Jump to content

Smoant S8 podsystem review

Recommended Posts

Hier ben ik weer voor een rondje pods.

Dit keer een podsystem van Smoant, om eerlijk te zijn was ik weinig hoopvol toen ik naar de doos keek.

Dacht weer een plastic podsystem net zoals de meeste andere, maar ik was mis en je zal het wel zien waarom.

Kan je ondertussen wel overal kopen denk ik zoals hier bv:

https://www.heavengifts.com/product/Smoant-S8-Kit.html

https://www.heavengifts.com/product/Smoant-S8-Cartridge.html

Wil je alle specs van de fabrikant zien kan je op hun website terecht:

http://smoant.com/s8-refiilable-pod-starter-kit/index.html

Beginnen doe ik met een presentatie filmpje:

Dit is de verpakking van de Smoant S8.

beLbTsD.jpg?2

KI2PLRt.jpg?2

mQEbzep.jpg?2

Verder krijg je wel een duidelijke handleiding, wel enkel Engels en Chinees.

En een garantie kaartje en QC kaartje.

eaFQCV5.jpg?2

Een veel te korte USB kabel en ter compensatie denk ik een 10ml naaldflesje (krijg je bij andere merken niet).

bGavJzk.jpg?2

Ik dacht een plastic toestel maar had het dus mis want deze body is gemaakt uit zinc alloy en heeft dus een aangenaam gewicht.

Ook de paintjob is heel mooi, deze donkerblauwe metallic paint is erg mooi.

Toestel is maar net zo dik als mijn Iphone en heeft een heel aangename vorm.

gEXdUBn.jpg?1

jlkWQJt.jpg?1

n1hjbS1.jpg?1

Aan de zijkant zit de USB poort en deze is niet enkele voor te laden maar kan je ook als pass through gebruiken, dus dampen en laden gelijk.

mBu1rMx.jpg?1

Elke keer je de pod verwijderd zie je twee blauwe ledjes oplichten, deze ledjes lichten ook op als je een hijs neemt maar je ziet er door de donkere pod amper iets van en daar ben ik wel blij om.

zIxjojo.jpg?1

De twee pinnen in het midden zijn de contacten van je batterij die je coil aansturen, ernaast heb de magneten die de pod stevig in het toestel houden.

7PF58Su.jpg?1

Dan even de pod bekijken:

Duidelijker kreeg ik het niet maar als je onderaan de pod kijkt zie je een witte streep en dat is je katoen, en in het midden zie je de spaced coil.

od8pY4U.jpg?1

De pod heeft een inhoud van 2ml en zit een 1.3ohm coil in.

lfvXVHi.jpg?1

Deze pod vul je zoals de meeste andere door de siliconen plug los te maken en daar heb je dan de vulopening.

pJaKduo.jpg?1

upGS2GP.jpg?1

De spare pods die je kan kopen zitten in een klein karton doosje met daarin een pod die in een net afgesloten verpakking zit.

uDVTWhx.jpg?1

En nog een handcheck om af te sluiten.

Fe67ivi.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Heel mooi afgewerkt toestel.

- Mooie paintjob.

- Autodraw functie.

- Ligt geweldig in de hand.

- Smaak en airflow zit heel goed en net wat ik van een podsystem verwacht en wil hebben.

Het is een MTL hijs en vrij strak, en in combinatie met een nicsalt liquid van 20mg of meer een heel aangename vape.

- De batterij van 380mAh gaat vrij lang mee, kan het moeilijk bewijzen of aantonen maar mijn ervaring is dat de batterij iets langer meegaat dan mijn andere pods van +-300-400mAh en net zo lang als als mijn pods van 650mAh.

Jaja zal wel denk je waarschijnlijk maar toch is het zo.

- Even terugkomen op de pod zelf want er valt me iets op:

Ik heb een paar maand geleden een review gemaakt van de Suorin Air pod en die heb ik er gisteren ter vergelijk ook even bijgenomen.

