restricted DL ; dus zoals je sigaretten DL zou roken. Of wellict om als je een tank hebt waar ze in gaan, een beetje te "oefenen" met DL dampen. 

 

De 1,2 kan prima, maar geeft verrassend weinig smaak. En hij wordt vrij heet als je kettingdampt.  Weet ook niet precies waar die nou primair voor bedoeld is. Wellicht gewoon voor een wat lossere trek en meer damp.

De 1,6 en de 1,8 verschillen onderling weinig meer ; mijn voorkeur is de 1,8, maar ik hou ook gewoon van de strakke trek, op het kleinste gaatje, en dan wordt hij het minst heet ? 

Link to comment
Share on other sites

@DennisL  (Veel ; als in, meer dan 6) mg) Nicotine heeft ontzettend veel invloed op de smaak EN op de kleur. Sapjes met nicotine kleuren na verloop van tijd vrijwel altijd donkerder. (Paar uitzonderingen zoals menthol). 

De smaak van sommige liquids zoals tabak, noten en koffie gaat er met nicotine over het algemeen flink op vooruit. De smaak van fruit bijvoorbeeld kan er ook volledig door verpest worden. Persoonlijk vind ik mijn tabak niet lekker met minder dan 6 mg. Maar dat moet ik echt niet in mijn fruit-met-menthol hebben. Dat damp ik dan ook in heel andere apparatuur. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Heb inmiddels de 1.8 ohm coil erin gedaan. Damp op 14 watt met het op een na grootste gaatje van de airflow en moet zeggen de smaak is heerlijk.

Met de 1.6 had ik dat niet. 

Je zou zeggen dat er niet veel verschil in zou moeten zitten. Misschien een slechte coil.

 

Mijn 2 favoriete tankjes tot nu toe.

De Nautilus 2 met de 0.7ohm coil

De Nautilus 5ML met de 1.8ohm coil

 

Heerlijk dampen zo ???????

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 13-6-2018 at 18:07, DennisL said:

Heb inmiddels de 1.8 ohm coil erin gedaan. Damp op 14 watt

 

Is het toevallig de 1,8 Ohm coil met gele rubbertjes ?? of met zwarte rubbertjes...

is het de Gele, dan betreft het de Clapton coil (oorspronkelijk bedoeld voor de Triton mini serie) en dat verschilt aanzienlijk kwa smaak en damp prestatie ten opzichte

van een gewone Kanthal versie op 1,6 Ohm, dat verschil merk je dan ook goed..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...