Jump to content

Dejavu RDA (clone) review

Recommended Posts

Nog een clone review van een dual coil RDA.

De echte versie van deze RDA kost ook maar ongeveer 30€ maar omdat het een bottom airflow RDA is zag ik het niet direct zitten om de echte te kopen.

Overdrippen en oversquonken zijn altijd een heel groot risico bij veel bottom airflow RDA's.

Het is dus een clone van de DEJAVU RDA ontworpen door een Youtube reviewer uit Maleisië.

Heb wel al een paar reviews van hem bekeken maar het is niet iemand die ik volg.

Deze clone komt van hier:

https://www.fasttech.com/p/9643256

Dit is de verpakking waar die in komt:

nXNhiQW.jpg?1

Als spares krijg je:

- o-ringen

- twee build deck schroefjes

- squonkpin

- inbussleutel

Gelukkig zijn alle logo's ook zwart gemaakt want er staan veel logo's en branding op deze RDA.

Wel een mooie vorm.

wL9frXt.jpg?1

VjaicnQ.jpg?1

Onderaan:

6fXDjuB.jpg?1

510 pin steekt wel meer dan genoeg uit om te gebruiken op een hybrid connectie.

Wel wat overspray op de 510 enz, dat zie ik niet graag maar het is en blijft een clone natuurlijk.

5jA8fop.jpg?1

Deze RDA heeft bottom en side airflow, de side airflow kan je gelukkig wel afsluiten maar de bottom airflow kan je niet regelen.

upkJQy1.jpg

Topcap langs binnen.

Typische clone sporen die je kan opmerken is zoals hier op de rand van de topcap, daar is de laklaag niet overal gelijk en zijn er foutjes.

iEaYo3D.jpg?1

Dan het build deck.

Dit is niet echte vernieuwend, heb al meerdere RDA's gezien met soortgelijk deck.

Bij deze echte versie is het wel gold plated, bij deze clone is het niet zo mooi afgewerkt maar vorm enz is wel identiek.

ZsxYvWm.jpg?1

De bottom airflow pijpjes zijn wel mooi ontworpen, geeft op gebied van design wel een mooie indruk.

er58wzb.jpg?1

EvOlywu.jpg?1

Dan het builden:

Heb hier gebruik gemaakt van simpele fused clapton coils die ik vaak gebruik.

Zoals je kan zien heb ik wel beide coils onder dezelfde schroefjes geplaatst.

De reden waarom is als ik de andere gaten zou gebruiken dan moet ik de beentjes van mijn coils zo fel bewerken en uit elkaar spacen en dat heb ik niet graag.

Ook de kleine gaatjes onderaan gebruik ik niet, dat werkt wel maar als ik die gebruik moet ik het katoen in bochten liggen plooien om het netjes te krijgen.

Wat mij betreft is dit build deck niet echte ideaal voor mijn manier van builden.

sHMpmrU.jpg?1

Coils vrij dicht boven de bottom airflow gaten gebracht.

QYRIqNq.jpg?1

En zoals je kan zien zijn ze heel licht gespaced, dit komt omdat de posts zo ver uit elkaar staan.

m6AlDZ6.jpg?1

Misschien maakt de ontwerper van deze RDA enkel grote coils met veel wraps, daar is deze RDA wel erg geschikt voor maar coils zoals mij met 5 wraps niet echt geweldig.

Wicken bij bottom airflow RDA's is wel altijd een beetje opletten dat je katoen de airflow niet raakt.

gnd183b.jpg?1

Handcheck wel met andere driptip die beter bij het geheel past.

IsX9Aff.jpg?1

En nog een random foto gewoon voor de fun.

eO87w91.jpg?1

Mijn bevindingen:

- o-ringen bij deze clone zijn waardeloos, zijn veel te los en topcap zit erg los.

Natuurlijk snel verholpen door andere o-ringen te gebruiken of de simpelste oplossing door wat tandflos draad achter de o-ringen te wikkelen.

- lakwerk bij deze clone is niet optimaal, zitten wat foutjes in maar niks erg.

- build deck is wel netjes en de schroefjes zijn nog vrij degelijk.

- de side airflow is wat mij betreft absoluut overbodig, als je side en bottom airflow samen gebruikt kan je net zo goed pure vg dampen want dan proef ik nog amper smaak in de liquids.

- gebruik je enkel de bottom airflow is de airflow wel heel erg goed en beetje restricted.

- ook is de smaak met enkel bottom airflow heeeeel erg goed, maar daar staan bottom airflow RDA's dan ook voor bekend.

Mijn grote ergernis:

Ik ben iemand die bij RDA's gewoon de liquid rechtstreeks door de driptip dript, en bij bottom airflow RDA's zoals de Reload of Kennedy heb ik nooit of nooit liquid die uit de airflow openingen komt.

Maar bij deze RDA heb ik dat wel, en ik heb de positie van de coils zeker op vier andere posities gebracht en ik blijf het hebben.

Dus echt als dripper gebruiken is deze RDA voor mij geen winnaar, squonken gaat veel beter dan drippen.

Raar dat het bij sommige bottom airflow RDA's heel erg goed gaat en bij sommige niet.

Dit is wel mijn persoonlijke mening, misschien dat iemand anders er wel succes mee heeft.

Edited by Jim
  • Like 4
  • Thanks 1

Dat is wel gek, Adrian heeft zelf destijds verkondigd dat hoewel je er een squonkpin bij krijgt, het is bedoeld als dripper, niet als squonker.

Bedankt voor de tip om floss te gebruiken trouwens! Heb hier nog een Goon kloon en de kap pleurt er al bijna af als je m op de kop houd.

• Like 1

Staat wel mooi op je El Thunder. Op de posts na doet ie me nogal denken aan de Aura RDA. Nette review zoals gewoonlijk, niet een rda die ik zou kopen, ben eigenlijk wel helemaal klaar met dual coil inmiddels, alleen mn ouwe Ijoy Limitless plus RDTA gebruik ik nog wel eens en de Dpro vind ik nog steeds wel fijn, gebruik ik in single coil, maar is ook goed in dual coil.

• Like 1