Jump to content

Liquids...ze vallen allemaal tegen :-(


Pimmm

Recommended Posts

On 22-8-2018 at 22:10, Samantha said:

Nou dan heb ik geluk gehad? damp pas 4 weken en was begonnen met 6mg nicotine mango wat erg goed beviel.

Wilde natuurlijk verschillende dingen proberen en toen de mango op was de energy/red bull smaak 0mg nicotine maar dat was niks en weggegooid.Daarna banaan 6mg ook lekker maar wel iets stroever in mn keel maar lekker genoeg om op te maken.

Nu heb ik tigers blood 6mg en die is echt heel erg lekker.Heb nog cola watermeloen en unicorn milk en twelve monkeys kanzi. Allemaal bij vapekings besteld en denk dat tigers blood en twelve monkeys kanzi en unicorn wel mn favorieten zullen zijn.buiten de fruitsmaakjes ga ik niks proberen want weet dat ik de mellowzoetigheid helemaal omarmd heb al?

Wat fijn dat je al zo snel tevreden bent! Naar de Kanzi ben ik ook wel benieuwd. Wellicht te snel zonder nic gedampt?

Ik heb nog geen fruitsmaak wat ik nu helemaal super vindt. De red astaire heb ik ook wel weer gehad.

Damp al een aantal dagen achter elkaar coco cream van cirkus, en dat is voor het eerst dat ik dagen achtereen hetzelfde damp.

Maar ik vind de zoektocht naar lekkere liquids veel te leuk, vooral nu ik zelf mijn sapjes meng.Er is zo veel keuze.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Luc rafc said:

Sweat strawberry van de flavor factory is óók heel lekker maar die vraagt snel een nieuwe wick.

Na 5 a 6 ml is het al zover.

De clara t wil ik idd ook eens proberen. Ik meng de red astaire op 15%, vond hem minder smaakvol op 10%.

Ik ben me voorzichtig aan het orienteren om zelf coils te maken, kan ik ook nog wat zoetere liquids dampen, ben vooralsnog zuinig met mijn aspire coils,  en best tevreden over de levensduur. Joyetech coils gingen aanzienlijk minderlang mee in mijn pennetje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marcelekke

Ik damp zelf ook nog net.

en ben me nu ook aan het orienteren op sapjes.

na wat standaard flesjes(die zeker ook niet verkeerd zijn.)

ben ik blijven hangen op de fizzy juice lijn.

deze damp ik op gem 50wat met n eleaf hw-n coil.

inmiddels al strawberry geprobeerd.

en zit nu aan de lemmon lime.

alle twee bevallen me echt geweldig.

niet al te veel mint aanwezig waardoor de smaak echt naar voren komen.

een echte aanrader als beginnende damper

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest wandelendeuitlaat
On 8-6-2018 at 21:31, Pimmm said:

Nu een paar weken ah dampen en inmiddels al een klein vermogen uitgegeven aan tig verschillende sapjes van allemaal verschillende merken.

Ik lees hier veel reviews en elke keer als ik iets nieuws binnen krijg hoop ik dat ik dè smaak der smaken ga proeven en het is altijd een teleurstelling.

Ik ben best wel een snoepkous en ga dus voor de zoete smaken, romig is ook lekker, althans dat dacht ik. Alle romige smaken smaken als slappe thee met veel melk, kan de fruitsmaken niet vinden in bijv de american stars milky mooo en aanverwanten. Nu lemon tarte aan het vapen, mwah is het ook niet.

Heisenberg is wel oke, maar na één tankje heb ik dat ook wel gehad.

Catalina van alien vape maakte de meeste indruk.

Misschien belangrijk om te vermelden dat ik de joyetech ego aio gebruik. Heb de pico 75 nu besteld en twijfel nog tussen de tankjes v Aspire/Nautilus.

Hoop dat dat straks ook een verandering van smaak en het liefste een smaak explosie teweeg brengt.

Ik weet dat smaak heel persoonlijk is. Maar heb ik nou te hoge verwachtingen of moet ik gewoon wat geduld hebben??

Als ik je zou mogen adviseren, vind ik persoonlijk strawberry lemonade erg lekker. Een mix van grape soda en grape juice vind ik ook een aanrader. Dat zijn echt vloeistoffen die je voor een langere periode kan roken zonder dat je er genoeg van krijgt. Heisenberg vind ik inderdaad voor 1 tank lekker om te dampen maar daarna ben ik er vrijwel klaar mee voor de hele week ?

Link to comment
Share on other sites

In het begin heb ik het ook meegemaakt tot ik de juiste smaken heb gevonden , ben heel vroeg overgestapt naar diy want ik vondt die kant en klare smaken niet lekker .

Tribeca clone , tabak no 150 , dark vapure , black cherry ( fa ) , dit zijn mijn favoriete smaken en maak er elke keer 500 ml van ieder .

