Jump to content
Jim

Vaptio Spin It podsystem review

Recommended Posts

1 hour ago, Jim said:

- Ik geef niet veel om het verbergen van de driptip, heeft weinig meerwaarde voor mij

Hoe groot acht je de kans op lekkages als je m rechtop met de driptip naar binnen houdt ? Dan heb je in principe toch het tankje steeds op zijn kop

Ik heb tot nu toe nog bij geen enkele podsystem lekkage gehad, dat zijn de enige toestellen die ik nooit rechtop houd.

Liggen altijd plat of zitten ondersteboven in in mijn zak.

Goede review, inderdaad, springt er nogal uit qua grootte ten opzichte van andere pods.

Inderdaad " het zoveelste"  podsysteem, maar toch denk ik stiekem dat juist dit soort systemen een groot deel van de toekomst van dampen heeft. Omdat ze steeds beter worden, steeds meer "idioot-bestendig" . Het gevaar voor mij in dit soort apparaatjes is dat ik nogal gadget-gevoelig ben, en neig ze allemaal ernstig te willen hebben, maar dat ze voor mij toch nog (lang) geen volwaardige vervanger zijn voor mijn heavy duty-dampers. 

Maar er zal altijd een groot deel van de toekomstige potentiele dampers (lees : huidige rokers) zijn, voor wie dampen met een groot apparaat met losse accu's en onderdelen die vervangen moeten worden en knopjes die je in moet stellen een stap te ver zijn , voor wie een dergelijk eenvoudig apparaat toch een oplossing kan zijn of in elk geval de drempel naar overstappen enorm kan verlagen. 

Het "verbergen"  van de driptip heeft voor mij inderdaad ook weinig meerwaarde, maar er zijn toch ook heel wat mensen die maar af en toe een korte dampsessie houden op een dag, en intussen het apparaat hygienisch weggestoken willen hebben. Voor mj is het ongeveer net zo nuttig als een brillenkoker (of, wat dat aan gaat ,een etui, zakje of hoesje voor elektrische sigaretten)maar er zijn zeker ook minder intensieve gebruikers die er de meerwaarde wel van benutten. 

Precies wat Leentje zegt, dit is hufterproof, de meeste mensen willen niet te veel rommelen met vloeistof, coils wisselen of laat staan batterijen.

De meeste dampers die mij soms bezig zien vertrekken hun bek en zeggen, "man jij maakt er echt een hobby van" en dat klopt, ik doe wat meer moeite om mijn spullen te krijgen zoals ik het wil, het gros van de dampers wil gewoon iets pakken en gaan, die nemen een slechtere smaak gewoon voor lief, "als het maar werkt" en daarvoor zou deze vaptio bijvoorbeeld ideaal zijn, als de prijs dan ook nog scherp is gaan we ze overal zien.

Dit lijkt mij een ideaal systeem hoewel ik zeer benieuwd ben naar de dampproductie die naar je zegt weinig is, nu blaas ik zelf ook geen grote wolken dus ben al zeer snel tevreden..... dat je de drip tip kan wegstoppen lijkt mij ideaal, daarom denk ik dat de kans op lekken minimaal aanwezig is. Ook ben ik benieuwd hoe het wisselen van de coil gaat en niet onbelangrijk is dat simpel te doen? Leuk formaat om mee te nemen, ik vind hem leuk... bedankt Jim voor deze review,

Fijne duidelijke review weer :duim

Ook ik begon (begin) mij steeds meer te interesseren in kleine pod systemen. In eerste aanleg voor mijn zwager die na 5 jaar wel toe is aan nieuw systeem ipv nog steeds de T3 te gebruiken, maar ook omdat ik er zelf in geïnteresseerd begin te raken.

Ook ík vind hem echter veel te lang en idd, die vuurknop had er niet moeten zitten dus mij kan hij niet zo boeien.

(Mede gezien het laatste hoef je mij ook verder niet te laten 'meedingen' naar deze pod, is wel zo eerlijk t.o. wél geinteresseerden...)

Mooie review.

Dit lijkt mij een mooi systeem om in je binnenzak te steken voor op plekken waar je stiekem wat kunt dampen. Handig ook dat je de pod kunt beschermen tegen stof/vuil.

Goeie review @Jim 👍 het kunnen wegstoppen van de driptip lijkt mij juist wel interessant. Alleen is dit damper'tje' wel wat groot uitgevallen, dat dan weer wel. Hoelang gaat zo'n pod eigenlijk mee?

2 minutes ago, germanaaizer said:

Hoelang gaat zo'n pod eigenlijk mee?

Dat is afhankelijk van de liquids die je gebruikt, liquids met veel sweetner of liquids zoals bakery en custards zullen de levensduur erg inkorten.

Ik mix mijn eigen nicsalt liquid, neem een 0mg fabrieksliquid waar ik van weet dat er zo goed als niks sweetner in zit en doe er zelf nicsalt  boosters bij.

De meeste pods kan ik 8 tot 10 keer opnieuw vullen voor de smaak niet meer goed zit.

Ook de manier waarop je "trekt" is van belang, ikzelf neem gewoon korte MTL hijsen maar als je een vijftal seconden gaat hijsen is dat ook niet goed voor een pod.

De coil die er inzit is maar heel miniem en heel dunne draad dus die trek je best niet te warm.

goede review

grote voordeel is kleine omvang ,en simpel te vullen is een pluspunt

Prachtige review.

Lijkt me vooral handig voor onderweg te gebruiken, gezien de geringe dampproductie.

Ook het kunnen wegbergen van de driptip lijkt me hierin erg handig.