Jump to content

Hoe zit het nu met Milkman?


Guest Demious

Recommended Posts

Guest Demious

Een tijd geleden heb ik Milkman liquid van One Hit Wonder gehad en die vond ik fantastisch en zou die graag weer willen. Gezien het constant uitverkocht is, bij veel webshops heeft het even geduurd, maar deze week vond ik de 180ml flessen van The Man, van One Hit Wonder, waarvan ik begrepen had dat dit dezelfde liquid is, onder een nieuwe naam. Helaas smaakt deze liquid helemaal niet naar wat ik ken van One Hit Wonder Milkman en nu hoor ik dat One Hit Wonder een namaaksel is en dat One Hit Wonder daarom de naam Milkman niet mocht gebruiken en dit veranderd heeft in The Man.

Maar goed, de liquid die ik zo lekker vind, is Milkman van One Hit Wonder. Een vriendin had nog een oud flesje liggen en heeft dit nagekeken.

Dit betekend dus dat ik wel degelijk op zoek ben naar het product van One Hit Wonder en The Man zou hun aardbeien cream liquid moeten zijn, dus de smaak die ik zoek, maar toch is dit niet zo.

Is er iemand die weet hoe dit nu precies zit? Is One Hit Wonder de maker van Milkman of niet? Is The Man wel de vervanger van Milkman zoals deze door One Hit Wonder werd gemaakt? En wat kan ik nu kopen wat me de smaak geeft van Milkman, zoals deze door One Hit Wonder werd gemaakt?

Link to comment
Share on other sites

Guest Demious

Toevallig dat ik net wat informatie vind die me ineens een eind verder helpt.

Voor het geval dat er meer mensen zijn die zich dit afvragen, zal ik de gevonden inforomatie ook meteen delen.

 

De originele Milkman liquid is Milkman, van The Milkman en is in Nederland verkrijgbaar bij oa VapeKings en Smooxx, in 50ml verpakking.

 

One Hit Wonder Milkman was een kopie van bovengenoemde liquid en was in het begin een groot succes, maar One Hit Wonder is ter verantwoording geroepen voor het gebruik van de naam en het namaken van de receptuur, dus zij hebben beiden moeten veranderen en dat is The Man geworden, die dus niet meer lijkt op de Milkman, zoals we die in het begin van hen hebben gezien. Erg jammer, want dit was een erg goede liquid. Helaas is dit dus niet meer te verkrijgen.

 

Als je, net als ik nog een fles The Man hebt staan, omdat je dacht dat dit hun Milkman onder een andere naam zou zijn, je kunt hem wat verbeteren door 10% TFA Strawberry&Cream aan toe te voegen.

Link to comment
Share on other sites

Ai, dat is precies het probleem waar ik ook mee zit. Ook ik ben op zoek geweest naar de oude milkman van one hit wonder en ook ik vind de nieuwe naam 'the man', dus in niets lijken op de oude 'the milkman' van hun.

 

Wat ik me nu dus afvraag, is the milkman van milkman wel dezelfde smaak als de milkman van one hit wonder? Of is dat ook totaal anders?

 

Groet,

Theo

Link to comment
Share on other sites

Guest Demious

Dat is een goeie vraag, Theo! Een duidelijk antwoord heb ik er nog niet gevonden, maar ik kan je vertellen wat ik tot nu toe gevonden heb.

Ik heb zelf gisteren een flesje Milkman van The Milkman binnen gekregen, maar zowel de geur, als de smaak beleef ik als een zurige bavarian cream, niks geen aardbeien, niks geen vanille, geen zoet, niet romig... Enkel een onaangename zurige geur en smaak. Ik ben reviews gaan zoeken en er zijn meer mensen die deze liquid zo beleven en dat is toch wel een erg extreem verschil!

Hoe dit verschil zo groot kan zijn dat iets wat door een hoop mensen als aardbeien, zoet en romig wordt ervaren, door anderen als zurige room, is me tot nu toe een raadsel. De smaakstoffen, de chemicalien hebben maar één specifiek effekt op de smaakpapillen, dus de basis is voor iedereen gelijk, tenzij je smaakpapillen niet in orde zijn, of er in je hersenen wat fout gaat, maar dat zouden enkele uitzonderingen moeten zijn. De belevenis, de verwerking van de informatie die door de smaakpapillen wordt opgepikt, door de hersenen, verschilt wel van persoon tot persoon, maar dan blijft zoet nog steeds zoet en suur nog steeds zuur, etc. Dus theoretisch gezien zou iets dat voor de één zoet smaak, voor een ander ook zoet moeten smaken... En dit is dus niet het geval als het gaat om e-liquids. Ik heb zelf dat veel smaken van e-liquid weinig smaak hebben, maar over het algemeen klopt de belevenis wel met de omschrijving en dan kan aardbeien heel realistisch zijn, of net helemaal niet, maar het is nog steeds aardbeien en dat geloof ik best dat het verschil in belevenis kan doen, maar hoe iets wat door de een als aardbeien wordt beleefd, door een ander als zure room wordt beleefd, als het om e-liquid gaat, zou ik toch heel graag willen weten...

