Jump to content
Dnns84

Joyetech Batpack: dampen op AA batterijen!

Recommended Posts

Posted (edited)

Mooie review!

Niet echt een toestel voor mij maar ik vind iets nieuw/anders dan de traditionele toestellen altijd wel interessant om te bekijken.

De coils van dit toestel ken ik maar al te goed, zeker niet slecht.

Al blijft Joyetech wel altijd zitten met het feit dat minstens 1/5 of zeker 1/10 coil altijd slecht is vanaf de eerste minuut.

Edited by Jim

Oh, wat leuk !! Wat een schatje.

Dit is inderdaad iets waar heel veel starters die eerst schoorvoetend voorzichtig kennis willen maken met dampen voor ze hard in het diepe durven te springen leuk mee kunnen experimenteren. Het feit dat hij op gewone batterijen kan werken vind ik voor die groep de grote pre boven oplaadbare aio's.

Ik weet nog wel dat `lege accu´s` altjd mijn grootste paniekpuntje was in de eerste weken, en ik overal laders en powerbanks mee naar toe sjouwde voor het geval dat. (En tot op de dag van vandaag altijd nog minimaal één extra set batterijen meeneem). 

Wel weer een toestelletje waar ik erg nieuwsgierg naar ben. 

Posted (edited)

Geinig alternatief voor de Eco Ego. Nog wel iets groter dan ik had verwacht. Nette review. :duim 

Edited by Dampkring

Prachtige review, nu ben ik nog meer van overtuigd dat ik er één wil hebben. Nu nog even afwachten totdat deze Batpack ook in Nederland voor een redelijke prijs te koop is.

Belangrijkste reden voor mij zijn de verwisselbare batterijen en omdat deze dezelfde coils gebruik als mijn Ego Aio Eco pennen. Ik ben begonnen met dampen om van de peuken af te komen en dat is tot nu toe goed gelukt dankzij de Eco pennen.

9 minutes ago, phtvs said:

Prachtige review, nu ben ik nog meer van overtuigd dat ik er één wil hebben. Nu nog even afwachten totdat deze Batpack ook in Nederland voor een redelijke prijs te koop is.

Belangrijkste reden voor mij zijn de verwisselbare batterijen en omdat deze dezelfde coils gebruik als mijn Ego Aio Eco pennen. Ik ben begonnen met dampen om van de peuken af te komen en dat is tot nu toe goed gelukt dankzij de Eco pennen.

Dankje. In het weggeef topic kan je een kans wagen op deze mod alleen tegen verzendkosten.

Leuke review van een leuk startersetje. 

Je loopt wel de kans dat er mensen zullen zijn die 'gemakzuchtig' het ding gaan gebruiken met wegwerp AA's. Dat is dan weer niet zo milieuvriendelijk.

zo'n mod, maar dan met 3 of 4 AA Nimh batterijen, die vergelijkbaar is met 1 Li-ion 18650 batterij op 3.7 volt, vind ik wel interessant.

zodat ik er een Kanger T3s ofzo erop kan schroeven.

ik zelf damp nog steeds op ego batterijen met een Kanger T3s/T3D clearomizer.

maargoed, dank je wel voor deze review.

Posted (edited)

Vanmiddag - eindelijk ?- ontvangen. Nouja, krappe twee weken, mag eigenlijk niet mekkeren. 

Hij lag in de brievenbus toen ik net weg moest voor de MRI van mijn knie. En ongeduldig als ik ben, heb ik hem in de auto al uitgepakt en in elkaar gebouwd. Had zo snel geen volle accu's bij de hand, maar heb er een stelletje AA'tjes van de Aldi in gemikt. (Later thuis NiMh-accu's er in ; die presteren inderdaad beduidend beter.Maar "voor nood" zijn de gewone batterijtjes wonderbaarlijk prima). 

