Jump to content
Miss Jensen

Q16 Opvolger Nog meer smaak ervaring

Recommended Posts

38 minutes ago, Miss Jensen said:

Ik damp trouwens de Nautilus x op de pico maar op 9,5 watt, ondanks dat er op de coil staat tussen 12 en 16 watt. Vind hem zo lekkerder smaken en niet zo heet.

Heb exact dezelfde instelling en ervaringen. Tip: bij Slimroken.nl kun je een 4 ml tankje voor de X kopen voor maar 3,95.

29 minutes ago, Miss Jensen said:

Ik damp trouwens de Nautilus x op de pico maar op 9,5 watt, ondanks dat er op de coil staat tussen 12 en 16 watt. Vind hem zo lekkerder smaken en niet zo heet.

Kan prima hoor. Wat op de coil staat is een indicatie. Naast de weerstand en het wattage en de hoeveelheid lucht, is er nog een belangrijke factor die de damp bepaalt, een daar is hoe veel en hoe hard je zuigt. 

En dan kan het heel goed zijn dat hij voor jou op 9,5 watt warm genoeg wordt/blijft en geen problemen geeft met lekken of vloeistof in de mond. Prima  toch? 

De aangegeven wattage zijn een richtlijn, zodat je een beetje weet in welk gebied je het niet zoeken, maar hebben nog wel wat speling. Er is geen damppolitie.  

Zou je echter op 75 watt gaan dampen, dan weet je zeker dat je instant je coil grilt. En een coil die gemaakt is voor 75 watt, die krijg je op 10 watt gewoon never nooit warm. Maar iets onder of boven de marges is nooit een probleem.

Juist bij een hoger wattage heb je een hardere trek, anders gaat de boel sputteren. 

Heb exact dezelfde instelling en ervaringen. Tip: bij Slimroken.nl kun je een 4 ml tankje voor de X kopen voor maar 3,95.

Oke, en zitten daar voordelen aan?
Oja zijn er nog mogelijkheden voor andere drip tips? Of is dat niet mogelijk met de nautlius x ?
Juist bij een hoger wattage heb je een hardere trek, anders gaat de boel sputteren. 

Thanks! Ik vind alleen de boel zo snel heet worden! Bij zowel de naut 2 als de x, merk dat ik dat echt niet lekker vind.

Ik heb dezelfde pico met nautilus x, maar ik vind de x ook helemaal niks!

heb het een aantal weken geprobeerd maar kan er geen vrienden mee worden..

Ik heb dezelfde pico met nautilus x, maar ik vind de x ook helemaal niks!
heb het een aantal weken geprobeerd maar kan er geen vrienden mee worden..

Ik ben opzich wel content met de x, op 9,5 a 10 watt dan met een 1,8 coil.
En schuifje voor de lucht een klein beetje open :-)

De smaak bij de naut 2 vind ik weer beter,

Als je nog iets met de drip 2 van de x kan doen zou ik helemaal blij zijn.

@Miss Jensen Helaas, de nautilus x kun je eigenlijk geen andere driptip voor krijgen. Dat maakt voor mij eigenlijk die hele tank geen optie. Er schijnt wel iets van een adapter te zijn, maar die is niet makkelijk te vinden, een ik heb geen idee of dat een beetje bevredigend werkt.

Op de nautilus, de nautilus mini en de nautilus 2 heb je die optie namelijk wel gewoon. Bovendien vind ik die alle drie geschikter voor echt tutteldampen (onder de 9 watt, strakke trek, weinig damp maar in die damp wel heel veel smaak.)

Persoonlijk vind ik de juiste driptip bij elke mtl-tank eigenlijk de belangrijkste schakel. Voor mij is dat lang, dun en metaal. (Voor een ander kan dat gerust heel anders zijn. Er zijn ook kunststof driptips die heel fijn dampen, en platte mondstukjes. Belangrijk is dat de damp heel geconcentreerd en vaak ook sterk afgekoeld uit de dunne schoorsteen komt.)

1 hour ago, Fender said:

Met de 4 ml tank wordt je driptip niet heet.

Exact mijn ervaring!

Goede opvolger voor de Q16 is weer een Justfog,de Justfog Fog1.
2 coils verkrijgbaar,de 0.8 ohm voor MTL en de 0.5 ohm voor DL.
Ik heb ze ook allebei en is een super opvolger

@L33ntje een driptadapter is te bestellen bij driptipstore. Werkt prima, het ziet er wel uit alsof je 2 driptips over elkaar hebt geschoven. Is feitelijk ook zo.

6 hours ago, koempel said:

Goede opvolger voor de Q16 is weer een Justfog,de Justfog Fog1.
2 coils verkrijgbaar,de 0.8 ohm voor MTL en de 0.5 ohm voor DL.
Ik heb ze ook allebei en is een super opvolger emoji106.png

De Fog 1 vind ik echt meer DL

[mention=8934]L33ntje[/mention] een driptadapter is te bestellen bij driptipstore. Werkt prima, het ziet er wel uit alsof je 2 driptips over elkaar hebt geschoven. Is feitelijk ook zo.

Dankje, heb even gekeken , maar welke zijn dat? Ik zie door de bomen t bos niet meer hahaha

De Fog 1 vind ik echt meer DL

Ik heb alle 2 de coils erin gehad maar je merkt echt wel het verschil hoor,er zit ook nog een airflowregelaar op,kan je ook nog dichter draaien.

Posted (edited)
10 hours ago, koempel said:

Ik heb alle 2 de coils erin gehad maar je merkt echt wel het verschil hoor,er zit ook nog een airflowregelaar op,kan je ook nog dichter draaien.

Het is inderdaad wel te doen maar dan wel met een smallere driptip er op. De standaard driptip van de Fog 1 vond ik geen doen. Ik gebruik nu de q16 voor MTL en Fog 1 voor DL en dan komen ze beide het best tot hun recht.

Edited by DeParelVanHetZuiden