Als ik blinde smaaktest zou doen kan ik niet onderscheiden welk welke pod juist is want zowel de trek als smaak zijn identiek.

Zou me zelfs niet verwonderen als beide pods door dezelfde fabrikant gemaakt worden en dezelfde coil gebruiken, heb in beide toestellen dezelfde liquid zitten en smaak is identiek.

- Ik damp er zonder probleem 60vg/40pg liquid in.

- Geen lekkage.

Wat kon er beter volgens mijn persoonlijke mening:

- USB kabel is veeeeel te kort, je kan pass through dampen met dit toestel maar dat ga je niet kunnen doen met deze korte kabel.

- Je krijgt geen reserve pod in de verpakking.

Edited by Jim
  • Like 9
  • Thanks 2

ik vind het positief dat steeds meer fabrikanten een pod systeem op de markt brengen. Zeker ook gezien de prijs. Pod's zijn lekvrij, makkelijk te vullen en te vervangen.

dank je wel voor deze mooie review erg fijn dat je ons op deze manier op de hoogte houd van nieuwe hardware. Top!!!

Groet,

Theo

Edited by phtvs
  • Like 1
  • 2 months later...

He @Jim welke airpod zou je mij nog eens kunnen aanbevelen? Ik damp die ego aio eco Mar die ben ik zo zat. Het lijkt elke keer goed te gaan bij het plaatsen van een nieuwe coil. En als hij bijna leeg is trekt hij geen liquid aan alsof hij verstopt is. Dus druk ik mijn vinger op de airflow gaten en zuig ik er paar keer hard aan totdat je de luchtbellen ziet en je kan weer dampen. Dit is niet meer te doen ben dat ding zat. Het lijkt erop dat hij mijn nicotine salts niet aan kan. Deze zijn 80/20. Aangezien jij veel van deze dingen hebt geprobeerd ben ik er wel benieuwd na welke jij goed vindt en die de nicotine salts aankan. Ik ga ervan uit dat jou nicotine salts ook zelfde meng verhouding hebben toch? 

5 hours ago, Jayjay said:

He @Jim welke airpod zou je mij nog eens kunnen aanbevelen? Ik damp die ego aio eco Mar die ben ik zo zat. Het lijkt elke keer goed te gaan bij het plaatsen van een nieuwe coil. En als hij bijna leeg is trekt hij geen liquid aan alsof hij verstopt is. Dus druk ik mijn vinger op de airflow gaten en zuig ik er paar keer hard aan totdat je de luchtbellen ziet en je kan weer dampen. Dit is niet meer te doen ben dat ding zat. Het lijkt erop dat hij mijn nicotine salts niet aan kan. Deze zijn 80/20. Aangezien jij veel van deze dingen hebt geprobeerd ben ik er wel benieuwd na welke jij goed vindt en die de nicotine salts aankan. Ik ga ervan uit dat jou nicotine salts ook zelfde meng verhouding hebben toch? 

Voor pods en AIO toestellen gebruik ik enkel nog 50/50 tot 60vg/40pg liquids, dan ben ik zeker dat ik geen wicking problemen krijg.

Deze Smoant is een goeie, pods gaan lang mee.

De nieuwe Smok novo is ook goed, moet ik nog een review van maken.

Krijg er deze week nog enkele nieuwe toegestuurd, lijkt geen einde aan te komen.

Als AIO zijn de Aspire Spryte en Aspire gusto mijn favoriet.

De gusto heeft enkel pre-filled pods maar je kan ze opnieuw vullen met je eigen liquid als je wil, heeft een 900mAh batterij en een airflow die bijna restricted DL is.

• Like 3
22 minutes ago, Jim said:

Krijg er deze week nog enkele nieuwe toegestuurd, lijkt geen einde aan te komen.

Mss kan je ze laten weten dat je ook graag mods zou willen reviewen

Edited by K&H
  • Like 1

Dank je voor de review. We hebben deze net vorige week binnen gekregen , en zo te zien is het een leuke opvolger voor de Aspire Breeze, vanwege de automaat. Is dat nou een iPhone-kabel wat ik daar zie ? 

