Jump to content
Empi

Deksels vallen van Ego aio coils

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo dampvriendjes en vriendinnetjes,

Het is alweer een tijdje (understatement) dat ik hier heb gepost; dat krijg je als je al 10 jaar een tevreden damper bent. 😜Maar aangezien de frustratie afgelopen weken is opgelopen en vandaag is ontploft, toch even een vraagje.

Het gaat over de 0,6 ohm coils (in dit geval van Zwoofs) voor de Ego Aio. Daar raken bij mij de laatste weken met grote regelmaat de metalen dekseltjes van los. Die vallen dan in de tank en dan is het over het het dampplezier. Eerst gebeurde dat af en toe, en na een paar dagen. Gisteren en vandaag 2 keer achter elkaar nadat ik slechts 1 tankje had leeggedampt. Dorie! 😫

Zwoofs gebeld en die kennen het probleem niet en zijn bereid 3 van de 6 vernachelde coils te vervangen, maar ik vroeg me dus af of meer mensen hier last van hebben?

Op de foto zie je rechts een nieuwe coil, links een kapotte coil en in het midden het afgevallen dekseltje.

fullsizeoutput_bf4.jpeg

Edited by Empi

Helemaal niemand??? Jullie gaan me toch niet vertellen dat het aan mij ligt he?! 😳🤐

Het is de eerste keer dat ik hier iets over lees, dus het is niet een veel voorkomend euvel.

Misschien is het een foute batch geweest, en daar kan jij niks aan doen (behalve reclameren en steun vragen) :lach

Ik ben niet bekend met de ego aio maar lijkt mij dat je dat dopje er gewoon toch weer in kan duwen en vrolijk door kan dampen of valt hij er dan weer gelijk uit voor je hem in je tankje stopt?
Maar denk zelf dat de rubber van slechte kwaliteit was
De fabrieks coil die ik gebruik heeft ook zo dopje maar die kan ik gewoon eruit trekken en er weer in stoppen zonder problemen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dank voor de reacties!

Ja ik duw nu ook steeds het deksetje er terug op als het gebeurt, maar dat is wel even een gedoetje. Liquid uit tank laten lopen en dan met de bovenkant van een theelepeltje net zolang hengelen tot het dekseltje eruit valt (want dat kleeft met groot enthousiasme tegen de batterijkant van de tank). En dan alles weer schoonmaken want inmiddels zit alles onder de liquid.. Het is niet meer eventjes relaxed je tankje bijvullen zeg maar. 😉

Ik denk inderdaad een foute batch maar wel raar dat ik de enige ben, dat had ik niet verwacht.

Kan het zijn, dat het oude coils zijn, waarvan het rubber aan t uitdrogen is en de rekbaarheid daarvan afneemt? Zou wel redelijk vlug zijn voor een produkt wat pas 2 jaar op de markt is, maar je weet ooit nooit nie he

Zou kunnen maar dat zou wel raar zijn want volgens mij gaan ze bij Zwoofs vrij snel door de voorraad heen.

Dat is waar maar niet iedere damper zit op deze forum dus wie weet heeft meer dat probleem
Maar als je dat dopje erop zet gaat dat dan heel erg soepel of toch iets van een weerstand?
Of beter nog als je zelf dat dopje eraf haalt gaat dat te makkelijk?
Zou zelf in plaats van een lepeltje gewoon een beetje water in tankje doen en een beetje schudden om dekseltje los te krijgen
Wel met beleid aangezien je aio zelf niet echt tegen water kan
En wie weet scheelt dat met volgende coil want messchien je bodem iets te plakkerig aangezien je hem nou niet echt onder de kraan kan afspoelen zoals losse tankjes

2 hours ago, sflmaniac said:

....aangezien je hem nou niet echt onder de kraan kan afspoelen zoals losse tankjes

Met beleid kan dat wel, mits je de USB ingang en vuurknop niet nat laat worden.

Doekje er omheen (tegen evt. druppels) en in goede hoek onder de kraan.

Hmmmz... met water in de tank heb ik eens twee Ego's naar de damphemel geholpen dus dat ga ik niet meer doen.

