Jump to content
junkiexl

Justfog q 16 vragen

Recommended Posts

hallo,

na 35 jaar een lopend crematorium te zijn geweest,  ben ik me gaan verdiepen in E smoking.

Ik dacht kom ik koop er eentje.

Op aanraden van mr Joy kocht ik een justfog q16, dat vond ik wel eerlijk want er werd me ook niet een dure jongen aangesmeerd.

Ik ben nu bezig met de derde dag, en ik heb op de eerste dagen nu steeds nog 2 shagjes gerookt... per dag dus 25 shagjes niet gerookt..

Ik liep gister de deur uit, zonder shag en aansteker, moest bijna huilen 🙂 Waanzinnig !

ik ben dus net begonnen, merk wel dat het dampen beter gaat steeds.. het is een iets ander manier van roken, en dit ding bevalt me tot nog toe prima..

Op 4 volt gezet luchtschuif open... prima damp ( ik noem het nog steeds rook)

Paar vragen:

• Die tankjes spoel je die om, of is het slim om een paar tankjes bij te kopen om wat favoriete smaken in te gooien?
  • Bij omspoelen,  kun je ze volledig leeg roken? ( ik las ergens dat dit niet goed was)
  • ik rookte van nelle half zwaar, rook nu EQ gold tabaco, best lekker, maar zal hem niet weer kopen, iets te zoet, alhoewel ik hem vandaag lekker vind dan gister... Doe eens wat tips wat op van nelle lijkt half zwaar of in die richting gaat bvd.
  • Hoe merk je wanneer een coil op is? En zit er verschil in kwaliteit  en prijs klasse?

bvd.

Edited by junkiexl

• De tankjes kun je inderdaad omspoelen, maar als je graag meerdere smaken wil dampen is het handig om meer tankjes te hebben.
    • Hou er rekening mee dat je de tank goed kunt schoonmaken met water waarna deze onmiddellijk opnieuw gebruikt kan worden, maar een coil niet!
      Een schoongespoelde coil moet helemaal droog zijn, anders loop je het risico dat de coil niet goed werkt.
  • Als je een tankje volledig leeg dampt loop je het risico dat de wick van je coil verbrand. Een verbrande wick maakt je coil onbruikbaar (het smaakt daarna vies).
  • Er is geen enkele tabaksmaak die smaakt als een sigaret: je verbrand namelijk niets!
    • Ik ben zelf fan van tabaksmaken die gemaakt zijn van echte tabak: toch smaakt er geen enkele als een sigaret, zelfs niet als de smaak van dezelfde tabak is gemaakt.
    • Probeer eens wat proefpakketten liquid: deze zijn vaak goedkoper dan losse flesjes! Je kunt deze bijvoorbeeld bij Zwoofs kopen.
  • Als een coil op is merk je dat al snel: de damp wordt minder, de smaak wordt minder of het smaakt vies.
    • hoe lang een coil mee gaat is afhankelijk van de liquid die je dampt: bij sommige smaken gaat een coil maar een dag mee terwijl je met een andere smaak zonder problemen een week dampt.
    • Zorg er voor dat je coils genoeg op voorraad hebt 🙂
Edited by Eelco

1 hour ago, junkiexl said:
  • ik rookte van nelle half zwaar, 

Wat je gerookt hebt is voor de smaak eigenlijk niet zo relevant. Niet alleen zaak vrijwel niets naar verbrande tabak smaken, in mum van tijd verandert straks ook je smaak, en is het nog maar de vraag of je de smaak van verbrande plantenresten nog steeds zo lekker vindt 😉

Zelf hou ik na tien maanden dampen nog altijd het meest van tabaksmaken. Favoriet is daarbij vanaf het begin de ry4. Niet te zoet, niet te heftig.

Mijn tweede favoriet is inmiddels een zelfgemaakte liquid van de allergoedkoopste halfzware shag die je maar krijgen kunt. Lekker kruidig en totaal niet zoet. 

Maar het is een beetje uitproberen wat hij lekker vindt, een dat kan ook wat mislukte pogingen betekenen. Tjuice heeft een paar erg lekkere tabaksliquids in het assortiment, maar er zijn er tientallen. Misschien wel honderden....

