Jump to content
FerDutchman

Geekvape Legend Kit (tank, aero)

Recommended Posts

Posted (edited)

Hoi! 
ik heb een vraag! 
ik heb sinds aan aantal weken de Legend kit van Geekvape. 
prachtige robuuste mod en flinke tank!  
Nou had ik een mesh coil bij aanschaf, waar ik ongeveer 2 weken mee gedampt hebt. 
toen ik de quatro coil erin deed, die meegeleverd was had ik na 1 dag al dry hits. 
weekend gewacht en mijn  Dead Rabbit RDA er maar opgeschroefd... en toen ik terug kwam bij de vapeshop werd mij geadviseerd om de tank elke keer open te draaien voor ik een hit nam... 
ik zei dat ik dat behoorlijk vaag vind, en of er niet een andere oplossing voor was,   ik kreeg 2 nieuwe coils mee, van Vaporesso (GT Cores NRG 0.2 ohm, 5,99 per stuk hier)  
echter na 1 dag, wederom dry hits,  en nu schroef ik elke keer de bovenkant eraf voor ik een hijs neem, maar vind het behoorlijk klote, soms geen erg in en dan een bekkie vol met katoenrook. 

Is hier wellicht een oplossing voor? 
Zou ik eventueel een super klein gaatje kunnen boren in de deksel van de tank? (compleet debiel, maar dryhits komen me neus uit momenteel, en ben niet echt een dripper of zelf bouwer) 

Iemand ervaring? of tips? of een oplossing?  

EDIT: 
Ik woon momenteel in Spanje, Oviedo in de regio Asturias! en ook hier de kit gekocht. 

Edited by FerDutchman

Waarom heeft de verkoper hem niet gewoon omgeruild? De topcap er elke keer afschroeven is natuurlijk geen oplossing. Ik ben zelf niet bekend met deze tank dus ik heb even voor je gegoogled, ik kom het probleem een aantal keer tegen op buitenlandse sites maar zonder oplossing. Weer terug naar de winkel dus.

Ps. Het kan natuurlijk ook gewoon aan de dikte van de liquid liggen. Meer pg zou je nog kunnen proberen.

4 minutes ago, Tamara said:

Waarom heeft de verkoper hem niet gewoon omgeruild? De topcap er elke keer afschroeven is natuurlijk geen oplossing. Ik ben zelf niet bekend met deze tank dus ik heb even voor je gegoogled, ik kom het probleem een aantal keer tegen op buitenlandse sites maar zonder oplossing. Weer terug naar de winkel dus.

Ps. Het kan natuurlijk ook gewoon aan de dikte van de liquid liggen. Meer pg zou je nog kunnen proberen.

Thanks, ik kon er helemaal niks over vinden op internet. 
In de winkel zeiden ze er ook niet 1 2 3 een oplossing voor te weten,  en kreeg al 2 coils gratis mee..  
Maar ik denk idd dat je gelijk hebt,  misschien gewoon vragen om een andere tank of zo. 

Dan maar weer naar de winkel terug.

Ken de coils niet, maar is het mogelijk om met een dunne naald extra gaatjes te prikken in het katoen ?

Of wellicht je wattage wat lager zetten?

44 minutes ago, Erkki said:

Ken de coils niet, maar is het mogelijk om met een dunne naald extra gaatjes te prikken in het katoen ?

Er passen verschillende coils in,  en allemaal zijn ze geschikt tussen de 60 en 90 watt
Met de laatste coils heb ik niet hoger dan 50 watt gedampt, en na 1 dag dus dry hits (VG70/PG30) 
diverse liquids geprobeerd ook (50.50) geen ander effect. 
Voor ik de coil erin doe, week ik de coil eerst in de liquid...  
en dan in de tank, vullen, en wegzetten (open, zonder topcap erop) voor minimaal 10 minuten (daar houd ik me ondertussen strickt aan!) 

helaas... zowel de originele coils van de Legend kit, de Vaporesso coils, en de Smok coils.... 
allemaal zelfde effect, +/- 1 dag, en ineens dry hits.. 

47 minutes ago, Madman said:

Of wellicht je wattage wat lager zetten?

Ik damp momenteel tussen de 45 en 60 watt, op de coils zelf staat tussen de 60 en 80 watt. 

5 minutes ago, Keob Squonkalot said:

zoals eerder gezegd dan vg/pg verhouding veranderen ook helpen.

