Jump to content
Frammekewies

[Poll] Hoeveel gaf je uit aan tabaksigaretten?

[poll] Hoeveel gaf of geef je uit aan tabaksigaretten  

179 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

14 minutes ago, Oomkobus said:

Maar genoeg over roken, krijg bijna zin om er eentje op te steken.

Is dit nu een poll die thuis hoort op een dampforum?

Mij lijkt het eerder een vraag die gesteld kan worden op een forum voor A-tjes.

Er is sowieso geen correct vergelijk meer te maken in een poll, als je de prijzen vergelijkt van jaren geleden en nu..

Het voelt aan als een nieuw onderzoek die van bij de start er weer helemaal naast zit. :gek

4 minutes ago, Frammekewies said:

Als je iets met frieten hebt moet je eens naar België komen! Ons land staat oa bekend daarvoor 😋

I know, ik woon op een steenworp afstand van de Belgische en ook de Duitse grens.

patat2.gif

4 minutes ago, Frammekewies said:

Kzit al van 11u van morgend zonder 👍

Volhouden hoor, wanneer de zin terug komt trek je maar wat meer aan je damper 🙂 veel succes

Toen ik begonnen ben koste een klein pakje (toen Winfield, nu pall mall) 3,50€. Nu 6€. Ik heb geen last van de behoefte aan een sigaret momenteel. Kzit al van 11u van morgend zonder <tapatalk smileys worden niet ondersteund>106]
Ik zit sinds september vorig jaar zonder <tapatalk smileys worden niet ondersteund>16]<tapatalk smileys worden niet ondersteund>16]

En of dit hier thuishoort, we hebben bijna allemaal gerookt toch.
Wat ik wel frappant vind zijn de patronen, de meeste sigarettenrokers zijn nu lekker aan het mtl-en en de meeste shagrokers stappen gauwer over op een dikke rda met veel damp en weinig nicotine.

Is trouwens puur mijn interpretatie van wat ik hier lees en om me heen zie, geen absolute waarheid natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

59 minutes ago, Marianna said:

Ik weet niet meer wat de prijzen waren in 2007 voor sigaretten noch voor shag.

Kan me alleen nog uit mijn kinderjaren herinneren dat een pakje Caballero van 25 stuks 80 guldencenten kostte. 

En dat het tijdens reizen naar Frankrijk lucratief was om sigaretten in te slaan in Luxemburg.

De pakjes van 80 cent hadden in die tijd een inhoud van 20 sigaretten, kort daarna werd Caballero25 in de markt gegooid en die kostten 1 hele Piek :ja

2 hours ago, timmermc said:

Is dit nu een poll die thuis hoort op een dampforum?

Mij lijkt het eerder een vraag die gesteld kan worden op een forum voor A-tjes.

Er is sowieso geen correct vergelijk meer te maken in een poll, als je de prijzen vergelijkt van jaren geleden en nu..

Het voelt aan als een nieuw onderzoek die van bij de start er weer helemaal naast zit. :gek

Ja das waar maar voor degene die net gestopt zijn niet hé. Ik was gewoon benieuwd naar andere.  Niet meer, niet minder.  ik vind zelf ook dat 200€ wel veel is. Maar ik zie dat tot hiertoe de meerderheid dat toch wel uitgeeft. 

Edited by Frammekewies

2 hours ago, K&H said:

Volhouden hoor, wanneer de zin terug komt trek je maar wat meer aan je damper 🙂 veel succes

Zeker zeker. 

Net flavormonks Cuberdon boost & vape gaan halen. Kwou die smaak sparen om als laatste uit te proberen maar kon niet wachten. Dan maar komkommer om naar uit te kijken 😃

2 hours ago, Dr.Smoke said:

De pakjes van 80 cent hadden in die tijd een inhoud van 20 sigaretten, kort daarna werd Caballero25 in de markt gegooid en die kostten 1 hele Piek :ja

1 piek = 10€? 

