Jump to content

Apocalypse Gen2 (clone) RDA review


Jim

Recommended Posts

Vandaag nog eens een review van een clone, dat was weer even geleden.

Ben ze niet vergeten en heb nog steeds dezelfde mening over clones, zo lang ze die blijven verkopen zal ik ze regelmatig kopen.

Ik ben helaas niet rijk genoeg om steeds elke dure atomizer te kopen.

 

Deze RDA ken ik maar al te goed want ik heb een echte versie van deze Apocalypse.

Maar dat is een stainless steel topcap en ik had nu graag een gouden topcap gehad.

Clone parts passen toch meestal wel op het origineel dus was dit de goedkoopste oplossing.

Ga wel niet veel vergelijken met de originele in deze review, het is een clone en blijft een clone en 100% identiek zijn ze zeer zeker niet.

Staat ook niet aangegeven dat het een 1:1 clone zou moeten zijn.

Heb het hier gekocht:

https://www.fasttech.com/p/8107302

 

De verpakking is bij Armageddon hetzelfde als Goon enz, gewoon een klein stoffen zakje.

En dat is bij de clones niet anders:

EoAkrIk.jpg

 

Spare parts:

- o-ringen

- build deck schroeven

- squonkpin

5CwH7no.jpg

 

De meeste mensen die dual coil RDA's dampen kennen het design van Armageddon wel, deze RDA is ondertussen al een klassieker geworden.

Het bekende gasmasker logo en topcap met "heatsink":

6UL78RW.jpg

 

Achteraan gewoon apocalypse, dit font is wel anders bij de clone dan het origineel.

yhltTcO.jpg

 

Onderaan staat spijtig genoeg wel made by Armageddon MFG, dat stukje zouden ze bij clones achterwege moeten laten.

w16Spp2.jpg

 

510 pin steekt meer dan voldoende uit om te gebruiken op een hybrid connectie.

88RXYUZ.jpg

 

Gewoon een rond gat als airflow, dit is een typisch Armageddon kenmerk wat bijna al hun RDA's hebben deze airflow.

Pq11UoI.jpg

 

Airflow kan je uiteraard regelen.

9IC1i1S.jpg

 

Topcap langs binnen, je kan ook een single coil airflow optie opmerken maar ik zie totaal geen nut om deze RDA met een single coil te dampen.

WZ8A85J.jpg

 

Het builddeck is heel simpel, gewoon een dual post design.

Tegenwoordig moeten de build decks allemaal uniek en speciaal zijn maar een gewone dual post werkt ook zeer goed en makkelijk.

De gekleurde schroefjes is ook een armageddon kenmerk, bij de echte versie zijn dit titanium schroeven en bij de clone natuurlijk gewoon gelakte schroeven.

Verder is het deck voor 99% identiek als het origineel.

2hH5WRN.jpg

ny2mCdi.jpg

 

Voor deze build heb ik gebruik gemaakt van twee fused clapton coils uit Ni80 met 2x28awg core en een 36awg mantel.

Geen heel lage build dus, ongeveer een 0.18ohm.

k2oUJsX.jpg

Coil plaatsen en wicken stelt niks voor.

xFdwoKw.jpg

wLue2LM.jpg

 

Zo heb ik de airflow het liefst, helemaal open is wat veel voor mij.

caXv6OX.jpg

 

En een foto op een mech om af te sluiten.

eWnwRLQ.jpg

 

Mijn bevindingen:

- Kwaliteit van deze clone is vrij degelijk.

- O-ringen zijn veel te los, maar dit is natuurlijk heel simpel te verhelpen door andere o-ringen te gebruiken.

- Build deck schroeven zijn degelijk, het zijn grote schroeven dus die kunnen wel iets hebben.

- Op deze clone kan je elke andere 810 driptip gebruiken, dit is iets wat je bij de originele versie niet kan omdat de opening bij die een heel klein beetje kleiner is.

- Smaak is meer dan goed genoeg, niet de beste RDA die ik heb maar goed genoeg.

- Airflow is er genoeg, dit is dan ook meer een cloud chasing RDA.

- De gravures van de logo's zijn niet 100% identiek als het origineel, maar goed dit is dan ook geen 1:1 clone.

- Bij deze clone zit een squonkpin, bij de originele is dat een extra aankoop.

Zijn ook niet uitwisselbaar omdat de maat anders is.

 

 

Edited by Jim
  • Like 4
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...