Jump to content

Wismec Rouleaux 3 probleem


Guest Torva_Messorem

Recommended Posts

Guest Torva_Messorem

Hallo iedereen,

 

Ik heb recentelijk dus de nieuwste Wismec gekocht en ik doe iets fout, of het is een rotding. Als ik boven de 40w ga ermee dan krijg ik meteen een dry hit na pakweg 1 seconde inhaleren. 

Super irritant. En dit apparaat zou een veel hoger wattage aan moeten kunnen. Het is gewoon de standaard bijgeleverde coil met 3 spiralen. Ik heb een reserve pak gekocht, maar dit is al de derde die ik erin heb zitten en allemaal geven ze me dry hits. Ik heb elke coil zorgvuldig geprimed zoals dat hoort (al vind ik dat nog steeds een achterlijk iets. Maak het gewoon op zo'n manier dat de vloeistof makkelijk bij al het katoen kan, godkolere het is geen rocket science.) Afijn, ik ben er dus flink chagrijnig over want dit ding was prijzig. Dus mijn excuus daarvoor. De enigste manier waarop ik enigszins normaal kan vapen is als ik de vloeistof er bovenin spuit, wat een gruwelijke plakzooi oplevert en ik inhaleer de vloeistof er ook bij. 

 

De vloeistoffen die ik geprobeerd heb zijn 50/50 en 30/70 PG/VG. Bij allebei hetzelfde probleem. De mix is 100ml basis, 10ml 18mg nicotine en aardbei smaakje. Niks te gek zou je zeggen. 

 

Weet iemand waar dit aan ligt of wat ik fout doe? 

Bij voorbaat heel veel dank!

Link to comment
Share on other sites

Welke tank zit er op en meer belangrijk wat voor coils gebruik je want al kan de wismec tot 200 watt moet de coils daarvoor wel geschikt zijn
Probeer sowieso eens op 20 watt een paar keer te dampen om te zien hoe dat gaat
En kijk eens voor de gein of je iets zie staan op de coils kwa hoeveel wat je moet gebruiken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Het apparaat kan zelfs tot bijna 300 watt, maar dat heb je eigenlijk geen drol aan, want de Coils die bij de bijgeleverde tank horen (gnome ?) Reden dat geen van allen. 40 watt zou echter normaliter wel moeten lukken. In de regel staat op de coil de weerstand, een van hoeveel watt tot hoeveel watt je kunt dampen.

 

Het enige dat 'gek' is aan je mix, is het voor dit apparaat behoorlijk hoge nicotinegehalte. In dergelijke apparatuur volstaat 6 mg echt ruimschoots.

 

De triple cool zou tot 130 watt moeten kunnen (70-90 is de aanbevolen range). Het enige dat ik kan bedenken zonder je te hebben zien dampen is :

 

- je drukt al op de vuurknop voor je begint te hijsen (een het zaak je verbazen hoeveel mensen dat fout doen. Daarmee wordt je coil al heel snel veel te heet

- je hijsen duren te lang en/of zijn te sterk voor het tempo waarmee de vloeistof door de coil stroomt.

 

Gewoon een beetje uitproberen : driptip in de mond, pas op het moment dat je begint te hijsen op het knopje drukken, een niet gek veel langer trekken dan een seconde of twee, twee en een half.

 

Zeer grote kans dat dat veel beter gaat. Wil je toch langer hijsen of met meer / warmere damp, dan zou ik toch overwegen een zelfbouwer op je mod te schroeven. 

 

Oh, een ik zou absoluut de nicotine naar beneden schroeven. Van 18mg in een DL-apparaat zou zelfs ik acuut tegen de vlakte gaan. En ik kan best wat nicotine hebben.

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Meer info over tank en coil is wenselijk maar meeste beginners met DL (inclusief ikzelf) zuigen simpelweg niet hard genoeg om voldoende koeling op de coil te genereren wat resulteerd in hete damp en ranzige smaak.

Een reeds verbrande coil houd die verbrande smaak ook even maar zal meestal na 5 of 10x inhaleren wel minder worden indien je hard genoeg er aan zuigt.

Dus lucht op he tank vol open en laag wattage en als je merkt dat t nu wel goed gaat ga je langzaam wattage verhogen tot je jouw sweetspot vind.

En je apparaat kan wel 200 watt maar in praktijk gebruik je meestal maar een 50 tot 100 watt dus kijk je daar niet blind op.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Kurmit Kijk, daar had ik dus ook aan moeten denken, want ja, ook die zie ik dagelijks. Vooral de combinatie (vuren voor je hijst én proberen mtl te dampen of gewoon veel te zacht zuigen is ook een dodelijke combi.