Oh, en dampen roken noemen leren ze je hier wel af. 😉

Ik ben in het begin zeer regelmatig op de vingers getikt. Dat werkt zo goed dat ik nu soms al dampen zeg als ik roken bedoel.....

Edited by L33ntje

Goed forum dit.... bevalt me gelijk.. 🙂

L33ntje, Ik heb die ry4 eens besteld om te proberen... kicken niet eens verzendkosten..

Eelco... die  pakketten doe ik maar niet, denk dat ik dan met te veel zooi blijf zitten die ik niet lust.

Toch nog even een vraagje over die tankjes,

Die schroef je van dat ding af en dan is hij aan 1 kant open om bij te vullen, maar moet daar dan niet nog een onderdeel aan vast zodat het ding dicht is en je hem weg kan leggen?

Vervang je ook de coil als je op een andere smaak over gaat of word dat snel weg gedampt bij een paar keer gebruik?

bvd.

7 minutes ago, junkiexl said:

Vervang je ook de coil als je op een andere smaak over gaat of word dat snel weg gedampt bij een paar keer gebruik?

Veel mensen hebben verschillende tankjes zodat ze makkelijk van smaakje kunnen wisselen. De meeste smaken in de coil vervagen echt wel na een paar hijsjes maar er zijn ook wat meer hardnekkigere smaken (vind ik zelf van menthol bijvoorbeeld). Je hoeft je coil pas te vervangen als je deze verbrand hebt (dat merk je echt wel, proef je direct). Je zou ook per smaakje een andere coil kunnen hanteren maar lijkt me onnodig en omslachtig. 

39 minutes ago, junkiexl said:

Eelco... die  pakketten doe ik maar niet, denk dat ik dan met te veel zooi blijf zitten die ik niet lust.

Bestel er een flesje menthol of spearmint bij en als een smaak je niet bevalt, doe je er n paar druppels van die handel bij en je proeft er niks meer van 😛

Zo kun je bijna alle restjes opmaken, die je anders niet wegkrijgt.

Ik heb altijd Van Nelle zwaar gerookt en ook begonnen met de justfog q16. Nu inmiddels 29 dagen geleden en ook niets meer gerookt. 

Ik kreeg op aanraden Civap dark 12mg mee. 

En ik moet zeggen komt aardig in de buurt van een shaggie. 

Ben een top 10 van smaken aan het samenstellen ( heb inmiddels al meer dan 50 smaken zo in mijn 1e maandje haha ) en de Civap staat nog op NR 1. 

Roken vind ik nu stinken en weet ook zeker dat doe ik nooit meer. 

Dampen begint een beetje een nieuwe hobby te worden met alles wat ik inmiddels al heb gekocht. 

Dampze !.

2 hours ago, junkiexl said:

thanks Nijmege .... 😛

Ik zie het al met die tank... die hele hap zit er aan vast mondstuk en achterkant dicht... dacht ik krijg dan alleen het tankje...

https://www.mr-joy.nl/nl/justfog-q16-clearomizer.html

top .

Zoals ik het zie draai je die dan op de batterij maar als je hem los wilt maken blijft de coil op de batterij zitten en moet je die ook weer afdraaien om hem als afdichter weer op het tankje te zetten.

Of zie ik dat verkeerd?

3 minutes ago, ingridtrav said:

Zoals ik het zie draai je die dan op de batterij maar als je hem los wilt maken blijft de coil op de batterij zitten en moet je die ook weer afdraaien om hem als afdichter weer op het tankje te zetten.

Of zie ik dat verkeerd?

Nee die kan je helemaal mee eraf draaien dus met airflow en coil tegelijk. Dus plug and play.

top ik waardeer dat ding steeds meer... word gek van al die smaken... tis net een snoepwinkel 😛

1 hour ago, DennisL said:

Ik heb altijd Van Nelle zwaar gerookt en ook begonnen met de justfog q16. Nu inmiddels 29 dagen geleden en ook niets meer gerookt. 

Ik kreeg op aanraden Civap dark 12mg mee. 

En ik moet zeggen komt aardig in de buurt van een shaggie. 