3 hours ago, Oomkobus said:

3 hours ago, Oomkobus said:

Ik zit sinds september vorig jaar zonder <tapatalk smileys worden niet ondersteund>16]<tapatalk smileys worden niet ondersteund>16]

En of dit hier thuishoort, we hebben bijna allemaal gerookt toch.
Wat ik wel frappant vind zijn de patronen, de meeste sigarettenrokers zijn nu lekker aan het mtl-en en de meeste shagrokers stappen gauwer over op een dikke rda met veel damp en weinig nicotine.

Is trouwens puur mijn interpretatie van wat ik hier lees en om me heen zie, geen absolute waarheid natuurlijk.

Das al wat langer natuurlijk. 

Meteen eens zoeken op het forum wat al die afkortingen betekenen. Ik ken er maar een paar. 

ADV en de rest ben ik al kwijt ☺️

Edited by Frammekewies

Haha die kennis komt vanzelf zodra je gaat shoppen voor meer dampspullen!

Een piek is trouwens een gulden, of nu, een euro, zo hebben we er nog wel meer, geeltje is 25, knaak 2,50, bankje is 100, en soms een joet of een Barkie,
ik snap er vaak zelf ook geen jota meer van

Joet was toch een tientje?
100 was hier dan weer een mijer :p
Maar ik deed kwa roken op den duur van die grote potten halen wat veeel goedkoper dan de pakjes shag hahaha
Maar denk dat ik zo beetje 80€ in de maand weg pafte exclusief de rest
Nu ik damp voor 80€ aan liqued gehaald dus ben benieuwd hoe lang ik met die liters ga doen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

10 minutes ago, Oomkobus said:

En een lammetje? Ken je die nog?

Damn dat moet een eeuw geleden zijn, ik ben 49, en herinner me nog dat ik voor 2,50 Gulden "Caballero met Filter" en "Gladstone Rood" voor mijn ouders kocht toen ik 11 was......

Daar ergens ben ik ook begonnen met stiekem roken, en overgestapt op dampen toen mijn vader overleed (tgv roken) en sigaretten 15 Gulden (7 Euro) kostten per pakje. Intussen was ik overgestapt op merk-shag (Javaanse Jongens en Samson) en nog een stap verder huismerk shag. Ik stoptte op het punt dat ik zo'n 130 Euro per maand kwijt was.

Dit bespaart me nu werkelijk zoveel dat ik daar jaarlijks 3 weken naar Azië op vakantie kan. (En dan heb ik het niet eens over de verbeterde gezondheid, smaak etc...)

20 minutes ago, Oomkobus said:

Haha die kennis komt vanzelf zodra je gaat shoppen voor meer dampspullen!

Een piek is trouwens een gulden, of nu, een euro, zo hebben we er nog wel meer, geeltje is 25, knaak 2,50, bankje is 100, en soms een joet of een Barkie,

Ik had eens een goede site gevonden met alle afkortingen die er zijn. S'kijken of k die terug vind. 

Bij ons noemt 25€ een tonnetje. Voor 10€ ben ik de naam kwijt. De rest weet ik zelfs niet. In België worden van die namen vaak gezegd in het crimineel milieu 

Edited by Frammekewies

Aaah zie je crimineel milieu, daarom heb ik ze waarschijnlijk allemaal verkeerd, Meijer is inderdaad 100, rooitje 1000 ach weet ik ook veel, wat is een lammetje dan?

14 minutes ago, Moppersmurf said:

En een lammetje? Ken je die nog?

Hfl.1.50 of een Daalder :ja

Just now, Dr.Smoke said:

Hfl.1.50 of een Daalder :ja

Hou ik me niet  mee bezig, ik ben meer van de rooie ruggen

Just now, Moppersmurf said:

Hou ik me niet  mee bezig, ik ben meer van de rooie ruggen

40 Geeltjes maken ook een Rooie rug :wink

Just now, Dr.Smoke said:

40 Geeltjes maken ook een Rooie rug :wink

Weet je nog? Voor 2 snippen onbeperkt wippen?

1 minute ago, Moppersmurf said:

Weet je nog? Voor 2 snippen onbeperkt wippen?

Ben jij effe afgezet toentertijd

2 minutes ago, Lessram said:

Ben jij effe afgezet toentertijd

Was inclusief de ''Pikkedokter''