Ja, wat kan ik zeggen ? Je review was spot-on eigenlijk. Ongelofelijk maar waar, een damper die gewoon WERKT op normale batterijen, met ongeveer de prestatie van de Minifit, zoniet een tikkeltje beter. Nou heb ik er ook 18 mg 100 % pg in zitten. (RY4, al sméékt dit tankje om Heisenberg - ik heb ook de blauwe versie gekozen).

photo_2018-06-13_20-10-12

photo_2018-06-13_20-10-07

Ik geloof nog steeds dat dit een prima instappertje kan zijn - al zal de prijs in Nederland wel eens rond de 40 euro kunnen gaan liggen - en er komen natuurlijk geen hoge batterijkosten meer bij. Vooral voor mensen die een beetje huiverig zijn voor de onbeveiligde accu's kan dit volgens mij een leuk probeer-apparaat zijn. Hier hoeven ze (hoop ik, het blijven batterijen) niet bang te zijn voor het ontplof-verhaal, en mensen zijn gewend deze overal in te frotten. Voor mij is het weer een prima stealth-damper en een handzaam kitje voor onderweg. Daar kun je er nooit genoeg van hebben 😉 Ik heb er ook gewoon weer lekker mee in de wachtkamer kunnen dampen. In de MRI zelf  heb ik maar niet uitgeprobeerd.......denk ook niet dat dat een handige plek is om batterijen mee te nemen. 

Ik denk echter dat de reguliere verkoopprijs wat aan de hoge kant is voor een dergelijk systeem (en dat vermoeden baseer ik op inkoopprijzen, die net als bij de Penguin maar erg weinig verschillen van de rechtstreeks-uit-China-prijzen, waar op veel podsystemen een veel betere marge zit). Je zou een dergelijk toetstelletje voor rond de 25, 30 euro aan moeten kunnen schaffen, maar dat is wat ik nu in China betaald heb (23 euro, en geluk met de douane). Maar verder : klein toppertje. 

Edited by L33ntje

En hoe is de dampproductie van deze damper? En kunnen ze hoge concentraties VG liquid aan, want dit wordt nog wel eens geroepen en uit eigen ervaring valt dat vaak vies tegen.

Ik heb nog zo'n Justfog met een Kangertech Mini protankje, mijn god wat een rampzalige dingen zijn dat, kan gewoon geen hoge VG liquid aan en de dampproductie is maar minimaal, je moet zuigen als een Dyson stofzuigert en je gaat scheel kijken, maar dampen is minimale pret.

Voldoet dit dingetje daaraan of is het eerst enthousiast zijn en later toch meuk in handen hebben?

23 minutes ago, The Unknown said:

En hoe is de dampproductie van deze damper? En kunnen ze hoge concentraties VG liquid aan, want dit wordt nog wel eens geroepen en uit eigen ervaring valt dat vaak vies tegen.

Ik heb nog zo'n Justfog met een Kangertech Mini protankje, mijn god wat een rampzalige dingen zijn dat, kan gewoon geen hoge VG liquid aan en de dampproductie is maar minimaal, je moet zuigen als een Dyson stofzuigert en je gaat scheel kijken, maar dampen is minimale pret.

Voldoet dit dingetje daaraan of is het eerst enthousiast zijn en later toch meuk in handen hebben?

Voor dampproductie hoef je dit ding niet te kopen. 't staat volgens mij ook allemaal wel in de review. op 70/30 VG/PG wickt ie prima, kon er mee kettingdampen zonder dry-hit, maar gewoon geen smaak. 60-40 is wel te doen als je een vrij sterke liquid hebt en met verhoudingen daaronder komt de smaak een stuk beter door. Deze coils zijn ontworpen om zo zuinig mogelijk te zijn (anders lukt t ook niet om op zo'n laag voltage te dampen) en voor high nic liquids, en daar zijn ze wel in geslaagd, ideaal dus om gedurende de dag je nicotine fix te krijgen.

Juust, de smaak is idd ook zo'n dingetje want dat heb ik met die mini pro tank ook al niet, dampproductie als dikke dampwolken bedoel ik in deze niet, maar wel dat je voelt in je longen dat je dampt en wat kan uitblazen.

Ik kan heel slecht tegen PG en daarom vroeg ik het mij af hoe de huidige spullen met een grotere VG verhouding omgaan, maar ik denk dat het niets voor mij wordt zo'n klein apparaatje, mooie review dat wel weer.

