Jump to content
Robyn

Dampen slaat op je stem?

Recommended Posts

Moah, ik rookte als een schoorsteen en dan ook nog wel eens een lekker blowtje van tijd dat tot tijd 🙂

Van beide krijg je sowieso een stem als een vastgelopen boormachine.....

Bij het dampen heb ik dat bijna helemaal niet.

Maar goed ik was ook een roker....

Denk dat hier ook mensen zitten die helemaal niet rookten...

En tja je mietert toch rommel in je longen die er niet in thuis hoort....

On 13-6-2018 at 08:38, jorisd1980 said:

Voor mij is het reden genoeg om te stoppen met dampen, helaas. Uiteraard ga ik ook niet meer roken, dat heeft het dampen me dan zeker wel opgeleverd. Maar ik vind het wel mega jammer.

Dat is eigenlijk niet jammer maar gewoon super goed! Super dat je hebt kunnen stoppen met roken door te gaan dampen. Dat je nu ook stopt met dampen is ook fantastisch. Dampen is (voor zover we nu weten) niet super slecht voor je lichaam maar niet dampen is natuurlijk nog beter.

Dat is eigenlijk niet jammer maar gewoon super goed! Super dat je hebt kunnen stoppen met roken door te gaan dampen. Dat je nu ook stopt met dampen is ook fantastisch. Dampen is (voor zover we nu weten) niet super slecht voor je lichaam maar niet dampen is natuurlijk nog beter.

Dank je wel! :-))

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

On 6/13/2018 at 8:38 AM, jorisd1980 said:

Voor mij is het reden genoeg om te stoppen met dampen, helaas. Uiteraard ga ik ook niet meer roken, dat heeft het dampen me dan zeker wel opgeleverd. Maar ik vind het wel mega jammer.

Ik zie dit draadje nu pas. Ben je echt gestopt? Van die keelklachten heb ik nooit iets gemerkt sinds ik damp. Maar ik heb van nature een hese, lage stem en misschien valt het daarom niet meer op.

Maar, om op het onderwerp terug te komen, als je echt bent gestopt, hoe bevalt dat?

1 hour ago, PetraO said:

Ik zie dit draadje nu pas. Ben je echt gestopt? Van die keelklachten heb ik nooit iets gemerkt sinds ik damp. Maar ik heb van nature een hese, lage stem en misschien valt het daarom niet meer op.

Maar, om op het onderwerp terug te komen, als je echt bent gestopt, hoe bevalt dat?

Nou Petra, ik ben nog altijd aan het dampen. 😉 Ik word niet vrolijk van die heesheid, maar ik wil toch ook niet weer aan de sigaretten. Dus ik blijf gewoon een beetje hopen dat het een eeuwig durende verkoudheid is, tegen beter weten in! haha!

24 minutes ago, jorisd1980 said:

Nou Petra, ik ben nog altijd aan het dampen. 😉 Ik word niet vrolijk van die heesheid, maar ik wil toch ook niet weer aan de sigaretten. Dus ik blijf gewoon een beetje hopen dat het een eeuwig durende verkoudheid is, tegen beter weten in! haha!

Ik hoop met je mee. Tja, dampen is zo lekker. Zou het niet graag willen opgeven.

Posted (edited)

Mijn partner en ik krijgen er af en toe allebei een beetje vreemde overslaande, alsof er een luchtbel in je zit, stem van. Een soort donald duck stem ...gevoel 😉

Persoonlijk vind ik ook de adem anders gaan ruiken.

Edited by MadMarie

De laatste paar dagen krijg ik ook last van mijn keel, 's morgens voelt het alsof ik een pakje sigaretten heb gerookt (of überhaupt gerookt heb), terwijl dat toch al meer dan een paar maanden terug is. Het enige verschil dat ik waarneembaar kan ontdekken is dat ik mijn wattage van 35W naar 45/50W heb verhoogd.

Heb je dan 's avonds tijdens het dampen wel voldoende gedronken? Ik heb t ook weleens, dat ik met een rauwe keel wakker wordt, maar dat is meestal als ik vergeten ben voldoende te drinken (of keihard heb liggen snurken) 

Dus het advies is eigenlijk: neem een flesje water bij de hand als je een tank weg gaat zitten dampen? Kan het slijm dan ook te verklaren zijn door vochtgebrek?

Posted (edited)
On 7-7-2018 at 15:50, jorisd1980 said:

Ik heb dat altijd ook met een bepaald tank, namelijk de goblin mini v3. De damp schuurt letterlijk over je keel heen waardoor je met heesheid zit, zo heb ik dat laatst ook van iemand anders vernomen, zelfde symtomen. Bij andere tanken heb ik dat niet. Zelf damp ik MTL op 6mg 50/50 maar ben van plan om over te stappen naar 3mg. Dus misschien ligt het wel aan het tankje om maar wat op te noemen ?

Edited by Esmoke66

Ik heb er ook wel eens last van. Droge keel of hees. Niet vaak. Maar dan denk ik "als ik niet zou dampen, zou ik daar dan nooit last van hebben". Ook als je niet dampt heb je er wel eens last van (andere omgevingsfactoren). Wel logisch dat je het eerst bij het dampen gaat zoeken hoor. Maar net als je je stem kwijt kunt zijn na 3 dagen festival, kriebelhoest van droge lucht en pollen, last van je stem na een hele dag consulten geven, kan dat ook met dampen. Ik weet niet of het eraan ligt hoor, ben het nog niet tegengekomen in onderzoeksresultaten. Maar het zou maar zo kunnen natuurlijk. 

4 hours ago, Aaruman said:

Kan het slijm dan ook te verklaren zijn door vochtgebrek?

Slijm is normaal gesproken de reactie van het lichaam op irritatie