 

Het apparaat vinden dat bij je past kan best een beetje tricky zijn. Dat lukt niet altijd zonder tussenkomst van een goede winkel of een ervaren damper uit je omgeving. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Torva_Messorem
1 hour ago, sflmaniac said:

Welke tank zit er op en meer belangrijk wat voor coils gebruik je want al kan de wismec tot 200 watt moet de coils daarvoor wel geschikt zijn
Probeer sowieso eens op 20 watt een paar keer te dampen om te zien hoe dat gaat
En kijk eens voor de gein of je iets zie staan op de coils kwa hoeveel wat je moet gebruiken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Er zit de bijgeleverde tank op. Het is een Gnome 0.21 Ohm van 2ml. Ben zo laag gegaan als 30w maar dan krijg ik bijna geen damp helaas. 

 

@L33ntje

Haha ja ik heb een heel hoog nicotine gehalte. Ik wil eigenlijk zelfs nog meer want ik voel hier al nauwelijks iets van. 

 

@Kurmit

Hij gaat zelfs tot 300w. Keer geprobeerd maar kon hooguit heel vlug een likje geven haha. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Je hebt de wm3 coil, die begint pas te werken vanaf 40, dan komt er een pietsje damp af, zet hem rustig op 70, dat is ook wat de gebruiksaanwijzing aangeeft.

De reden dat je op 40 watt iets verbrands proeft komt omdat het draad er te lang over doet om warm te worden en in plaats van verdampen, gaat de vloeistof "koken", krijg je ook Spetters van.

Dus: zet m met gerust hart op 70 watt, airflow vol open en hijs er vol vertrouwen aan
(ik neem aan dat je t verschil tussen DL en MTL kent)
en lees volgende keer gewoon ff de gebruiksaanwijzing door.



[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nicotine is trouwens bizar laag, je gooit één booster van 18mg op 100ml base,
Je dampt dus met een nicotine gehalte van
1.6mg/ml, daarom proef je er niks van.


[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Oomkobus said:

Nicotine is trouwens bizar laag, je gooit één booster van 18mg op 100ml base,
Je dampt dus met een nicotine gehalte van
1.6mg/ml, daarom proef je er niks van.


emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png
 

Ik weer met mijn wakkere hoofd... Ik had echt 18 mg nicotine gelezen...... Soms vergeet ik gewoon dat er op het forum ook mensen zijn die gewoon shots gebruiken ?

Edited by L33ntje
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Torva_Messorem
2 hours ago, Oomkobus said:

Goedemorgen, en? Hoe gaat het nu?

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png
 

 

Hmm nog niet echt tevreden. Ik krijg de dry hit te vlug, en de damp hoeveelheid is erg triest. Niet meer dan een normale sigaret. Ik krijg meer damp op 40w, maar ik kan op dat wattage ook langer inhaleren. Op 70w is het na nauwelijks 1 seconde inhaleren brand en bijna geen damp. 

 

Ik begrijp er echt helemaal niks van. Op YT zie je mensen gigantische rookwolken blazen met dit ding op 100+watt en ik kom nog niet in de buurt. ?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Torva_Messorem said:

@Oomkobus

 

Dank voor je reactie. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat DL en MTL betekend. 

Maar ik ga proberen wat u typt. 

MTL (mouth to lung) is dampen zoals je rookte, eerst in de mond, daarna inhaleren. DL (direct lung) is direct je longen in. Als je het eerste doet met deze tank, is het niet heel gek dat het mis gaat. Zuigen aan dat ding! vol je longen in, in 1x..

 

Aan je laatste post te lezen, gebruik je idd de verkeerde techniek.. Dast moet je echt aanpassen, anders blijft het misgaan.. Dit is echt een DL tank, MTL gaat er niet mee

Edited by TheRich
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Torva_Messorem said:

 

Hmm nog niet echt tevreden. Ik krijg de dry hit te vlug, en de damp hoeveelheid is erg triest. Niet meer dan een normale sigaret. Ik krijg meer damp op 40w, maar ik kan op dat wattage ook langer inhaleren. Op 70w is het na nauwelijks 1 seconde inhaleren brand en bijna geen damp. 

 

Ik begrijp er echt helemaal niks van. Op YT zie je mensen gigantische rookwolken blazen met dit ding op 100+watt en ik kom nog niet in de buurt. ?

