Jump to content
Jim

Smok Infinix review

Recommended Posts

Zo hier ben ik weer maar eens met een podsystem.

Deze keer ééntje van Smok, het is al bijna twee jaar geleden dat hier nog een Smok product in huis is geweest.

Heb Smok al een lang geleden opgegeven, het is niet mijn merk en vroeger waren hun mods vrij mooi en heb er toen enkele gekocht gehad maar de laatste jaren is het kitsch en speelgoed achtig wat mij betreft.

Smok zag dat de pods populair werden en heeft er direct drie op hetzelfde moment uitgebracht, de Fit, Rolo badge en deze Infinix.

Dit toestel is eigenlijk erg goedkoop, voor 18€ kan je deze kit al hebben en de spare pods komen in een doosje van drie en kosten 6.95€.

Is in vele BE en NL shops te krijgen zag ik.

Beginnen doe ik met een Youtube presentatie:

Dit is de verpakking van het toestel:

vFlqiVe.jpg?1

En dit krijg je allemaal in de verpakking:

- Infinix batterij

- 2x lege pods

- Naaldflesje

- USB kabel

- Handleiding

DFG1mcB.jpg?1

Zoals bij alle andere pods valt er weinig te vertellen over het toestel zelf, ze werken allemaal hetzelfde en zien er vaak hetzelfde uit.

De afmetingen staan bij de foto:

JOF1bx8.jpg?2

USB plug onderaan, zowel om te laden als pass through functie.

5sYUrPe.jpg?1

In het midden het LED lichtje, dat licht enkel op tijdens het dampen of laden.

9P5GFd0.jpg?1

Twee logo's op de batterij:

Tzp5Ujc.jpg?1

POSowOJ.jpg

Zoals bij de meeste andere podsystems heb je hier twee magneten en twee contacten zitten.

NwT8NzV.jpg?1

Even de specs van de batterij geven:

- 250mAh batterij

- Wattage output van 10 - 16W

- Protections: 8sec. cutt-off, short circuit protection, low voltage protection

Ook de pod is indentiek als alle andere:

jUIw77t.jpg?2

DX4pGRR.jpg?1

Om te vullen gewoon de siliconen plug verwijderen.

z2PW5Oc.jpg?1

De spare pods zitten verpakt in een doosje per drie stuks.

5s3lNWz.jpg?1

kL4hugF.jpg?1

Een vergelijk in formaat met andere podsystems die ik heb:

29bXDwS.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Toestel werkt goed, geen opmerking op gebied van functionaliteit.

- Pods zijn makkelijk te vullen.

- Zeer licht met slechts 22gr.

- Aangename vorm.

Persoonlijke minpunten:

- 250mAh batterij is te weinig wat mij betreft, kom ik wel een paar uur mee door maar toch te weinig.

- Ik heb enkele andere pods die veel beter smaken dan deze, en ik gebruik in ze allemaal dezelfde liquid.

- Dit is een erg losse MTL hijs en bijna restricted DL en bij podsystems heb ik graag een strakke hijs.

Wat mij betreft zeker geen winnaar, ik heb er betere in de collectie

Vraagje @Jim

uiteraard lees ik je review pas nadat ik de bestelling heb geplaatst 😉

nette review trouwens!👍

maar ik als blind paard denk: nic salt erbij om te proberen en nu een paar uur later denk ik. Hoeveel vg zit er eigenlijk in?

gechecked en....80vg(elements,20mg)Is dit teveel? En is 50/50 beter,  Of heb je niet zo hoog geprobeerd?

ik heb nog wel ergens 50/50 fabrieksliquid staan op 6 en 12mg. 

Damp eigenlijk alleen maar zelfgemixte liquid(mtl 6mg. Dl tussen 3 en 4mg)

Ik twijfel nu nl of ik de 80vg wel moet aanbreken voor een pod(klein coiltje)

alvast bedankt

oja, ik heb nog niks binnen. Verwacht het dinsdag. 

Edited by Sebas

Ik gebruik bijna niks anders dan watermelon chill 20mg nicsalt van Element.

In al mijn podsystems trouwens want het is mijn favoriete nicsalt liquid.

En ik kan chainvapen met die liquid tot mijn pod zelfs echt warm begint te voelen.