Ik heb nu voor de hele jaar mijn sapjes klaarliggen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 28-9-2018 at 14:03, Schroefje said:

In het begin heb ik het ook meegemaakt tot ik de juiste smaken heb gevonden , ben heel vroeg overgestapt naar diy want ik vondt die kant en klare smaken niet lekker .

Tribeca clone , tabak no 150 , dark vapure , black cherry ( fa ) , dit zijn mijn favoriete smaken en maak er elke keer 500 ml van ieder .

Ik heb nu voor de hele jaar mijn sapjes klaarliggen.

Ik ben om die reden ook snel zelf gaan brouwen maar tot nu toe heb ik het magische brouwsel nog steeds niet gevonden. Er komt wel eens een smaakje voorbij warbik een aantal dagen lekker vindt en vervolgens ben ik het helemaal zat, of lijkt alles hetzelfde te smaken.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bij mij is alles blijven tegen vallen nadat  ik gestopt was met premade high end liquid te kopen, flavour boss vond ik ook vaak flauw van smaak en die vampire vape aroma's zoals pinkman etc deden het voor mij ook niet.

 

Nu dat A merken van premade liquid stilletjes one shot aroma's op de markt brengen ( Mystiq en Medusa zijn er 2 van ) vind ik wel weer mn smaak wat terug, correct gemixed proeven die dingen net zoals hun shake and vape broertjes van 25 euro voor 60 ml, maar nu dan met 30ml aroma voor 13 euro, wat goed is voor 160-200ml.

DIY is leuk en goedkoop maar ik vond het toch een hele zoektocht tot ik iets smaakvol vond, wat andere heel goed vonden vond ik vaak flets en vlak proeven, misschien kwam dat ook wel door de overdaad aan suiker in premade liquid.

 

Edited by Katmi
Link to comment
Share on other sites

On 9-6-2018 at 01:47, Marianna said:

In een later stadium... hoeft niet.  Gewoon starten met de aankoop van basisvloeistof  PG en/of VG + een aantal aroma's + een aantal glazen flesjes  (bij plastic flesjes is er kans dat er chemicaliën uit het plastic verhuizen naar de liquid)

Vervolgens je eigen recept, oftewel: uitproberen welke hoeveelheid basisvloeistof + welke hoeveelheid aroma jij persoonlijk het lekkerste vindt.

Zakken in nicotinegehalte is niet nodig, want nicotine is nog nooit de boosdoener geweest. Wel verslavend, maar dat geldt ook voor alle cafeïnehoudende produkten, o.a. alles waar chocola in zit.

 

 

Even een oudje opratellen hoor, ik zie zoveel namen/vloeistof voorbij komen voor het zelf maken dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Wil absoluut al die (snoep/fruit/milkshake/drank) smaken niet. Dus gewoon een naturel Basis nemen in de pg/vg verhouding die je wilt, (in mijn geval) een tabacco aroma toevoegen en een beetje nicotine en klaar is Kees??? Of is dit te kort door de bocht en moet het nog rijpen (heet geloof ik anders) o.i.d.?

Link to comment
Share on other sites

Klaar is Bert misschien ?

Ik snap dat steepen ook nog niet goed. Je gooit een zooitje chemicaliën bij elkaar en wat gebeurt daar dan mee? Kan iemand dat uitleggen? Als ik een molecuul bananesmaak heb en een molucuul tabaksmaak, ontstaat er dan een ander molecuul met een andere smaak?

 

Link to comment
Share on other sites

Steepen is zodat de VG het aroma volledig opneemt en beide zich volledig mixen tot 1 geheel en deels ook voor bepaalde aroma's waarvan de smaak dan pas door komt na de steep tijd anders proeven die ofwel heel scherm ofwel nog naar helemaal niets, je merkt dit heel goed als je net een fles hebt gemixed en van iets meteen proeft wat normaal minimum 1 week of langer moet steepen.

 

Vergelijk het een beetje met ''aging like a fine wine'' of met een theezakje wat je al na 5 seconden uit je water neemt of na de aangeven ''soak'' tijd, je thee zal ook beter smaken na dat de thee en het water voldoende tijd samen hebben gehad dan na 5 seconden al te drinken.

Wat er precies heel wetenschappelijk gezien gebeurd weet ik ook niet, ik weet enkel dat het werkt voor aroma's die crap zijn meteen na het shaken/mixen.

 

Tobacco moet net zoals creams en bakery stuff net wel steepen geloof ik ( niet zeker want ik damp geen tobacco flavour )

 

 

Edited by Katmi
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Katmi said:

Wat er precies heel wetenschappelijk gezien gebeurd weet ik ook niet,

Maar ik wil juist wel weten wat er chemisch gebeurt. Ik lees over oxideren maar wat moet er dan oxideren? Zijn de aroma's geen pure esters maar echt uit natuurlijke producten gehaald?