Maar de dekseltjes plakken wel heel erg aan de bodem van de tank, het lijkt wel een magneetje? De tank is verder echt niet vuil, het is een vrij nieuwe Ego.

Ik druk het dekseltje nu elke keer goed aan voordat ik bijvul, en so far so good...

Het dopje er weer opzetten gaat erg soepel, geen weerstand. Een nieuw dopje eraf peuteren om te kijken hoe soepel dat gaat, heb ik even niet over voor de wetenschap, sorry, al snap ik dat het 't een en ander zou kunnen verhelderen.

Bedoelde ook meer van 1 die je al gemaakt had maar als inderdaad je ego nog vrij nieuw is dan denk ik dat je de gelukkige bent met een verkeerde batch coils
Heb op buitenlandse forums wel al gezien dat er vaker problemen met de coils zijn van de ego

On 16-5-2018 at 18:52, Empi said:

Helemaal niemand??? Jullie gaan me toch niet vertellen dat het aan mij ligt he?! 😳🤐

Ik heb het ook al een paar keer voor gehad. (op de +/- 30 die ik al versleten heb)

Maar als je dat dekseltje -dat op de bodem blijft liggen- centreert

kan je de coil er weer opdraaien zonder de tank te moeten leegmaken.

Vervelend maar niet onoverkomelijk.

Ha! Gelukkig ben ik dan toch niet de enige met dit euvel!

En wat een goeie tip om het dekseltje te centreren inplaats van eruit te peuteren. Ga ik de volgende keer proberen, thanks! 

On 15-5-2018 at 15:51, Empi said:

Daar raken bij mij de laatste weken met grote regelmaat de metalen dekseltjes van los.

Dan zou ik gewoon een klosje garen pakken en het garen rondom het dekseltje draaien, 

of een smal reepje sellotape.

Ik heb net hetzelfde gehad met de ego aio coils, maar enkel 1x voorgekomen. Herkenbaar maar waarsch. ‘af en toe’ probl... hopelijk!

1 hour ago, Marianna said:

Dan zou ik gewoon een klosje garen pakken en het garen rondom het dekseltje draaien, 

of een smal reepje sellotape.

Dat klinkt als heel veel werk en iets waarvoor je fijne motoriek en geen door de menopauze gedreven razernij voor nodig hebt.

Ik vind dat ik na 10 jaar gedoe heb verdiend om makkelijk te dampen. 😌

7 minutes ago, Zillianne said:

Ik heb net hetzelfde gehad met de ego aio coils, maar enkel 1x voorgekomen. Herkenbaar maar waarsch. ‘af en toe’ probl... hopelijk!

Bij mij is het helaas nu al twee doosjes op rij. 

Amai. Not amusing. Die coiltjes zijn toch 2.50/stuk.. maar nog altijd beter dan 7.50 per dag voor de sig. he

9 minutes ago, Empi said:

Dat klinkt als heel veel werk

Nee hoor, is niet veel werk. En geeft een voldaan gevoel als de eerste is gelukt.

Vervolgens draai je er nog een hele voorraad bij, zodat je niet meer afhankelijk bent van verkopers die ze eerdaags niet meer inkopen, 

of fabrikanten die dergelijke dingen niet meer produceren. 

1 hour ago, Zillianne said:

Amai. Not amusing. Die coiltjes zijn toch 2.50/stuk.. maar nog altijd beter dan 7.50 per dag voor de sig. he

Hmjah... maar eigenlijk vind ik dat geen argument, en vind ik dat ik in deze fase van het dampgebeuren gewoon recht heb op twee nieuwe doosjes nu blijkt dat ik gewoon voor meer dan 20 euro baggercoils heb gekocht. Zo werkt het bij alles dat je in NL online koopt, defect=defect, maar vreemd genoeg niet bij dampwaar. Alsof zij er niet genoeg aan verdienen... 

1 hour ago, Marianna said:

Nee hoor, is niet veel werk. En geeft een voldaan gevoel als de eerste is gelukt.

Vervolgens draai je er nog een hele voorraad bij, zodat je niet meer afhankelijk bent van verkopers die ze eerdaags niet meer inkopen, 

of fabrikanten die dergelijke dingen niet meer produceren. 

Zijn we die fase niet allang voorbij inmiddels?