1 hour ago, The Unknown said:

Dit is definitief een 100%  mtl damper. Die damp je puur voor de smaak (bij mij meestal tabak of menthol) en de longklap, een absoluut niet voor de grote wolken. Al moet ik toegeven dat ik er nu 40/60 in zit te dampen en dat gaat eigenlijk prima. Al heeft dat weinig gier, want ik heb er ook maar 3mg in. Is eigenlijk mijn Heisenberg voor dl.

Als je wilt sub-ohmen zit je bij dit soort apparaatjes gewoon helemaal verkeerd. Als sigarettenvervanger -de trek is vergelijkbaar- doet hij het echter uitstekend, en vooral met 100% pg en 18 mg is het een leuk, beschaafd dingetje voor in het openbaar.

Direct lung inhaleren met die twee minigaatjes lijkt me inderdaad een benauwende ervaring. Voor mtl echter is de trek prima, al merk ik wel dat ik probeer steeds één gaatje met mijn lip af te dichten. 

Voor wie prima terecht komt met een Justfog of ego eco  is het een perfect apparaatje. Vergeleken bij de ouderwetse pennen is het een topper. Maar als je dl wilt dampen, kun je er beter ver vandaan blijven. Daar zijn er heel andere apparaatjes voor. 

Ik damp ongeveer drie tankjes (6ml) op twee batterijtjes, en voor mij is dat een heel normale doorsnee. En matige damper doet daar al snel een dag mee. Je kunt er echter probleemloos mee kettingdampen -zelfs met 60%vg dus- dus als ik niet oplet, vliegt die twee ml er door. (Echter niet half zo snel als de 4ml in mijn dl-damper)

Nou dat kleine MTL tankje van KangerTech zou ook een prima trek hebben, nou de trek van een te strak gedraaide sigaret vindt ik.

Dat deze apparaatjes niet voor DL zijn is mij wel duidelijk, kan ook niet.

De smaakbeleving vindt ik bij pennen altijd erg ondermaats, een te strakke strek en te weinig smaak is mijn ervaring.

Maar de huidige apparaten zijn daarin beter geworden lees ik?

Het ontbreken van smaak is het eerste wat mij opviel bij de pod systemen (weliswaar alleen de fit en Infinix in bezit). Alles wat ik probeer, tot 4x de sterkte van flavor erin mikken, hoog nic gehalte... Natuurlijk valt smaak niet te betwisten en is dat voor ieder anders maar ik proef echt niks van smaak en zal deze dan ook nooit aanbevelen bij starters.

Dus beter geworden dan de oudere starter kits, nee verre van zelfs, eerder nog slechter geworden (mijn persoonlijke mening dan).

Met de oudere Evod en EMOW kits had je tenminste volop smaak (qua pen systemen).

Het ligt er heel erg aan wat je gewend bent. En vooral als je gewend bent drippers te dampen, dan zal de smaak van een kant en klaar apparaat met fabriekscoils NOOIT voldoen aan je "standaard". Ik doe beiden, en vergelijk dergelijke apparaatjes absoluut alleen maar met mtl-dampers met fabriekscoils. Natuurlijk hebben ook daar de zelfbouwers een krachtiger smaak (ze maken ook meer damp, zelfs op 1,8 ohm, puur door het oppervlak van de coil), maar als ik in dit kaboutertje RY4 gooi, proef ik RY4, met Heisenberg proef ik Heisenberg , met merkloze Tabak proef ik merkloze Tabak. Meer smaken heb ik er nog niet in geproefd. 

Vele malen meer smaak in elk geval dan met de Kangertech Evod of de Justfog 1458. Vergelijkbaar met de Pockex of de modernere Justfog  

Juist voor een starter zijn ze prima, want die hebben vaak nog niet zo'n verwende smaak 😉 . Er naar teruggaan als je de intense, gelaagde smaken van DL dampen gewend bent, zal zeker niet voor iedereen een optie zijn,. Zeker niet als je gaat proberen de zelfde smaken er in te dampen.......en wat mij betreft heeft hoog PG (minimaal 60 %) wel heel sterk de voorkeur. 

Ik heb 'm al een aantal weken in huis en ik vind het een prima damper. Ik heb 'm aangeschaft voor die momenten dat ik geen batterijen kan opladen, wat nog al eens voor kan komen als je kampeert. Ik heb er op dit moment Peach mint in op 6mg en 60pg/40vg. En trouwens ook een blauwe.