Jump to content

Pre made/built coils


RickLena

Recommended Posts

Hoi Iedereen,

Ik heb vandaag, om eens te proberen, een Dead Rabbit RDA aangeschaft, puur om het verschil tussen een reguliere sub-ohm tank en een RDA te testen.
Ik heb verder geen ervaring met het bouwen van coils en wil voordat ik me hierin ga verdiepen pre made/built coils bestellen.
Ik zie ook zoveel verschillende opties dat ik van gekkigheid niet weet waar ik moet beginnen.  Ik weet alleen niet waar ik op moet letten en welke ik het beste zou kunnen kiezen, HELLUP!!

Groetjes, Rick

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, TheRich said:

Als je het snel wil hebben: https://www.zwoofs.nl/pre-made-exotische-kanthal-coils-48-stuks/

 

Als je in china wil bestellen en wa langer wil wachten: https://www.fasttech.com/products/3033/10043349/9308200


Maar wat is nou het verschil tussen al die coils? Ik zie dat dit beide setjes zijn van meerdere soorten en impedanties. Ik ben echt uit op smaak, maar met een lekker flinke damp(hoeft niet HUGE te zijn). Is er dan wellicht een specifieke keuze die ik kan maken of denk je juist dat het uitproberen van meerdere soorten een beter idee is?

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, RickLena said:


Maar wat is nou het verschil tussen al die coils? Ik zie dat dit beide setjes zijn van meerdere soorten en impedanties. Ik ben echt uit op smaak, maar met een lekker flinke damp(hoeft niet HUGE te zijn). Is er dan wellicht een specifieke keuze die ik kan maken of denk je juist dat het uitproberen van meerdere soorten een beter idee is?

Smaak is heel persoonsgebonden en met deze sets kan je zelf uitzoeken wat je fijn vindt. Dat kan ik niet voor je bepalen, ligt ook deels aan je dampstijl. En dan bedoel ik niet DL of MTL, maar binnen die twee hoofdgroepen kan je ook nog verschillen hebben. En je leert ook gelijk wat verschillende types coils doen in jouw specifieke RDA of RTA en wat dat doet met smaak, dampontwikkeling, enz..