Jump to content

Recommended Posts

2 weken geleden een therion 75C BF aangekocht met daarop) een apocalyps KRYTEN (opvolger van de Hadalay)

prima toestel,

prima RDA ( wel enkel dual build)

nu probeer ik daar TC mee te doen dmv een SS316L build

krijg ik steeds de melding "temp protected" of zoiets, zet ik m op enkel watts géén probleem

mijn vraag:

ligt dit aan de dual build en krijg ik een soort kortsluiting ?

of

gaat TC en squonken niet goed samen ?

Ik heb je vraag even verhuisd naar het TC subforum, meeste kans op gerichte/behulpzame reacties :ja

Wat voor build heb je er nu inzitten? Een lage dual coil build op een enkele batterijmod kan misschien wat teveel vragen.

Ik kan er niet precies de vinger op leggen (het zou de connectie kunnen zijn of de build icm met het vermogen wat de mod kan geven), maar heb je al de replay functie geprobeerd? Dat zou een mooi alternatief kunnen zijn (misschien in escribe een geschikt thema installeren daarvoor).

Zie voor meer TC info (ook) de Dampwiki: https://www.dampforum.nu/dampwiki/batterijdragers/tc-mods/

Als ie temp protected aangeeft, heb je de temperatuur te laag staan. De kunst is om hem dusdanig in te stellen, dat ie constant n beetje op en neer gaat tussen protected en vuren

Had ik ook al aan gedacht en ben van een 0,26 naar een 0,6 gegaan.
Alhoewel de therion m slecht leest. Daarmee bedoel ik dat het nogal schommelt als ie niet koud staat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als ie temp protected aangeeft, heb je de temperatuur te laag staan. De kunst is om hem dusdanig in te stellen, dat ie constant n beetje op en neer gaat tussen protected en vuren

Zal K eens proberen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
3 hours ago, mantrax said:

... krijg ik steeds de melding "temp protected" of zoiets, zet ik m op enkel watts géén probleem ...

Zie de wiki: https://www.dampforum.nu/dampwiki/batterijdragers/tc-mods/tc-dampen-een-introductie-r123/

Let op: Na of tijdens het dampen kan de melding "Temperature protected" in het display wordt getoond. Dit is geen foutmelding. Deze melding geeft aan dat tijdens de puf de ingestelde temperatuur bereikt is en de TC-regeling het vermogen heeft teruggeschroefd. Kortom: dat alles werkt zoals het hoort te werken.

De melding kun je eventueel uitzetten in EScribe:

4a35276400cb6f15c5ec25c7d1409758.jpg

44 minutes ago, Madman said:

Als ie temp protected aangeeft, heb je de temperatuur te laag staan.

1434300294_by_makarej_inner.gif

Edited by Bobby
  • Like 1
8 hours ago, mantrax said:

2 weken geleden een therion 75C BF aangekocht met daarop) een apocalyps KRYTEN (opvolger van de Hadalay)

prima toestel,

prima RDA ( wel enkel dual build)

nu probeer ik daar TC mee te doen dmv een SS316L build

krijg ik steeds de melding "temp protected" of zoiets, zet ik m op enkel watts géén probleem

mijn vraag:

ligt dit aan de dual build en krijg ik een soort kortsluiting ?

of

gaat TC en squonken niet goed samen ?

TC en squonken gaan prima samen. maar je kan 'm niet zo "ff"op TC zetten en knallen maar. Daar zijn wel een aantal voorwaarden voor nodig. Ten eerste: Escribe installeren op  je PC. Dan kan je de weerstand vastzetten bij kamertemperatuur. Als je wat meer bedreven bent kan je daar nog mee rommelen, op 3 cijfers achter de komma (en ja, 0,002 Ohm kan een verschil in beleving opleveren). Wattage moet juist ingesteld staan, dat maakt echt veel uit. Je kan uitgaan van je wattage in VW modus en daar omheen spelen. Ik hou bijvoorbeeld van een warme vape, randje heet, dus ik heb het wattage wat hoger staan. Verder de voorwaarden aanhouden die in de dampwiki staan die @Bobby aangeeft.

6 hours ago, Madman said:

Dat is maar 1 verklaring, er zijn er nog wel een paar.. Zoals weerstand te hoog, vuile coil(s) en nog wel een paar.