2 hours ago, Jim said:

Voor pods en AIO toestellen gebruik ik enkel nog 50/50 tot 60vg/40pg liquids, dan ben ik zeker dat ik geen wicking problemen krijg.

Deze Smoant is een goeie, pods gaan lang mee.

De nieuwe Smok novo is ook goed, moet ik nog een review van maken.

Als AIO zijn de Aspire Spryte en Aspire gusto mijn favoriet.

De gusto heeft enkel pre-filled pods maar je kan ze opnieuw vullen met je eigen liquid als je wil, heeft een 900mAh batterij en een airflow die bijna restricted DL is.

Thanks Jim. Kan de smoant 80vg hebben weet jij dat zo? Ik vind het model namelijk erg mooi. Dat pen model vind ik maar niks. 

Just now, Jayjay said:

Thanks Jim. Kan de smoant 80vg hebben weet jij dat zo? Ik vind het model namelijk erg mooi. Dat pen model vind ik maar niks. 

Geen enkele pod kan 80VG hebben ; daar zijn de coiltjes gewoon te klein voor, en de pods relatief te duur (want zelfs als je ze er door kunt dampen, zullen je coils erg snel kapot gaan, zoals gebruikelijk met VG). Altijd handig om een liquid met minimaal 50-60  % PG te hebben voor pods. Ik damp er zelfs 80 % PG in , dat bevalt het best. Veel gier, veel smaak ondanks het kleine toestelletje. 

9 minutes ago, L33ntje said:

Geen enkele pod kan 80VG hebben ; daar zijn de coiltjes gewoon te klein voor, en de pods relatief te duur (want zelfs als je ze er door kunt dampen, zullen je coils erg snel kapot gaan, zoals gebruikelijk met VG). Altijd handig om een liquid met minimaal 50-60  % PG te hebben voor pods. Ik damp er zelfs 80 % PG in , dat bevalt het best. Veel gier, veel smaak ondanks het kleine toestelletje. 

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb hier de MI-pod liggen en daar damp ik met gemak 80vg in. Coils gaan 5 a 6 vullingen mee soms meer. Dat is toch een goeie 12ml wat je met 1 pod doet, niet bepaald raar te noemen. 

Just now, Jayjay said:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb hier de MI-pod liggen en daar damp ik met gemak 80vg in. Coils gaan 5 a 6 vullingen mee soms meer. Dat is toch een goeie 12ml wat je met 1 pod doet, niet bepaald raar te noemen. 

Mwah, dat zou ik dus veel te kort vinden. Maar voor VG is dat inderdaad niet raar, zo weinig. Ik heb in mijn eerste minifit inmiddels zo om en nabij de 50/60 ml gedampt, en die coil is nog steeds prima. Damp dan ook 100 % PG met 18 mg nicotine en RY4 er in (dat mixt op 4%), dus minimaal " vervuilende stoffen" . Dan kan ik kettingdampen tot ik blauw zie, en er gebeurt niks met de coil. In de andere één keer een zoete 50-50 gedaan en daarna presteerde hij al meteen slechter.  Na twee vullingen was het over, en heb ik hem opnieuw gebouwd, maar echt een succes was dat niet. Nu weer nieuwe pods gekocht, maar daar ga ik niet meer mee rommelen 😉 

@K&H: heb ze al laten weten dat ik graag andere dingen zou reviewen, maar mijn stats ( views/subscribers) zijn nog niet hoog genoeg om echte hardware te reviewen. 

Achja moet ergens beginnen natuurlijk. 

@Jayjay: 80vg is te hoog voor de meeste podsystems die ik gereviewed heb, 70vg was voor de meeste al de limiet. 

Het kan maar dan kan je niet chainvapen en moet je om de paar hijsen wachten. 

@L33ntje: De Smoant heeft echt een domme usb kabel, veels te kort en slecht design. 

• Like 2