Verschillende liquids geprobeerd, die van Vape Fuel (vind ik zo heerlijk!) en ook ondertussen 5 verschillende spaanse merken. (50/50, 70/30 en nu een liquid weer nieuw, 60/40 vg/pg

Ben net terug van de winkel,  ze hebben wederom een nieuwe coil gegeven, dit maal een coil van OBS: Afbeeldingsresultaat voor OBS coils

Met de afspraak dat ik niet hoger dan 60 watt ga, en het hele weekend er mee dampen... 
als er weer een dry hit komt, mag ik maandag terug, en dan krijg ik een nieuwe/andere tank. 
Ze zijn wel heel behulpzaam in de shop, elke keer krijg ik wel wat mee (sowieso nieuwe coils, maar ook flesjes liquid van 10ml op 3mg) 

Ik houd jullie op de hoogte als er weer wat veranderd! 🙂
thanks voor jullie replies! waardeer ik enorm! 

Topcap losschroeven is natuurlijk bullshit, probeer gewoon wat erkki al zei, pak een naaldje en prik ff door het katoen, rip trippers heeft daar een mooi how-to filmpje van.
Ik deed zeker 3 weken met m'n smok coils daardoor, gebruikte 70vg en 90vg, zonder enig probleem, ook zoete coilkiller vloeistoffen hadden weinig invloed op de levensduur.

Niet mokken, lekker prikken

Posted (edited)

@FerDutchman Dat je al zo snel een dry hit hebt, betekent gewoon dat de Nachfluss (iemand al een Nederlands woord voor me gevonden?) , de doorstroming van de liquid zeg maar niet goed is. 

Het verbreken van de onderdruk in de tank kan inderdaad even helpen, maar dat is natuurlijk geen normale oplossing. Dat de verkoper geen oplossing wist verbaast me trouwens ; gewoon even kijken hoe iemand dampt leidt in 9 van de 10 keer tot een eenvoudige diagnose en bijbehorende remedie. 

De grootste oorzaak ligt hem meestal in de dikte van de gebruikte vloeistof in combinatie met de "dampsnelheid" en je teugvolume. Hoog VG wil best in zo'n ding, maar dan moet je niet elke halve minuut een hijs van vier seconden willen nemen ; dat houdt de liquid gewoon niet bij, die stroomt gewoon te traag. Dikke kans dat je met een 50/50-liquid geen of veel minder problemen zult hebben. 

Zijn dan echter je teugen nog te lang of te frequent, dan KUN je nog proberen voor ingebruikname van de coil de watten op verschillende plaatsen aan te prikken en op te ruwen met een scherpe naald of pincet. Hierdoor krijgt de liquid iets meer ruimte. Het effect is echter minimaal. 

Maar wil je echt dikke rookpluimen hebben en inhaleren tot in je tenen, en niet steeds twee minuten moeten wachten,  dan zul je ergens concessies moeten doen en zelf gaan bouwen. Je kunt niet de kool én de geit sparen. 

Edited by L33ntje

Posted (edited)
On 8-6-2018 at 12:56, FerDutchman said:

Afbeeldingsresultaat voor OBS coils

Wegens PG-allergie damp ik met 85% met demi-water verdunde VG + VG-aroma's, en gebruik vooral RBA-decks,  aangezien het daarbij makkelijk is om iedere ochtend de zwart-geblakerde lont er uit te trekken, vervolgens de spiraal schoon te branden en dan

een nieuwe lont er doorheen te trekken.

Die ingeblikte fabriekscoils, zoals op het plaatje,  kun je ook wel herbouwen, maar dat is lastiger.

Je kunt die fabriekscoils wel schoner krijgen op > deze manier

Edited by Marianna

7 hours ago, L33ntje said:

@FerDutchman Dat je al zo snel een dry hit hebt, betekent gewoon dat de Nachfluss (iemand al een Nederlands woord voor me gevonden?) , de doorstroming van de liquid zeg maar niet goed is. 

Dat heet  "doorstroomsnelheid".   

En 'dry hit' zou ik vertalen met 'ontieglijk smerige brandsmaak'  (of zoiets) 

Posted (edited)

:weetnie

tips:

-  vul het tankje niet klotsvol, maar laat een beetje lucht bovenin zitten (10%).

-  bij verdachte puffs (close to a dry hit) : houdt het tankje na de puff zodanig schuin dat de lucht bovenin, bijna in aanraking komt met

de opening in de coil. hierdoor kan de lucht in het katoen makkelijk ontsnappen.

meestal is 1 en dezelfde opening bepalend voor de juice toevoer.

na een aantal keren werkt 't vanzelf.

Edited by stoomketel
toevoeging