5 hours ago, mantrax said:

Had ik ook al aan gedacht en ben van een 0,26 naar een 0,6 gegaan.
Alhoewel de therion m slecht leest. Daarmee bedoel ik dat het nogal schommelt als ie niet koud staat

Ja natuurlijk schommelt hij.. Dat is het hele idee achter TC. De weerstand verandert naarmate de temperatuur verandert. Dat gaat met een bepaald coëfficiënt en door de weerstand vast te zetten bij kamertemperatuur kan je mod uitrekenen welke temperatuur bij welke weerstand hoort. Als de boel teveel fluctueert kan je ook nog even je aansluitingen schoonmaken, want die moet brandschoon zijn

7 hours ago, Bobby said:

uitzetten

Bedankt voor de genuanceerde reactie op een gedeeltelijke quote. 

1 hour ago, TheRich said:

Dat is maar 1 verklaring, er zijn er nog wel een paar.. Zoals weerstand te hoog, vuile coil(s) en nog wel een paar.

Ja....ik probeerde het kort en simpel te houden, omdat ik ervanuit ging uit zijn verhaal, dat ie helemaal geen damp kreeg, maar gelijk op temp-protection sprong.

Inderdaad behelst TC-dampen net wat meer, maar als alle variabelen goed zijn, hoef je alleen nog maar met je temperatuur te fine-tunen.

3 hours ago, TheRich said:

Nope, te hoge weerstand is ook geen verklaring. Als dat zo is geeft de chip dat aan.

Als het zo is dat TS wat summier is geweest in zijn vraagstelling en de chip bij het indrukken van de vuurknop al meteen "Temperature protected" aangeeft, betekent dit dat het verschil tussen de ingelezen 'new coil' weerstand (referentie) en de 'te bereiken' weerstand (lees: rusttemperatuur en ingestelde temperatuur) meteen bereikt wordt.

Dit kan gebeuren als:

De weerstand omhoog springt bij warm worden door een slecht contact. Schroeven aandraaien en andere contactpunten nalopen zou dit kunnen verhelpen.

De chip, op een of andere manier, de referentie 'verloren' heeft. Resetten en referentie opnieuw inlezen bij kamertemperatuur zou dit op moeten lossen.

2 hours ago, Madman said:

Bedankt voor de genuanceerde reactie op een gedeeltelijke quote. 

In retroperspectief begrijp ik je reactie maar het was niet lullig naar jou toe bedoelt. Ik doelde meer op de 'open deur' die je intrapt. 

• Like 1
2 hours ago, Bobby said:

Nope, te hoge weerstand is ook geen verklaring. Als dat zo is geeft de chip dat aan.

In die zin te hoge weerstand dat als de weerstand te hoog is vastgezet, de ingestelde temperatuur volgens de chip eerder bereikt wordt, maar dat eigenlijk nog niet het geval is, maar dus eerder de melding geeft. En als de weerstand helemaal niet is vastgezet, kan dat ook nog het geval zijn, dan rekent hij volgens mij met de weerstand op het moment van vuren en als de coil warm is, zal hij eerder uitschakelen. Ik had het wat moeten nuanceren.. Het was ook nog vroeg.. 🙂

• Like 1

Wil ik nog ff zeggen dat wanneer je op een DNA mod de weerstand ziet schommelen, dan is ie uit TC gesprongen, want ook als je je weerstand niet gelocked hebt (is meestal ook niet nodig, alleen soms als de coil iets te laag of te hoog wordt ingelezen, dan is t handig) dan zie je de weerstand niet veranderen. Maar als je een slechte connectie hebt of je gebruikt een slechte coil die de mod niet als SS316L herkent, dan springt ie uit TC zonder dat echt aan te geven, je krijgt alleen iets andere dingen te zien op je scherm, afhankelijk van hoe je t hebt ingesteld krijg je een scherm wat eigenlijk een mix is tussen VW en TC. Als ik TC gebruik heb ik bijvoorbeeld de temperatuur groot in beeld, en klein het wattage, de weerstand en de naam van het profiel. Als ik VW gebruik dan heb ik ohms, voltage, amperes en in het groot het wattage. Heb ik em op TC staan maar gaat er iets mis met de coil dan zie ik opeens de temperatuur groot, maar dan ipv de profielnaam en wattage, zie ik dan opeens voltage en amperes en dan zie ik de ohms wel omhoog schieten bij t vuren.