En bovendien heb ik echt geen zin meer in dat geknutsel, ik wil (voor dat geld!) gewoon goed werkend spul. Punt.

In Belgium komen kopen he 🙂 nee grapje tuurlijk.  Stuur of breng terug, altijd checken waar je gekocht hebt en daar aankloppen. Is toch veel € he. Ik zou ook ni blij zijn. Alle recht in jouw voordeel.

10 minutes ago, Empi said:

Hmjah... maar eigenlijk vind ik dat geen argument, en vind ik dat ik in deze fase van het dampgebeuren gewoon recht heb op twee nieuwe doosjes nu blijkt dat ik gewoon voor meer dan 20 euro baggercoils heb gekocht. Zo werkt het bij alles dat je in NL online koopt, defect=defect, maar vreemd genoeg niet bij dampwaar. Alsof zij er niet genoeg aan verdienen... 

Het 'probleem' met de garantie is dat niemand echt de moeite neemt om verdere stappen te ondernemen (en waardoor er dan op gegeven moment jurisprudentie beschikbaar is) omdat de baten niet tegen de (eventuele) kosten opwegen.

In principe is er sprake van 'Dead on Arrival' al kun je dat niet meteen aankaarten maar pas zodra je het in gebruik neemt.

Feit is dat heel veel shops (en niet alleen dampgerelateerde) zich qua garantie niet veel van de wet aantrekken. En dan wordt er wel vaak aangehaald "ze verdienen al zo weinig op zulke artikelen" maar dat is natuurlijk onzin. Dan moet je ze niet verkopen... :weetnie

10 minutes ago, Empi said:

En bovendien heb ik echt geen zin meer in dat geknutsel, ik wil (voor dat geld!) gewoon goed werkend spul. Punt.

Ben ik helemaal met je eens, het is onzin dat je zelf moet gaan lopen kl*ten om iets werkend te krijgen, die fase ligt idd reeds enige tijd achter ons (al is er ook genoeg op de markt dat nooit echt goed zal gaan werken). 

Dat slijtage ernstig beïnvloed wordt door wijze van gebruik bijv. érg zoete liquids, dat is in deze branche een feit en dat kun je een verkoper dan ook nooit verwijten, maar dat wil niet zeggen dat ze nog geen dag meegaan.

Juist bij het dampen vind ik wel dat de consument zichzelf veel meer van te voren moet informeren naar het een en ander, ook dat voorkomt een hoop heisa achteraf. (Niet van toepassing in dit geval!)

Psies.

En jezelf informeren is nog niet zo makkelijk hoor. Neem mij, een bovengemiddeld intelligente vrouw die al snel na de geboorte van de e-cig alles van techniek tot gezondheid op de voet op de dampforums heeft gevolgd. Tot er eigenlijk weinig nieuws meer gebeurde en ik de forums liet verstoffen. Maar toen ik een paar jaar later toe was aan iets nieuws omdat de kwaliteit van mijn dampertje met gelijke snelheid daalde als diens populariteit, heb ik gewoon weer een paar miskopen gedaan omdat ik me liet informeren door de shops. Pas toen ik weer ettelijke uren op de diverse forums had rondgesneupt kon ik een goede keus maken voor iets nieuws. Vermoeiend is dat. 

Posted (edited)
2 hours ago, Zillianne said:

Hoeveel betaal je ervoor? 2,50?

Zijn online voor de helft daarvan te vinden.

Ik ben zelf ook niet vabn het zelf wicken e.d. Koop ze ook voor het gemak het liefst kant en klaar.

Maar ja als ze uit elkaar vallen blijft elke besteedde cent er 1 teveel.

Al heb ik dat nooit gehad in de tijd dat ik de AIO gebruikte, vermoedelijk heb je een slechte serie te pakken gehad (?)

Edited by Lessram

Ik heb ze gekocht voor 12 euro per 5, dus in totaal 24 euro aan geklooi. 

En ik ga inderdaad uit van een productiefout in deze serie, al zouden er dan eigenlijk meer mensen met hetzelfde euvel moeten zijn. Heb het ook nooit eerder gehad (damp al een paar jaar met de AIO), het is echt iets van de laatste weken.