Jump to content

Versturen naar Spanje


Hetty007

Recommended Posts

Zit ff met een vraagje. Mijn schoonzus woont in Spanje en wil graag beginnen met dampen. Ze weet niet wat te bestellen via internet en heeft mij gevraagd een startset en liquids op te sturen. Kan ik dat zonder risico doen i.v.m. douane enzo?

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL180708
10 minutes ago, Hetty007 said:

Zit ff met een vraagje. Mijn schoonzus woont in Spanje en wil graag beginnen met dampen. Ze weet niet wat te bestellen via internet en heeft mij gevraagd een startset en liquids op te sturen. Kan ik dat zonder risico doen i.v.m. douane enzo?

Zover ik weet zou dat gewoon moeten kunnen, tenzij ze, net als België er een toevoeging bij hebben gedaan. 

In de EU geldt vrij verkeer van personen en goederen, daarnaast heeft de EU geen binnengrenzen meer.

Link to comment
Share on other sites

Je mag in spanje zelfs op het vliegveld dampen, ze zijn erg vrij daar. Daarnaast zijn er ongelooflijk veel dampshops, omdat er veel engelsen wonen. Maar om ff een antwoord op je vraag te geven, lijkt mij geen probleem om wat op te sturen, ik heb zelf ook wel s wat sapjes naar mn moeder gestuurd.. En idd, vrij verkeer van goederen, het komt niet bij een douane, in principe.. 

Edited by TheRich
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Dampkring Bedankt, goed idee, neem ik mee voor volgende keer, als ze is opgestart en hopelijk blijft dampen. Heb nu 2 Ijust-2-setjes en wat zelfgebrouwen  liquid opgestuurd met een zelfgeschreven gebruiksaanwijzing in jip-en-janneke-taal. Dan kan ze even vooruit tot ze weer naar Nederland komt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pakketje goed en snel aangekomen, madam zit mooi in het zonnetje te dampen (en hoesten, tja ff wennen). Hoop dat het haar gaat lukken om van de (bijna) 2 pakjes per dag af te komen of een flink stuk te minderen. Zo dadelijk skype maar eens opstarten voor eventuele hulp.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...