Jump to content

batterijduur mods


Remie de Leeuw

Recommended Posts

Beste dampers,

 

Ik damp met een joyetech Evic VTC en dit doe ik met een coil van 0,7 ohm op 20 Watt. Nu gaat dit doordeweeks goed want ik ga om 4 uur naar huis van het werk met een volle accu, maar in het weekend haal ik dat niet en moet ik hem een keertje opladen als het s'avonds laat wordt. Ik zoek een apparaat waar ik langer mee vooruit kan en ook als ik ooit met een nog lagere weerstand wil gaan dampen. Nu zijn er ook voldoende mods op de markt die op 2 batterijen werken. Als deze batterijen in serie staan geschakeld (want deze mods kunnen tot bijvoorbeeld 9 Volt oftewel in serie) dan zal dit theoretisch geen langere batterijduur opleveren. Hoe kan ik dit oplossen?

Link to comment
Share on other sites

Dat is een simpele oplossing ?

bij nkon een extra 18650 batterij met doosje bestellen en bij je dragen.

best is ook om deze batterijen extern te laden en niet in de mod , 

een lader is niet erg duur en werkt met zo'n beetje alle batterijen die we in onze mods gebruiken dus gelijk klaar voor toekomstige upgrades.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, SanSiro said:

De meeste gereguleerde mods met twee batterijen zijn parallel geschakeld en niet in serie, dat is dus wat je moet hebben.

Ik zie bij alle mods die op 2 batterijen werken dat ze tot een hoger voltage gaan (z'n 9V). dus dan zouden ze ook in serie moeten staan.

 

11 minutes ago, Kurmit said:

bij nkon een extra 18650 batterij met doosje bestellen en bij je dragen.

Meerdere dingen meenemen op zak probeer ik liever te voorkomen.

Link to comment
Share on other sites

Dat begrijp ik @Remie de Leeuw en snap dat je gewoon nieuw apparaat wil maar bedenk wel dat een batterijtje ergens in je jaszak minder ingrijpend is dan een mod met 2 batterijen ?

Dat zijn toch flink slagje grotere en zwaardere machientjes.

 

Met 2 batterijen heb je uiteraard wel grotere capaciteit en kom je dus makkelijker de dag door.

 

Verder maakt het niet zo heel veel uit voor batterijduur of ze serie of parallel staan je gebruikt er hetzelfde wattage uit en of dat met 8 volt op een lager amperage gaat of met 4 volt op hoger amperage is dus niet zo spannend voor de gemiddelde gebruiker.

 

En ook voor je volgende mod geldt dat extern laden beter is dus kijk toch eens naar een lader.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Dennis1992 said:

Ik dacht echt dat de meeste gereguleerde mods in serie staan.

 

Nee, parallel, maar omdat gereguleerde mods worden aangestuurd en beveiligd door een chip

kan je deze mods probleemloos op een hoger voltage dampen dan 4,2 volt.

Mechanische mods met twee batterijen die parallel zijn geschakeld geven dan weer wel geen hogere output dan 4,2 volt.

 

 

 

patat2.gif

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jazeker kan dat wel. 

Door dat het een gereguleerde mod is kan je voltage verhogen op de uitgang.

Het voltage dat de batterij levert blijft gelijk, de chip verhoogt dit voltage.

Dat betekend wel dat er meer stroom uit de batterij word getrokken overigens om dat mogelijk te maken.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Kurmit said:

Jazeker kan dat wel. 

Door dat het een gereguleerde mod is kan je voltage verhogen op de uitgang.

Het voltage dat de batterij levert blijft gelijk, de chip verhoogt dit voltage.

Dat betekend wel dat er meer stroom uit de batterij word getrokken overigens om dat mogelijk te maken.

 

Hier kan ik me wel iets bij voorstellen. Het komt er dus wel op neer dat ik bij dezelfde weerstand en vermogen als nu 2x zolang kan doen met een mod met 2 batterijen (theoretisch).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Remie de Leeuw said:

 

Hier kan ik me wel iets bij voorstellen. Het komt er dus wel op neer dat ik bij dezelfde weerstand en vermogen als nu 2x zolang kan doen met een mod met 2 batterijen (theoretisch).

Ja, daar komt het eigenlijk op neer. En met een mod met drie batterijen drie keer zo lang, enzovoort. 

 

Ik damp voornamelijk MTL op ca 15 watt, en doe een uur of zes met een volle accu (kettingdamper), al gauw klokkie rond met twee, en voor een hele dag heb ik er drie nodig. Ik heb dan ook vooral mods met 2 accu's , waarvan ik rond het avondeten de batterijen moet verwisselen.  De volgende dag moet er rond het middaguur een nieuw setje in, en daarmee red ik het dan weer tot de nacht. Zo kom ik aardig toe met ongeveer één batterijwissel per dag. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, L33ntje said:

Ja, daar komt het eigenlijk op neer. En met een mod met drie batterijen drie keer zo lang, enzovoort. 