Twijfel of die Element nicsalt liquid wel echt 80/20 is, de gewone nicotine liquid van hun heb ik ook en die is echt 80/20 maar de nicsalt liquid is vloeibaarder dan de gewone dus ik denk niet dat de nicsalt echt 80/20 is.

De infinix gebruik ik nog steeds, die ligt altijd in mijn wagen en gebruik ik altijd tijdens het rijden.

Ik blijf erbij dat het niet het beste podsystem is op gebied van smaak, maar wel een aangename restricted DL vape en de pods zijn zuinig en gaan nog vrij lang mee (tot 2 weken bij dagelijks verbruik)

Duidelijk. Dank u👍

Mijn ervaring met smok is niet super en toch word ik er weer naartoe getrokken. Hahaha

ik twijfelde tussen deze en de minifit. Deze gekozen puur voor de vorm en maat. Zo’n druppelvorm of plat vierkantje lijkt me helemaal niks en de mini fit is toch wel heel klein. Mocht het idee me bevallen dan zie ik wel of ik met deze verder ga of alsnog voor een andere kijk. Qua smaak verwacht ik zowiezo niks aangezien ik eigenlijk alleen maar rda en rta’s gebruik. 

Maar de nieuwsgierigheid blijft aanwezig en voor onderweg lijkt het me gewoon super makkelijk qua gewicht en omgang👍

2 uurtjes in gebruik ongeveer. 

Werelds! 

Stil,supermakkelijk,smaak...tja. Niet geweldig maar zeker niet slecht. 

Heb 1 pod met nic salt gevuld, 1 met iets met fruit en menthol op 6mg op 50/50

Meer podjes halen en smaken erin en gaan👍

Nic salt? Freaking zweetaanvallen!

zou Mn lichaam toch gewend zijn aan de lagere nic??

6mg. Perfect. Lichte troathit(ook door de menthol) en genoeg voldoening. 

Alleen nog een vraagje. Had misschien beter in een ander topic gezet kunnen worden maar ben nu toch aan het typen hier 😉

zit er een soort van temp. Controle op? Na een sec of 3/4 hijsen hoor je hem echt uitgaan,lampje gaat ook uit en geen damp meer. 

Volgens de beschrijving zou je 8 sec moeten kunnen hijsen maar dat red ik bij lange na niet

Edited by Sebas

@Sebas: Ja na een paar seconden stop de infinix ermee, andere podsystems gaan wel een paar seconden langer door.

Door nicsalts te dampen haal ik nooit die paar seconden, met korte hijsen heb ik voldoende binnen en dat spaart ook de batterij en levensduur van de coil.

On ‎10‎/‎16‎/‎2018 at 9:27 PM, Sebas said:

2 uurtjes in gebruik ongeveer.  

Werelds!  

Werelds, helemaal mee eens, heb inmiddels vier van die beestjes...

WP-20181017-20-43-01-Pro-LI.jpg

... moet eerlijk bekennen dat die autostop functie me nooit is opgevallen, gebruik ze alleen MTL, dus nooit langer dan een paar seconden per hijs, gebruik ze gewoon met DIY 50/50 mint/menthol mix

7 hours ago, Sub-Ωhm said:

dus nooit langer dan een seconde per hijs

Ik ook mtl maar 1 sec gaat me niet lukken. Lukte met een sigaret al niet 😉

gebruik ze gewoon met DIY 18mg 50/50

Hier nu ook diy 50/50. Alleen iets minder nic,ik ga zweten en zweven anders. Hahaha. 

Werelds, helemaal mee eens

Ik zou ze bijna gaan aanbevelen voor beginners i.p.v. bijv. De q16 die je steeds leest. Ook qua smaken wisselen. Podje eruit,podje erin.

ik weet niet hoe hij het doet met smaken,alleen nog menthol/fruit veel gedampt. Vandaag komen 3 nieuwe pods en wil ik kijken wat custard achtige doet. 

Maar ik heb hem nog te weinig gebruikt om aanbevelingen te doen,alleen gister nog maar veel gebruikt👍

19 minutes ago, zalocin said:

hi, welke is die 2de van rechts op je onderste foto in de originele post? naast de infinix..

thx

Hexa podsystem