Jump to content

Eleaf I stick 30 & TFV8 baby rba misfit ?


Mooncloud

Recommended Posts

Had de smok V8 Baby RBA besteld.   Deze arriveerde met het standaard glaasje wat te laag is.  De RBA coil is hoger, dus moet het daarbij passende glaasje ook hoger zijn.

Nu kreeg ik een nieuw glaasje toegestuurd, en deze is gewoon weer de standaard te lage.    ( Rookwinkel.nl)  Had notabene met een meetmaat aangegeven dat het glaasje 22 mm hoog moest zijn. In plaats van de 19 mm.   Fotootje erbij en al.    Enfin had gelukkig bij de goedkoopstevapewinkel.nl ook maar een V8 baby RBA besteld.  De helft goekoper, en geleverd met twee verschillende glaasjes. Met rookwinkel duurt het nu all langer dan een week om een werkend product te krijgen.  Ik ben NIET onder de indruk....

 

Maar Goed. Nu heb ik het volgende. Op de baby stick doet de RBA het prima, maar als ik hem op mijn  Eleaf 30 zet geeft het display  "atomizer low" aan.  Met vers gewickte en een beetje ingedampte rba coil.    De justfog doet het prima op beide batterijen.

Kan die  Eleaf geen sub-ohm coils aan ?

Link to comment
Share on other sites

Wat is de weerstand van de coil(s)?

 

Edit: ik lees na een snelle google dat de minimale weerstand op een eleaf 30w mod 0,4 ohm moet zijn, dus als de coils inje rba daaronder zitten, dan klopt de melding

Edited by TheRich
Link to comment
Share on other sites

Heb twee 0.85 ohm clapton coils erin gezet.   in de V8 RBA.   Nu gloeit eentje beduidend minder.Maar hoe ik ook de coil anders heb gezet en verplaatst, dat bleef het geval.  

Toch maar gewickt en kijken wat 'ie doet.   Na wat inweken een paar goede hijsjes.   Totdat ie in protectie schoot.    Als het draadje van de coil er verder goed uitziet, en de allen boutjes zijn goed aangedraaid,  de coils raken de rand niet, wat kan er dan nog meer loos zijn ?   ohja, schoot van 05. ohm naar 0.1, dus er is toch waarschijnlijk iets mis met die ene....     Laat 'm ff afkoelen, dan de liquid er weer uit en dan weer ff inspecteren...   maar  ehr, huh?

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Mooncloud said:

Heb twee 0.85 ohm clapton coils erin gezet.   in de V8 RBA.   Nu gloeit eentje beduidend minder.Maar hoe ik ook de coil anders heb gezet en verplaatst, dat bleef het geval.  

Toch maar gewickt en kijken wat 'ie doet.   Na wat inweken een paar goede hijsjes.   Totdat ie in protectie schoot.    Als het draadje van de coil er verder goed uitziet, en de allen boutjes zijn goed aangedraaid,  de coils raken de rand niet, wat kan er dan nog meer loos zijn ?   ohja, schoot van 05. ohm naar 0.1, dus er is toch waarschijnlijk iets mis met die ene....     Laat 'm ff afkoelen, dan de liquid er weer uit en dan weer ff inspecteren...   maar  ehr, huh?

 

Dan zit er toch iets los.. Vaak kan je na het voorgloeien de schroefjes nog wat verder aandraaien. Verder kan je 510 nog loszitten of slecht contact maken. De coils moeten wel echt tegelijk gloeien, anders gaat er teveel power naar 1 coil en kan hij mogelijk doorbranden. Je kan proberen de coil die minder hard of later gloeit wat korter te maken. (of de eerste wat langer). Het is ook wel tricky, 2 coils tegelijk laten gloeien, zeker claptons. Ik ben er niet zo van (echte een single coil liefhebber). Maar, oefening baart kunst. Maar dat verlopen komt omdat er iets loszit of slecht contact maakt

Link to comment
Share on other sites

Losgemaakt, en zonder tank doet 'ie het wel. Maar het gedeelte onder de coil was nat. Wellicht niet goed aangedraaid  Nu heb ik ruzie met het toprubber.  is er half uit gefloept en wil niet meer terug...    