Grote wolken, ook op 40 watt (met de juiste weerstand) , krijg je met een apparaat als dit pas als je min of meer dóór de tank heen diep inhaleert. Als je probeert "vacuum" te trekken via de mond en DAN pas inhaleert, damp je "mouth to lung", en daar heb je een compleet andere tank voor nodig, met een andere weerstand en een ander mondstuk. Daar is geen aanpassen of ombouwen aan. Je hebt dus de "keus" tussen leren DL dampen (zoals genoemd, inademen door je esigaret) of het aanschaffen van een tank die geschikt is voor MTL-dampen. Daar is helaas wel wat minder keuze in, maar uiteindelijk heb je maar één goede nodig. 

 

Er zijn drie verschillende coils voor deze tank, en die die jij hebt (met drie coils er in) vraagt eerlijk gezegd best wel om een stukje techniek (en longinhoud) waar beginners nog niet over beschikken. Ik heb voor de grap net weer even geprobeerd mijn DL-tank MTL te dampen met de lucht dicht ; zelfs op 25 watt wordt het kreng vrijwel onmiddellijk loeiheet.

 

Kijk nog maar eens goed op Youtube HOE die mensen inhaleren ; dat kun je totaal niet vergelijken met  hoe je een sigaret rookt. Het lijkt er niet op, het voelt niet zo en het smaakt er niet naar (en het geeft ook niet de zélfde bevrediging, al kan het wel weer een heel andere geven.

 

Voor mij persoonlijk vervangt MTL primair het klassieke roken, en is DL meer voor de lol en de smaakjes en de damp en de show en de hele technische kant van het verhaal. Ik heb het laatste gewoon MOETEN leren voor mijn werk, uit mijzelf zou ik er vermoedelijk nooit echt aan begonnen zijn of het snel hebben opgegeven. Ik heb ook echt wel bijna een jaar nodig gehad om (weer) een voldoende longinhoud te krijgen en de juiste aanzuigtechniek te ontwikkelen in een mate dat ik er ook echt van kan genieten (ook langer dan een paar haaltjes). Ook had ik in het begin als ik te lang en te veel DL dampte last van verschijnselen die aan hyperventilatie doen denken en zelfs spierpijn in de ademhalingsspieren (in de nek en tussen de schouderbladen). Dat is inmiddels allemaal allang niet meer het geval, al prefereer ik nog steeds iets van weerstand (geen open draw) en damp ik weinig onder de 0,3 ohm met een single coil. Aan iets als een TFV12 kan ik echt (nog) geen lol beleven. 

 

Eerlijk gezegd is het verschil tussen die twee het éérste wat ik uitleg / laat uitproberen als ik een nieuwe klant moet beraten, want je kunt het aan de buitenkant niet (volledig) zien, en het is HET doorslaggevende criterium in welk apparaat je iemand aanraadt. 

 

In dit filmpje wordt het goed uitgelegd

 

 

 

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Torva_Messorem

Dat DL en MTL begrijp ik wel (wist alleen niet wat de afkorting betekende). Ik doe met dit ding DL. Maar dan nog gaat er alsnog iets fout. Moet je echt snoeihard inhaleren ofzo...? 

Link to comment
Share on other sites

Je schrijft dat je alleen normaal kan dampen als je de vloeistof er bovenin in spuit.. wat bedoel je daar precies mee? Dat je liquid door het mondstuk giet als alles in elkaar zit?

 

Ik neig toch te denken aan niet helemaal goed primen van de coil. En zeker weten dus dat de airflow van je tank dus volledig open staat?

Zeker weten dat je in wattage-modus zit op je mod?

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Torva_Messorem said:

Moet je echt snoeihard inhaleren ofzo...? 

JA !! Je zuigt door dat apparaat in 2 a 3 seconden je longen vol, zo hard moet je zuigen !

Indien je net gestopt bent met roken kan dat wat onwennig zijn en een hoestbuitje veroorzaken maar het went echt heel snel hoor.

En aan het einde van die 2 a 3 seconden voel je ook dat de damp die je inhaleerd al heter word maar niet te heet.

Als dat je lukt maar je proeft nog iets verbrands kan dat van het geklooi hiervoor zijn en zou na hijs of 10 wel over moeten zijn.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

En nogmaals niet te hoog wattage willen gelijk !

Rustig beginnen tot je het onder de knie hebt en dan opbouwen tot je jouw sweetspot vind.

