Jump to content

Problemen bij Vapebase.de


AR147

Recommended Posts

Het is even geleden dat ik nog op het forum ben geweest, maar ik zit nu toch met een probleem waarover ik even feedback wil van andere vapers.

 

Bestel al enkele jaren mijn base via onze Duitse 'vrienden', en steeds snel en correct geleverd geweest. Tot ik onlangs (01/05/'18) een nieuwe bestelling heb geplaatst, die tot op het heden nog altijd 'In Bearbeitung' staat. Reeds enkele mails verzonden (in het Engels weliswaar), maar geen reactie.

 

Iemand die ook via vapebase.de besteld en al dan niet hetzelfde probleem heeft?

Heb via de search een gelijkaardig topic gevonden, maar daar was uiteindelijk de oplossing om het via paypall betaalde bedrag te recupereren. 

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat je dan het beste morgen even kunt bellen. Triest, maar veel  Duitse bedrijven kun je net zo goed en mail in het Arabisch of Chinees sturen als in het Engels ?

 

Ik weet niet wat je hebt besteld, maar bedenk dat verzenden van vapespul binnen Europa sinds mei 2017 behoorlijk gehinderd wordt door de tpd, waardoor onder meer alles met nicotine niet meer zondermeer verzonden mag worden binnen de EU. Duitse sites die nicotinehoudende liquid en Basen verkopen, maken mijn of meer verplicht gebruik van een zogenaamde Altersprüfung (leeftijdscontrole), waarvoor je een Duits paspoortnummer nodig hebt. Daar is met een mailtje (met een kopie van je paspoort) vaak wel een mouw aan te passen, maar vergt wel wat overleg. En wederom bij voorkeur in het Duits.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben er mij van bewust dat de verkoop van nicotine houdende producten via internet niet meer zo vrij is als het ooit geweest is. Daarom dat zij ook geen liter flessen meer verkopen, enkel de nicotine shots van 10ml. Waarvan ik er dus een aantal besteld heb, samen met nicotine vrije base. 

 

Het is jammer dat ze een klant niet informeren moesten er problemen zijn om ook deze te verzenden buiten Duitsland. Nu lijkt het alsof ze willen profiteren van de situatie, wat voor het imago van hun bedrijf toch niet bevordelijk is als er vaker dergelijke gevallen op fora gemeld gaan worden. Ik zal waarschijnlijk niet de enige Belg zijn die nog bij hun besteld.

 

Kan inderdaad eens proberen te bellen, maar als ze nog niet eens een Engelstalig mailtje kunnen beantwoorden, dan vraag ik me af hoe vlot een telefoongesprek dan wel zal lukken...

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, AR147 said:

 

Kan inderdaad eens proberen te bellen, maar als ze nog niet eens een Engelstalig mailtje kunnen beantwoorden, dan vraag ik me af hoe vlot een telefoongesprek dan wel zal lukken...

Vrees dat dat dan een beetje afhankelijk is van jouw Duits ?

 

Maar ik kan je zo al vertellen dat ze die nicshots niet gaan kunnen versturen. Heb je al wel betaald dan? 

 

Vind het ook verre van netjes trouwens.

 

Zit een beetje op die site te neuzen nu, hij is wel in het Engels ook, dus dat zou geen beletsel mogen zijn. Ook wordt Nederland gewoon genoemd bij de lijst met verzendkosten.  Maar ik schrik we! van de prijzen; twee euro voor een shot, een negen euro verzendkosten. Weet je dat heel zeker? Dat is in Nederland toch wel goedkoper te krijgen?

Edited by L33ntje
Link to comment
Share on other sites

Voor zover ik uit andere topics begrepen heb, duurt t altijd ff voordat ze reageren, als ze tenminste reageren. Maar de bestelling wordt meestal gewoon verzonden.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb via paypall betaald, dus ik ga eens onderzoeken hoe je via hen je geld terug kan krijgen. Heb geen zin om nog een paar weken te wachten om dan alsnog te moeten beseffen dat ik m'n bestelling toch nooit ga ontvangen.

 

Van prijzen heb ik eerlijk gezegd geen idee. Ik bestel er al sinds 2015 base in liter flessen, en uit gemakzucht en omwille van de goede service die ik altijd gekregen heb ben ik blijven bestellen. Nu voor de eerste keer die nicotine shots (had een klein voorraadje 36mg nicotine base), beklaag mezelf nog elke dag dat ik geen grotere voorraad heb ingedaan voor die nieuwe wetgeving in werking kwam...

 

Heb m'n bestellingen via hen altijd binnen de 3 à 4 werkdagen binnen gekregen, en nu duurt het toch al een 2-tal weken.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hey mensen. Ik heb al een hele tijd niet meer gepost op het forum. Ik heb eigenlijk al enkele jaren niets nieuws meer besteld op dampgebied. Ik had nog meer dan genoeg 'preppers' voorraad. Tot nu dan...

 

Ik bestelde voorheen mijn base bij Vapebase . de  en aangezien mijn PG bijna op is dacht ik nog wat te gaan bestellen bij hun. Maar ik merk dat de site er óf uit ligt óf helemaal niet meer bestaat. Nu is de laatste post hier op het forum die over hen gaat al weer van november 2018. Dat stemt niet vrolijk.

 

Dus ik wil jullie vragen of vapebase nog bestaat of niet?

 

Ik weet dat ik base ook op andere plekken kan bestellen. Maar ja, merkentrouw he... Als ik eenmaal iets heb dat bevalt dan schakel ik bij voorkeur niet om naar iets anders, tenzij het niet ander kan. Vandaar mijn vraag.

Link to comment
Share on other sites

Hey @Zappa

 

Als je hun site benaderd krijg je "Account "vapebase.de" nicht erreichbar! ", maar daar zul je zelf ook wel achter gekomen zijn.

Hij lijkt dus uit de lucht te zijn.

Ook de meeste google reviews dateren van 1 jaar of langer geleden en zijn overwegend negatief (niet of te laat leveren, onbereikbaar, etc.).

Hoewel er eentje is van 4 weken geleden, maar ook negatief. Zo ook die van Trustpilot.

 

Heb er al enkele jaren niet meer besteld (nic genoeg en nic vrije base via Owl), maar was er in het verleden wel tevreden over.

Ik ben nog aan hun laatste liter 36 mg bezig.

Daarna breek ik 1 pas van m'n andere partijen aan.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hee @Foggy, ik had inderdaad gezien dat de laatste reviews niet echt positief waren en al enigszins gedateerd. 

Dan toch maar op zoek naar een andere leverancier. Ik zal eens bij SafeVape bestellen. Heb hun base nog niet eerder geprobeerd. Maar ja PG is PG, VG is VG, dus het zal wel loslopen.

 

Link to comment
Share on other sites

Blijkbaar (weer) te ongeduldig geweest. Ik had al bij Safevape besteld en inmiddels ook al ontvangen. Kost wel wat meer dan E16,50 voor 5l. Maar het is ook weer fijn dat het een dag later al op de deurmat staat. Kan ik vanavond weer aan de slag om de voorraad bij te werken.

 

In ieder geval bedankt voor de linkjes naar PG en VG @Johannes Koning en @Steamboy. Heb ik weer wat adresjes voor een volgende keer.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...