 Ah, korter maken.  LOL, wick abc... ?

Link to comment
Share on other sites

Had mijn baby rba uit china besteld en moest weliswaar wel een paar weken wachten tot het binnen was maar werkt perfect hier
Setje was netjes compleet met het juiste glaasje en zat al standaard 2 coils ingebouwd
Met dryburnen gloeide allebij de coils netjes tegelijk op
Wicken en en dampen maar en tot nu toe gaat het lekker daarmee al is het ind wel een priegel werkje[emoji275]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Toprubber is zijn vorm kwijt.   Vind het rewicken van deze rba wel meevallen hoor.  Maar ja had de coils alleen nog schoongebrand en gerewicked.  Nu loop ik natuurlijk tegen de praktische probleempjes van het recoilen aan.  Gelukkig is er een forum ?    Maar kreeg het rubber net met pijn en moeite weer ff op de plek, maar met ruimte rond het vulgaatje. Zuigt dus valse lucht aan.     Had trouwens ook ff ruzie met de rubbers van de Q16, vooral met warm weer.   Tot ik er achter kwam, dat ik alleen het coilstuk los kon draaien om die bij te vullen.  (oops)    Heb t rubber van de TFV8 baby even in de vriezer gehad, maar dat had maar weinig effect....   Dat wordt een nieuw setje bestellen...

 

Zijn er nog rubber/ sluitingen/ siliconen tips en tricks ?

Edited by Mooncloud
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, sflmaniac said:

Had mijn baby rba uit china besteld en moest weliswaar wel een paar weken wachten tot het binnen was maar werkt perfect hier
Setje was netjes compleet met het juiste glaasje en zat al standaard 2 coils ingebouwd
Met dryburnen gloeide allebij de coils netjes tegelijk op
Wicken en en dampen maar en tot nu toe gaat het lekker daarmee al is het ind wel een priegel werkjeemoji275.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mag ik vragen wat die in China kostte ?   Valt me op dat er weinig prijsverschil is tussen fasttech en lokale shops, als je een beetje goed zoekt... Wat Smok betreft dan.

Link to comment
Share on other sites

Mag ik vragen wat die in China kostte ?   Valt me op dat er weinig prijsverschil is tussen fasttech en lokale shops, als je een beetje goed zoekt... Wat Smok betreft dan.

Ik had daar 5 euro voor betaald met 2 euro verzendkosten dus 7 euro in totaal
Scheelde geloof ik iets van 5 euro met nl prijzen maar had al want andere spullen besteld daar dus dacht doe die er wel bij[emoji275]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Aaaah nee ik heb de spullen via wish gekocht al is daar de enige nadeel of messchien wel weer een voordeel is dat alle pakketjes los verstuurd word
Dus iedere item heeft eigen verzendkosten maar betekend wel dat als je voor 40 euro aan spullen in 1 keer koopt dat het per item het land binnenkomt en ruim onder de 22 euro blijft zo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

22 euro is de tax grens ?  Heb alleen (positieve) ervaring met Fasttech.  Qua levering dan.  Had ook ego batterijen destijds die doa waren. Dood uit de doos.   Dan is het toch weggegooid geld...  Dus koop nu alleen de "genuine" stuff.

Link to comment
Share on other sites

22 euro is de tax grens ?  Heb alleen (positieve) ervaring met Fasttech.  Qua levering dan.  Had ook ego batterijen destijds die doa waren. Dood uit de doos.   Dan is het toch weggegooid geld...  Dus koop nu alleen de "genuine" stuff.

Als je buiten europa besteld is 22 de grens want daarboven heb je de kans dat je btw en inklarings kosten moet betalen als ze je eruit pikken
Zelf betalen gaat niet want hoort eigenlijk de post te doen alleen die doen dat niet meestal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Heb ooit een draaitafel element gekocht. De Denon DL160.  kwam inderdaad met de postbode en een formulier of ik ff 42 euro bij wilde betalen.   Maar was een groot pakket.  En uit de VS. Heb t idee dat ze alles wat daarvandaan komt goed controleren.  Dat was dus achteraf niet goedkoper.  Lesje geleerd.   Heb twee weken terug teen en tander bij fasttech besteld.  Nou, ben benieuwd. Zal eens kijken of t allemaal onder de 22 was...    