Tevens moet je je longen 'trainen' om dit goed te kunnen op hoger wattage.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het blijft sowieso lastig aangezien het beste zou zijn als een ervaren damper het zou zien hoe je dampt en daarop kijkt waar de knelpunt zit
Ik heb zelf pas 1 keer een echte dryhit gehad maar dat was omdat ik niet tijdig mijn tankje bij had gevuld??‍♂️
Heb wel een paar keer gehad dat aan de einde van mijn hijs een beetje een dryhit smaakje mee kwam
En als dat gebeurde was het gewoon iets harder hijsen de keer erna en was het weg
Of als ik iets relaxer wou doen de watt iets omlaag doen
Maar aangezien de TS aangaf dat 30 watt geen damp gaf is het dus gewoon nog veel harder hijsen
Maar zou toch ook kijken of er een goede stenen winkel in de buurt zit of 1 van de geweldige mensen hier in je buurt woont voor wat personelijke help

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 
Hmm nog niet echt tevreden. Ik krijg de dry hit te vlug, en de damp hoeveelheid is erg triest. Niet meer dan een normale sigaret. Ik krijg meer damp op 40w, maar ik kan op dat wattage ook langer inhaleren. Op 70w is het na nauwelijks 1 seconde inhaleren brand en bijna geen damp. 
 
Ik begrijp er echt helemaal niks van. Op YT zie je mensen gigantische rookwolken blazen met dit ding op 100+watt en ik kom nog niet in de buurt. [emoji20]
Het lijkt simpel op YouTube maar in werkelijkheid moet je dus inderdaad met kracht je longen vol zuigen, en met de tank en coil die je nu gebruikt kan dat echt het beste op 70 watt, 60 zou ook nog wel gaan.

Als er nu nog steeds een branderige smaak af komt dan is de cool niet goed meer en moet je er een nieuwe in doen.
Schroef m Los, is het katoen wit, van bovenaf gezien dan is t ok, bruin kan nog net en zwart, dan is ie overleden en moet er een nieuwe in helaas.

Nu zul je zeggen als ik door t glas kijk is het katoen wit, klopt, dat blijft altijd wit, je moet echt de tank uit elkaar schroeven en van boven kijken.

Prime de nieuwe coil goed, laat er steeds een druppel op vallen tot de laatste druppel blijft liggen en niet meer naar binnen wordt gezogen.

Schroef het geheel niet keihard vast maar gewoon relaxed met twee vingers, alsof je een balpen in elkaar schroeft.

Ik ben in gedachten bij je, komt helemaal goed.
Zo niet dan probeer ik vanavond een filmpje te maken

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Torva_Messorem said:

Dat DL en MTL begrijp ik wel (wist alleen niet wat de afkorting betekende). Ik doe met dit ding DL. Maar dan nog gaat er alsnog iets fout. Moet je echt snoeihard inhaleren ofzo...? 

Ja. Met die triple coil : ja. Als een stofzuiger. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL180619

Ik hoor niemand over de temperatuur waar op gedamd word.

Wanneer ik boven 100 gr. damp heb ik al snel een brandsmaak, en is de damp sowieso te heet om te inhaleren.

Wellicht de temperatuur aanpassen ?

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Johan B. said:

Ik hoor niemand over de temperatuur waar op gedamd word.

Wanneer ik boven 100 gr. damp heb ik al snel een brandsmaak, en is de damp sowieso te heet om te inhaleren.

Wellicht de temperatuur aanpassen ?

 

Met temperatuur dampen (ofwel in temperatuurcontrole) kan ALLEEN met speciale daarvoor bestemde coils van SS , nikkel of titanium. 

Als je een coil van kanthal of een samengestelde NiChrome - coil op temperatuur probeert te dampen, zal deze ALTIJD, hoe laag de tremperatuur ook staat (100 is meestal het minste) veel en veel te heet zijn, gewoon omdat de weerstand niet klopt.  De temperatuur klopt dan dus ook totaal niet, maar is vele malen hoger. Met de juiste , voor TC bestemde coil zul je merken dat 100 graden eigenlijk nog vrijwel niks is. 

 

Als de sodewiedeweerga UIT die TC-modus, en  in de WATT , Power of VV/VWmodus (afhankelijk van je mod, het betekent allemaal het zelfde) overschakelen,  en verder dampen op een vermogen dat past bij je coil (*en daar in de regel ook in is gegraveerd). 

 

Zodra je ook maar iets van graden (celsius of Fahrenheit) in je scherm ziet, en je hebt dat niet expres gedaan omdat je een coil van SS, nikkel of titanium hebt, zit je in de verkeerde modus. In de handleiding (of op youtube) kun je zoeken hoe dat precies gaat bij jou apparaat. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...