 

Ik damp voornamelijk MTL op ca 15 watt, en doe een uur of zes met een volle accu (kettingdamper), al gauw klokkie rond met twee, en voor een hele dag heb ik er drie nodig. Ik heb dan ook vooral mods met 2 accu's , waarvan ik rond het avondeten de batterijen moet verwisselen.  De volgende dag moet er rond het middaguur een nieuw setje in, en daarmee red ik het dan weer tot de nacht. Zo kom ik aardig toe met ongeveer één batterijwissel per dag. 

 

Ik zag toevallig pas een mod met 3 batterijen. Lijkt me toch een behoorlijk gewicht in me broekzak.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Remie de Leeuw said:

 

Ik zag toevallig pas een mod met 3 batterijen. Lijkt me toch een behoorlijk gewicht in me broekzak.

Ook in je borstzak of jaszak hoor ???

Link to comment
Share on other sites

Geekvape aegis Niks voor je? Toch een enkele batterij maar wel een 26650, dikke 4000 mah, toch bijna t dubbele van wat je nu hebt, plus, je kan blijkbaar met je auto over de aegis rijden en dan doet ie t nog steeds.

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Remie de Leeuw said:

 

borstzak kijkt behoorlijk vreemd en lijkt me niet makkelijk. Een jaszak is niet bepaald aan de orde met dit weer. Ik zoek een compacte mod voor in de broekzak waar 2 batterijen in gaan.

Eleaf INVOKE kleinere dual-bat vind je niet :nee

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Oomkobus said:

Geekvape aegis Niks voor je? Toch een enkele batterij maar wel een 26650, dikke 4000 mah, toch bijna t dubbele van wat je nu hebt, plus, je kan blijkbaar met je auto over de aegis rijden en dan doet ie t nog steeds.

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png
 

 

Heb ik al eens naar gekeken en lijkt me ook een prima apparaat. Een mod met 2 sony VTC 6 batterijen zou z'n 6000 mAh geven en dat zie ik toch liever.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, L33ntje said:

damp voornamelijk MTL op ca 15 watt, en doe een uur of zes met een volle accu (kettingdamper), al gauw klokkie rond met twee, en voor een hele dag heb ik er drie nodig. Ik heb dan ook vooral mods met 2 accu's , waarvan ik rond het avondeten de batterijen moet verwisselen.  De volgende dag moet er rond het middaguur een nieuw setje in, en daarmee red ik het dan weer tot de nacht. Zo kom ik aardig toe met ongeveer één batterijwissel per dag.

 

Op wat voor voltage damp je dan? Ik zie namelijk bij sommige mods dat ze uitschakelen als de voltage te laag wordt. Op de manier dat ik het zou willen doen zal ik op een laag voltage dampen bij een apparaat waar 2 batterijen in gaan.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Remie de Leeuw said:

 

Op wat voor voltage damp je dan? Ik zie namelijk bij sommige mods dat ze uitschakelen als de voltage te laag wordt. Op de manier dat ik het zou willen doen zal ik op een laag voltage dampen bij een apparaat waar 2 batterijen in gaan.

15 watt; althans, tussen de 10 en de 20, afhankelijk van de weerstand (0,8-1,5 ohm). Ik damp ook dl rond de 0,3 ohm, op 25 (nichro) tot 45 (kanthal) watt. Dan zijn ze stukken sneller leeg ?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, L33ntje said:

15 watt; althans, tussen de 10 en de 20, afhankelijk van de weerstand (0,8-1,5 ohm). Ik damp ook dl rond de 0,3 ohm, op 25 (nichro) tot 45 (kanthal) watt. Dan zijn ze stukken sneller leeg ?

 

Welke mod gebruik jij dan als ik mag vragen?

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Remie de Leeuw said:

 

Welke mod gebruik jij dan als ik mag vragen?

En joyetech Espion en een smok Treebox op dit moment. En ik heb nog een hele rij waarmee ik afwissel, maar dat wordt zo'n waslijst......

Maar hoewel er allerlei verschillen tussen de meeste mods zitten, komt de batterijduur in hele grote lijnen overeen. 

Link to comment
Share on other sites

Voltage en watt gaan hier door elkaar nu geloof ik.

Ja gereguleerde mods hebben een batterij beveiliging zodat voltage niet te laag gaat (slecht voor de batterij)

Maar dit heeft niks met voltage naar coil te maken.

Sterker in watt modus bepaalt de mod het (uitgaande) voltage en amperage.

Maak je nu maar niet druk over al die dingen, zolang je geen coils met super lage weerstand (ohm) gebruikt kun je met 2 batterijen in je mod gemakkelijk de dag door komen.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, L33ntje said:

En joyetech Espion en een smok Treebox op dit moment.

 De joyetech espion lijkt me wel een goed apparaat. Er zijn er wel 2 varianten van wat ik zo snel zie (infinite en procore x) maar ze lijken me beide prima. Bij deze tankjes behoren zeer laag ohmige coils. (0,25 ohm MTL en 0,4 ohm DL wat ik een beetje vreemd vind). Als je hiermee op een hoger weerstand dampt dan moet je wel een andere clearomizer hierop gebruiken toch?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...