Jump to content
Guido van Wees

Eleaf iStick Pico 75w of Mega 100w en benodigdheden voor MTL.

Recommended Posts

Hallo iedereen. Ik ben Guido, 42 jaar en  nieuw in de wereld van het dampen. En heb mij daarom aangemeld op dit forum om het een en ander te weten te komen. Ik ben in het bezit van een Justfog Q14 en een Justfog Q16. Op dit moment damp ik MTL en dat bevalt prima. Ik ben dit gaan proberen omdat ik het moeilijk vind om te stoppen met roken. Op deze manier hoop ik daar vanaf te komen en ik heb meteen een vervangende bezigheid. 

Ik zit zelf te denken om een Eleaf iStick Pico 75 watt of de Mega 100 wat aan te schaffen. Maar ik zou graag willen weten wat ik allemaal nodig heb qua tank, batterij etc.. Mijn bedoeling is om MTL te blijven dampen. 

Ben benieuwd naar jullie reacties!

29 minutes ago, Guido van Wees said:

Hallo iedereen. Ik ben Guido

Welkom op het forum @Guido van Wees! :welkom1

Je kunt je in het Stel jezelf voor-topic voorstellen, altijd leuk om te weten hoe een nieuw lid aan het dampen is geraakt :ja:lach

32 minutes ago, Guido van Wees said:

Mijn bedoeling is om MTL te blijven dampen. 

Wil je MTL dampen met fabriekcoils of gaan rebuilden?

Voor batterijen en een lader kun je goed terecht bij dampaccu.nl (of nkon.nl, is hetzelfde bedrijf).

52 minutes ago, Guido van Wees said:

Hallo iedereen. Ik ben Guido, 42 jaar en  nieuw in de wereld van het dampen. En heb mij daarom aangemeld op dit forum om het een en ander te weten te komen. Ik ben in het bezit van een Justfog Q14 en een Justfog Q16. Op dit moment damp ik MTL en dat bevalt prima. Ik ben dit gaan proberen omdat ik het moeilijk vind om te stoppen met roken. Op deze manier hoop ik daar vanaf te komen en ik heb meteen een vervangende bezigheid. 

Ik zit zelf te denken om een Eleaf iStick Pico 75 watt of de Mega 100 wat aan te schaffen. Maar ik zou graag willen weten wat ik allemaal nodig heb qua tank, batterij etc.. Mijn bedoeling is om MTL te blijven dampen. 

Ben benieuwd naar jullie reacties!

ik heb zelf een Aspire speeder. Een Pico kan ook prima, wel even een batterij erbij bestellen. Ikzelf gebruik op mijn speeder een Innokin prism T20s tank voor MTL.

Ik zal daar eens naar kijken. Altijd fijn om informatie te krijgen van anderen zodat je zelf een goede keuze kunt gaan maken! Dankjewel vor je reactie!

14 minutes ago, Guido van Wees said:

Ik zal daar eens naar kijken. Altijd fijn om informatie te krijgen van anderen zodat je zelf een goede keuze kunt gaan maken! Dankjewel vor je reactie!

De Prism T20S van innokin is wel een smaak tank met fabriek coil. De trek is vrij "los" voor MTL vergelijkbaar met de just Fog Q16 airflow helemaal open. ( heb zelf hiervoor ook de Q16 gehad). Succes met je keuze, ben wel benieuwd op welk bankje je uit komt. Je zal trouwens ook zelf kunnen gaan bouwen: Innokin Ares bijvoorbeeld. 

Posted (edited)

Ik zal eens op internet verder kijken naar die prism van Innokin. Fabrieks coil blijf ik voorlopig wel gebruiken. Misschien met de tijd dat ik weer een stap verder ga en dan zelf maken.

Edited by Guido van Wees

Je kunt de Q16 ook op een pico 75W (of andere mod) schroeven, en een andere favoriet voor MTL met fabriekscoils is de Aspire Nautilus (mini of versie 2).

De pico 75W is overigens een prima -handzame- keuze, bij MTL met fabriekscoils (meestal rond de 1.5 Ohm) zul je niet hoger dan 20W (vaker dichter bij 10W) uitkomen. Met bijvoorbeeld een Sony VTC6 18650 batterij doe je -in bovenstaand scenario) makkelijk een dag (neem er twee zodat je altijd een volle batterij achter de hand hebt, en een batterijdoosje of sleeve voor het meedragen, dit soort batterijen NOOITlos in je zak of tas stoppen, zie ook de Dampwiki/batterijveiligheid).

Bedankt tsiis, mijn keuze staat bij deze vast. Ik zal van de week de Eleaf iStick Pico 75w bestellen. Dan met 2 boven genoemde batterijen en een hoesje daarvoor. Is er nog een tank hiervoor die je aanraad, de Melo 2,3 of 4 bijv. ? En zijn deze alleen in 2 ml te krijgen of ook groter..?

Nee, zoals @tsiis al zei, kun je beter voor de nautilus 1,2 of mini gaan. Deze staan bekend om goede mtl-smaak en zijn bijzonder makkelijk aan te komen nog

12 hours ago, Guido van Wees said:

Melo 2,3 of 4 bijv. ? En zijn deze alleen in 2 ml te krijgen of ook groter..?

Melo en dergelijke met grotere tank mogen niet in ons land verkocht worden. Maar je kunt ze wel bestellen bij Alieexpress of zoiets. 

Dat had ik inderdaad gezien. Mijn vriendin zei al hoezo haal je hem niet daar. Maar ik ben zelf bang dat het allemaal Chinese imitatie rotzooi is. Maar heb daar geen ervaring mee. 

Velen van ons kopen op Ali, fasttech, gearbest etc. is gewoon authentiek

Oké, goed om te weten. Kan een hoop geld schelen. Want een pico 75 w met nautilus 2, clearomizers, batterijen en een lader etc.. kwam ik toen ik aan het neuzen was al gauw op €150 uit. Thnx voor de info!

Batterijen kan je overigens naar mijn idee gewoon in nl. bestellen bij

www.dampaccu.nl

De rest idd bij de chinezen.