 

Als iemand hier iets van informatie over weet, zou ik dit ook graag horen. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 17-5-2018 at 16:55, Demious said:

One Hit Wonder is ter verantwoording geroepen voor het gebruik van de naam en het namaken van de receptuur, dus zij hebben beiden moeten veranderen en dat is The Man geworden, die dus niet meer lijkt op de Milkman, zoals we die in het begin van hen hebben gezien. Erg jammer, want dit was een erg goede liquid.

En zo word een wereld liquid de nek omgedraaid terwijl er en feite niets mis mee was als ze simpelweg gewoon de naam veranderd hadden maar de receptuur hetzelfde gehouden hadden.

 

Maar goed ik ben inmiddels tevreden met een mix van aardbeien milkshake en max cream dessert van aramax. (een paar druppels aardbeien milkshake op een tankje max cream dessert) Het is bij lange na niet vergelijkbaar met the milkman maar wel erg lekker.

 

Link to comment
Share on other sites

On 17-5-2018 at 16:55, Demious said:

One Hit Wonder is ter verantwoording geroepen voor het gebruik van de naam en het namaken van de receptuur


Ik zit dit nog eens te lezen en vraag me af hoe dit dan precies is gegaan. De hele wereld maakt elkaars recepten na maar zolang je het niet verkoopt als ware het "the real thing" dan staat het toch iedereen vrij? Zelfs al zou je eht recept exact kopieren ipv nabootsen dan was dat nog geen punt. (Wel als je eerst drie mensen moet omleggen om het recept in handen te krijgen natuurlijk).

Je kan wel een patent aanvragen voor een product, maar dan moet het kwalificeren als een "trade secret" - de definite daarvan laat genoeg dingen vaag om een advocaat priapisme te bezorgen. Ik ben zelf geen advocaat en zou de grenzen ervan niet kunnen trekken, maar dat het mengen van enkele smaakstoffen met PG en VG een schijn van kans zou maken lijkt me sterk onwaarschijnlijk.

https://www.plagiarismtoday.com/2015/03/24/recipes-copyright-and-plagiarism/


Met andere woorden, waarom volstond One Hit Wonder niet door de naam te veranderen? ("The Dairy Dude" of gewoon "Not The Milkman" )

 

@Demious ik zal eens kijken of ik dezelfde informatie kan vinden. Als je een linkje hebt, graag!

Ik blijf me trouwens altijd verbazen over de hoeveelheid trammelant die er is over iets zo saais als een aardbeienmilkshake haha. Voor wie de tachtigmiljard discussies over TMM uit heeft gelezen en nog niet genoeg heeft gehad: Google Mother's Milk clone, Unicorn Milk clone, etc. 

Moest ik zelf een goed S&C recept zien te ontdekken dan startte ik bij deze http://e-liquid-recipes.com/recipe/653149/Sweet Strawberry Cream

 

Het heeft niet de meeste comments en ratings, dus dat is alvast een goed teken ? aangezien de beste shit altijd underrated is en de meest gelikete shit altijd overrated. Een goeie graadmeter is verder de inhoudelijke kwaliteit van de comments, de reputatie van de mensen die die comments schrijven en, most of all, maker CheebaSteeba, uitzonderlijk getalenteerd mixer.

 

On 19-5-2018 at 18:57, Demious said:

en dan kan aardbeien heel realistisch zijn, of net helemaal niet, maar het is nog steeds aardbeien en dat geloof ik best dat het verschil in belevenis kan doen, maar hoe iets wat door de een als aardbeien wordt beleefd, door een ander als zure room wordt beleefd, als het om e-liquid gaat, zou ik toch heel graag willen weten...


Dat zou ik instinctief ook denken. Echter is het met name juist aardbeiensmaken waarover veel mensen het niet eens kunnen worden. En 9 van de 10x als ik lees dat iemand er na veel frustratie is achtergekomen dat hij een bepaalde smaak niet kan waarnemen is het ook aardbeien.
 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 19-5-2018 at 18:57, Demious said:

Dat is een goeie vraag, Theo! Een duidelijk antwoord heb ik er nog niet gevonden, maar ik kan je vertellen wat ik tot nu toe gevonden heb.