Als ik weet wat er gebeurt dan kan ik ook begrijpen wat er gebeurt bij het beïnvloeden van het steepen. 

Hoe spreek je dat uit trouwens? Stiepen of stepen?

Nu ben ik er tussenuit geknepen. (naar bed).

Link to comment
Share on other sites

Stiiiepen zo spreek je het uit volgens mij.
Daar hoeft chemisch niet per sé iets te gebeuren. Het is vooral het gelijkmatig verdelen van de aromamoleculen.
Die klitten soms gewoon langer aan mekaar vast en hebben het dan wat lastiger om de entropie maximaal te krijgen.
Met iets hogere temperatuur (magnetron, ym, cv) en/of heel hard schudden (tot je een tennis elleboog hebt) gaat het dan sneller.
Vooral een physisch proces dus.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Bert69 said:

 Dus gewoon een naturel Basis nemen in de pg/vg verhouding die je wilt, (in mijn geval) een tabacco aroma toevoegen en een beetje nicotine en klaar is Kees??? Of is dit te kort door de bocht en moet het nog rijpen (heet geloof ik anders) o.i.d.?

 

Ja, het mengsel moet nog rijpen, na flink schudden met die flesjes. Hoe meer nicotine, des te langer moet het rijpen.

Nadere info is te vinden onder DIY (Do It Yourself)  in de DampWiki  (waarvan bovenaan de pagina een tab staat)

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, KeesB said:

Zijn de aroma's geen pure esters maar echt uit natuurlijke producten gehaald?

 

Moeder Natuur heeft niets anders dan  "chemische zooi", zoals bijvoorbeeld   HO   en   C6H12O6  

 

Dr. Farsalinos heeft echter jaren geleden al aangeraden om aroma's te gebruiken die vervaardigd zijn in laboratoria, 

omdat de kans op verontreiniging dan minimaal is.

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Marianna said:

Dr. Farsalinos heeft echter jaren geleden al aangeraden om aroma's te gebruiken die vervaardigd zijn in laboratoria, 

omdat de kans op verontreiniging dan minimaal is.

 

 

Ja ik las ook al ergens dat je die door de mens gemaakte aroma's beter kunt gebruiken omdat die zuiverder zijn maar met natuurlijk bedoel ik zoals het uit de natuur komt. Ik denk dat daarin veel meer aroma's samen zitten. Je kunt een flesje perenaroma kopen en dan krijg je een roze-perenzuurtjes-smaak, maar in een echte peer zitten meer aroma's die je mist in gefabriceerde aroma's.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Starrie said:

Daar hoeft chemisch niet per sé iets te gebeuren. Het is vooral het gelijkmatig verdelen van de aromamoleculen.
Die klitten soms gewoon langer aan mekaar vast en hebben het dan wat lastiger om de entropie maximaal te krijgen.

Met iets hogere temperatuur (magnetron, ym, cv) en/of heel hard schudden (tot je een tennis elleboog hebt) gaat het dan sneller.
Vooral een physisch proces dus.
 

Dus een hoogfrequent reiniger zou ook goed moeten gaan. Dat spaart je ellebogen. Dus de tijd is eigenlijk een noodzakelijk kwaad als gevolg van het stil wegzetten in de kast. Ik snap nu ook het gebruik van een YM.

Ik moet me nog maar even behelpen met schudden in de magnetron.

Link to comment
Share on other sites

Flesje met ducttape aan ‘t zaagje plakken van de decoupeerzaag gaat ook perfect! ?

 

Edit; wel even het “plateau” waar ‘t zaagje doorheen beweegt er af schroeven maar dan 3000 schudbewegingen per minuut. ? Liquid is daarna bijna schuim door de kleine belletjes die uiteraard weer langzaam verdwijnen.

Edited by Acrobat
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Acrobat said:

Flesje met ducttape aan ‘t zaagje plakken van de decoupeerzaag gaat ook perfect! ?

Oh hahaha ja dat is een goeie!! Aan een reciprozaag gaat natuurlijk ook.

Nou zeg nu krijg ik  ineens zin om een schudmachine te maken. Gewoon iets waarin een flesje past zonder vastplakken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, KeesB said:

Oh hahaha ja dat is een goeie!! Aan een reciprozaag gaat natuurlijk ook.

Nou zeg nu krijg ik  ineens zin om een schudmachine te maken. Gewoon iets waarin een flesje past zonder vastplakken.

 

Yep, recipro werkt ook (maar heb ik zelf niet ?). Er is al heel veel aan verschillende streep oplossingen bedacht, gemaakt en te zien op o.a. Youtube.

 

https://youtu.be/_kjuUTiSeDw

Edited by Acrobat
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, K&H said:

Nagellak shaker ?

? ja dat is wel aardig maar alleen voor kleine flesjes. Ik maak dan natuurlijk iets voor grotere flessen, maar daar moet ik ff over nadenken en kijken wat ik kan vinden om te gebruiken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...