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, sflmaniac said:

Als je buiten europa besteld is 22 de grens want daarboven heb je de kans dat je btw en inklarings kosten moet betalen als ze je eruit pikken

Van 22 tot 150 euro betaal je alleen btw en administratiekosten (als je toevallig gepakt wordt)

Boven de 150 euro betaal je ook nog eens invoerrechten

Link to comment
Share on other sites

Nou ben erin geslaagd het toprubber er met wat kunst en vliegwerk in te murwen.   Erinduwen en terwijl ik de top dichtdraai het rubber meedrukken...Doe 'm dan daarna maar een heel klein beetje open totdat het driptipgat boven het vulgaatje  zit om dan de vloeistof er zo in te mikken met een spuit.    Dit totdat de nieuwe siliconen afdichtringen arriveren.  ....

Link to comment
Share on other sites

Nou ben erin geslaagd het toprubber er met wat kunst en vliegwerk in te murwen.   Erinduwen en terwijl ik de top dichtdraai het rubber meedrukken...Doe 'm dan daarna maar een heel klein beetje open totdat het driptipgat boven het vulgaatje  zit om dan de vloeistof er zo in te mikken met een spuit.    Dit totdat de nieuwe siliconen afdichtringen arriveren.  ....

Zolang het maar werkt toch en hopen dat die dan snel binnen zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Ik heb wel een Q16 en nog een reserve q16 nog in verpakking. Maar de V8 zat daar met het rubber er half uit....  mij aan te staren... ;-0     Voor 2015 waren de rubbers het echte drama.  Dat is nu echt allemaal een stuk beter uitgedacht.   Hopelijk gaat een nieuw setje er strak in.  

Link to comment
Share on other sites

Ik had blijkbaar geluk dat ik bij de tweede shop het drie ml glaasje kreeg meegeleverd.  (elders nog een set besteld omdat ik de klantenservice nogal afwachtend vond en daar bleek ik gelijk in te hebben)  De eerste shop zei na veel intern overleg en het sturen van nog een 2 ml glaasje dat ze de 3 ml versie niet konden (mochten) leveren.  Kon uiteindelijk die hele RBA set retour sturen.  Dat dan weer wel ?  En net twee weken weer aan t dampen. Dan wil je niet zonder hardware zitten he...  Je moet toch over een basis arsenaal beschikken ?  

Edited by Mooncloud
Link to comment
Share on other sites

Hehehe voor je het weet kom je om in de tankjes en alle andere materiaal wat je maar wilt
Ben zelf voorlopig wel ff klaar met mijn hardware al ken ik mezelf dat als ik een mooie deal ziet het erg verleidelijk word
Sowieso de sapjes die zullen nog wel flink eraan komen voor ik de juiste gevonden heb die ik lekker vind[emoji275][emoji275][emoji275]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

wat ik eerder met pg proefde was veel meer smaak.  Maar kreeg allergische reacties om mij heen.  VG en smaakjes .. Ik pleur er gewoon een grote hoeveelheid smaakstof bij.  Ben met vapen meer van de frisse smaakjes. menthol mint, eucalyptus. Vooral die laatste, alsof je een paar fishermansfriends hebt kapot gekauwd...  ?  Zal wel de ontwenningsfactor zijn.  Dat je na al dat gerook eens iets fris wil ? ?  Sprak op een gegeven moment een oude dampster die zei dat ze na veel smaakjes uiteindelijk gewoon naturel dampte...   VG is zo ook wel lekker eigenlijk.  En nicotine vind ik bij vapen eigenlijk al vrij snel de smaak negatief beinvloeden.   Grote teugen en zware wolken daarentegen ?  Maar ja, daar doe ik alleen mezelf een lol mee LOL

 

Maar daarom wil ik eerst ff voort met de aanwezige batterijen en wat aangewaaid is. Rustig oriënteren op een bedachtzame investering.  (Als u begrijpt wat ik bedoel)

 

Edited by Mooncloud
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...