Jump to content
Frammekewies

[Poll] Hoeveel gaf je uit aan tabaksigaretten?

[poll] Hoeveel gaf of geef je uit aan tabaksigaretten  

159 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Posted (edited)
On 6-1-2019 at 19:41, Eclecticon said:

Wow.. een pak shag per dag? Dat is wel heuuuuuuuul veulllll

Ja dat was het ook.

Maar kan er nu ook wat van sinds ik op het forum zit.

Alles is leuk en interessant om uit te vinden. 

Vooral de DIY aroma trekt mij aan om mee te gaan experimenteren. 

Zelf base en nicotine mixen deed ik al. 

Omdat mijn man en ik verschillende smaken hebben en ook nog verschillend damper zijn.

Ik DL en hij MTL is het wel een leuk experiment om zo gezond en goedkoop mogelijk uit te komen. 

Edited by YvonneSp

Ik rookte gemiddeld anderhalf pakje per dag, en dit werd langzamerhand steeds meer, in het weekend soms 2 pakjes per dag!

Toen ik stopte, niet door middel van vapen, maar door middel van een cursus, Allan Carr, heb ik 7 jaar lang dit geld uitgespaard.

Een nieuwe auto was mijn beloning, echt....ik heb er een Suzuki Alto van gekocht...wat was ik trots !!

Na 7 jaar toch weer in die gore verslaving getrapt, gaat m.i. nooit meer over, en binnen no time weer op bijna 2 pakjes per dag.

Maar gelukkig was daar de vaper 🙂  

Uiteraard kost ook dit geld, vooral in het begin, maar nu nog geen vierde van wat ik kwijt was met roken, en dit wordt steeds duurder.

Dus, me is happy met dit heerlijke alternatief  🤑 

Edited by Diana Diashaliz

Ik rookte een pakje per dag, soms 'klikte' ik er op z'n minst nog meer met schuiftabak...

Ze zeggen 10. Ik zeg 15 Jaar lang zijn de salarissen niet gestegen kwa de koopkracht.

Dat noem ik Hyperinflatie.

Edited by Error

@Error, dus je hebt structureel elk jaar 2,5% meer peuk gerookt en er dus ook meer voor betaald? En hoe vertaalt zich dan naar onderbroeken, vuile was en de hamvraag: Wat gaf je nu uit aan je peuken?

In princiepe wel ja. Ga je zuipen met paffen, kost het meer.

Dat is natuurlijk uberslooping van het lichaam, maar ja, zeg maar 250. Bier erbij 400 max.

❗ Quotiquette edit ❗

Edited by Sub-Ωhm
FBT edit

Tussen de 200 en 240 per maand.

Bijna een slof per week;  4 x 70 euro. 😳

Omdat ik net begonnen ben met dampen een paar investeringen gedaan maar die heb ik er zó uit.

Ik rookte 5 sigaretten per dag, zo'n 8 pakjes per maand @ 2€ per stuk (leve Dubai) dus zo'n 16€ per maand.

Vapen is duurder maar veel lekkerder en gezonder.

ik zat aan 2 pakjes van 10 euro per dag dus 20 euro per dag X 30 of 31 dagen 😛 dus 600 of 620 euro per maand 

Ik zat op 5 pakjes Zware van Nelle per week. Aangezien we niet ver van de Belgische grens zitten gingen we één keer per maand even over de grens en dan kocht ik twee sloffen voor 7,50 euro per pakje (2016). Dus 150,- euro per maand. 

Zou niet weten wat het nu precies kost maar hoorde laatst iemand zeggen dat het al rond de 10 euro per pakje is in NL. Ik heb het in ieder geval goed gemerkt in de portomonee. Heb het nooit precies bijgehouden maar merk elke maand dat ik gewoon meer over heb, ondanks de vele dampgerelateerde aankopen.

Posted (edited)

Ik rookte  3 pakjes in de week

62 gram.en bespaar nu in de week 30 euro

Edited by Jackie1957

Posted (edited)

Ik kocht voor gemiddeld 100 euro aan tabak per maand. = 1200 euro per jaar

als ik dat vergelijk met het monster wat ik hier heb maak ik 10ml vloeistof voor 70cnt daar doe ik 2 dagen mee, stel een maand heeft 30 dagen zal dat mij 15  x 70cnt kosten per maand.

Als ik mijn MOD en clearomizer zal kunnen afschrijven kost mij het inclusief vloeistof en coils €1,25 per dag x 30 dagen = 37,50 per maand op basis van 1 jaar.
Als ik alleen de vloeistof en de coils (op basis dat ik 1 maand met een coil zal doen) zal rekenen Dan zal de coil 12,2 cnt per dag kosten en de vloeistif 35cnt per dag dan rook ik voor 47,2 cnt per dag x 365 dagen per jaar = 172,28 per jaar

het levert mij dus een besparing van  €1027,72 per jaar op omdat mijn apparaat al ouder dan een jaar is.
Dat is een lekker vakantie van 14 dagen naar Spanje.

zit je nog in het eerste jaar van aanschaf van je apparaat dan heb je nog ruim 800 euro winst in vergelijking met sigaretten

Edited by JDS

Posted (edited)

ik zat aan 2 big pakjes L&M per dag  =  een 20 euro per dag dit maal 30 of maal 31 = 600 of 620 euro per maand of een slordige 7440 euro per jaar .......... damn das schandalig............ oops had hier al op geantwoord 😛 kan er iemand dit verwijderen? thx............

Edited by Rinaldo

Ruim een pakje per dag, dat komt neer op zo'n 200 euro per maand.

hmm beetje moeilijk in schatten of je nu per maand of per week wil weten. Ik rookte shag met filtertips en vloei dus na aanleiding daarvan mijn maand bedrag aangegeven hoewel mij maandbedrag net iets erboven lag