Ik heb zelf gisteren een flesje Milkman van The Milkman binnen gekregen, maar zowel de geur, als de smaak beleef ik als een zurige bavarian cream, niks geen aardbeien, niks geen vanille, geen zoet, niet romig... Enkel een onaangename zurige geur en smaak. Ik ben reviews gaan zoeken en er zijn meer mensen die deze liquid zo beleven en dat is toch wel een erg extreem verschil!

Hoe dit verschil zo groot kan zijn dat iets wat door een hoop mensen als aardbeien, zoet en romig wordt ervaren, door anderen als zurige room, is me tot nu toe een raadsel. De smaakstoffen, de chemicalien hebben maar één specifiek effekt op de smaakpapillen, dus de basis is voor iedereen gelijk, tenzij je smaakpapillen niet in orde zijn, of er in je hersenen wat fout gaat, maar dat zouden enkele uitzonderingen moeten zijn. De belevenis, de verwerking van de informatie die door de smaakpapillen wordt opgepikt, door de hersenen, verschilt wel van persoon tot persoon, maar dan blijft zoet nog steeds zoet en suur nog steeds zuur, etc. Dus theoretisch gezien zou iets dat voor de één zoet smaak, voor een ander ook zoet moeten smaken... En dit is dus niet het geval als het gaat om e-liquids. Ik heb zelf dat veel smaken van e-liquid weinig smaak hebben, maar over het algemeen klopt de belevenis wel met de omschrijving en dan kan aardbeien heel realistisch zijn, of net helemaal niet, maar het is nog steeds aardbeien en dat geloof ik best dat het verschil in belevenis kan doen, maar hoe iets wat door de een als aardbeien wordt beleefd, door een ander als zure room wordt beleefd, als het om e-liquid gaat, zou ik toch heel graag willen weten...

 

Als iemand hier iets van informatie over weet, zou ik dit ook graag horen. ?

Heel simpel, mensen beleven smaak op een andere manier, hetzelfde gaat op voor smaak. De smaakpapillen van de 1 zijn anders ontwikkeld dan van de ander.. Ik had ooit eens een flesje van een smaak van Cosmic Fog gekocht, want dat was helemaal de bom volgens de verkoper. Iets met fruit en room. Ik heb het smaakje in 4 verschillende rta's gehad en de enige smaak die ik proefde was karton, onvervalsde honingraatverpakking. Flesje weggegeven en de ontvanger vond het heerlijk en had direct z'n nieuwe ADV te pakken... Kort verhaal lang: Het is mij ook een raadsel waarom het voor mij naar karton smaakte, maar het zal te maken hebben met bovenstaande reden.

 

Ik heb hetzelfde met Koriander. Er is een percentage mensen bij wie het naar zeep smaakt, ik ben 1 van die mensen. De smaak ligt mij absoluut niet en ik vind het ronduit goor. Ik proef het direct als het ergens doorheen zit en de smaak overheerst vreselijk. Heel het gerecht smaakt naar zeep dan..

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, TheRich said:

De smaakpapillen van de 1 zijn anders ontwikkeld dan van de ander

Wat ook meetelt is wat je verwacht hoe iets smaakt en de geur speelt ook een belangrijke rol in hoe je iets proeft. Mijn vrouw liet me laatst een smaakje proeven zonder dat ik wist wat het was. Ik vond het ronduit smerig smaken, het smaakte naar te ver doorgegist deeg. Maar toen ik op het flesje keek zag ik dat het appeltaart/custard was. Vervolgens nog een hijs genomen en ja, toen proefde ik idd wel een appeltaart achtig iets en smaakte het al een stuk beter.

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 12-6-2018 at 18:26, TheRich said:

 

 

Ik heb hetzelfde met Koriander. Er is een percentage mensen bij wie het naar zeep smaakt, ik ben 1 van die mensen. De smaak ligt mij absoluut niet en ik vind het ronduit goor. Ik proef het direct als het ergens doorheen zit en de smaak overheerst vreselijk. Heel het gerecht smaakt naar zeep dan..

 

 

 

Dan heb je waarschijnlijk een enorm goede neus(en daarmee een goede smaak).Je proeft aldehyde en 8 op de 10 mensen kan dat helemaal niet.

 

Pure aardbeien aromas proeven heeft trouwens helemaal niet zoveel zin,er moet waarschijnlijk voor sommige mensen gewoon wat citroen in om de smaak te activeren.Zie het als het spreekwoordelijke snufje zout in koekjes.

 

Ontopic

 

Is de smaak niet anders geworden nadat ohw diacetyl uit de liquids hebben gehaald?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...