Ben een top 10 van smaken aan het samenstellen ( heb inmiddels al meer dan 50 smaken zo in mijn 1e maandje haha ) en de Civap staat nog op NR 1. 

Roken vind ik nu stinken en weet ook zeker dat doe ik nooit meer. 

Dampen begint een beetje een nieuwe hobby te worden met alles wat ik inmiddels al heb gekocht. 

Dampze !.

dank tik ik ook in de lijst...  dit wat ik nu rook EQ gold tabacco is ook wel aardig, maar dat kan volgens mij een stuk beter ....

Ik denk dat donkere tabakssmaken het meest in de buurt komt van shag.

De tank kun je inderdaad in z'n geheel van de batterij draaien. Dan op de kop en de onderkant van de tank (die dan bovenaan zit en waar de coil zich bevindt) eraf draaien. Er staan tal van fimpjes op YouTube, zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=n09aYTM2Sec.

Geniet van je dampje! 😀

Edited by OmeWillem

4 hours ago, Madman said:

Bestel er een flesje menthol of spearmint bij en als een smaak je niet bevalt, doe je er n paar druppels van die handel bij en je proeft er niks meer van 😛

Zo kun je bijna alle restjes opmaken, die je anders niet wegkrijgt.

Menthol....de ketchup van de damper.....

21 minutes ago, L33ntje said:

Menthol....de ketchup van de damper.....

Ketjap doet ook wonderen maar niet in de liquid.

3 hours ago, ingridtrav said:

Zoals ik het zie

Welkom op het forum @ingridtrav! :welkom1:welkom1

Je kunt je in het Stel jezelf voor-topic nog even voorstellen, altijd leuk om te weten hoe een nieuw lid aan het dampen is geraakt :ja:ja:ja

On 5/28/2018 at 5:56 PM, DennisL said:

Nee die kan je helemaal mee eraf draaien dus met airflow en coil tegelijk. Dus plug and play.

Heb er net 1 extra gehaald bij de Primera en toch ook nog eens gevraagd hoe dat zit en het bleek dat ik de boel wel erg strak aandraaide op de batterij. I snap het nu. 🙂

4 hours ago, ingridtrav said:

het bleek dat ik de boel wel erg strak aandraaide op de batterij. I snap het nu. 🙂

Ken je onze Dampwiki al? Daar vind je in het hoofdstuk Algemeen handige introducties, bijvoorbeeld deze:

On 28-5-2018 at 20:05, OmeWillem said:

Ik denk dat donkere tabakssmaken het meest in de buurt komt van shag.

Flip ik heb millers ontdekt,,, ik weet het nu al , ik koop ze allemaal 🙂 ( althans de tabakjes)

Op aanbeveling kwam ik bij RY4 heerlijk spul... 2,95

Ik nam ook nog een lekkere van hun gold label,,,, heerlijk...4,95, maar zijn geld waard.

Daar ga ik een verzameling van aanleggen, dat weet ik nu al..

nederlands dus KEMA keur,,, lol...

Toen ik begon te vapen had ik wel een stuk of 10 gekocht van EQ ( moest toch wat kiezen)... totaal mijn ding niet, vreemd smaakje dat me tegen stond.

Ik gooi het nu door die RY4 heen, dan is die best te doen 😛

On 28-5-2018 at 20:33, balling said:

Ketjap doet ook wonderen maar niet in de liquid.

Maggi is lekkerder, vooral bij die zoete VG

De enige vloeistof waar ik een beetje als vanouds tabak smaakje in vond zitten, en dat moet je dan zien in de breedste zin van het woord. Is Civap Dark. Die heeft een beetje die bittere smaak welke je wel eens achter je kiezen krijgt als je een sigaar rookt (of per ongeluk een pluk tabak opeet). Hoe smerig dit dan ook klinkt, het is een fijne juice waar ik prima van genoten heb, echter na een paar flesjes toch begon te vervelen. Nu enkel nog maar Gold Ducat, deze smaakt niet naar tabak, nope, deze smaakt veel veel lekkerder. Heb je ooit gehad dat je het water in de mond liep bij het roken van je Van Nelle? Nee, Nou..... Gold Ducat.probeer maar eens.

Als beste getest, Zie ook: 

Edited by Darksand