Jump to content
Frammekewies

[Poll] Hoeveel gaf je uit aan tabaksigaretten?

[poll] Hoeveel gaf of geef je uit aan tabaksigaretten  

46 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Posted (edited)
1 hour ago, PetraO said:

Ik kom uit net zo’n gezin. Vader en moeder allebei kettingrokers. Mijn vader stierf aan longemfyseem, mijn zuster heeft zware longemfyseem en dat ziet er niet goed uit en mijn broer heeft ook COPD. Het is niemand ooit gelukt om te stoppen. Ja, mijn vader, twee maanden voordat hij doodging en mijn zuster rookt nu ook niet meer. Dat gaat niet, als je nog niet eens genoeg lucht hebt om naar de voordeur te lopen. Ikzelf heb 47 jaar gerookt, en flink ook, en ik heb het geluk dat ik tot op heden niks mankeer. Zelfs mijn longen zijn nog goed.

Chapeau. 47 jaar roken en niks mankeren. En ik die me zorgen maakte over men longen & keel 

11 minutes ago, Cyber_Huub said:

Van een simpele poll, naar grote BS, toedels :gek

Wat is BS? 

Edited by Frammekewies

8 minutes ago, Frammekewies said:

Wat is BS? 

Stierenpoep

Posted (edited)
8 hours ago, PetraO said:

Ikzelf heb 47 jaar gerookt, en flink ook, en ik heb het geluk dat ik tot op heden niks mankeer. Zelfs mijn longen zijn nog goed. 

Zeker weten? Heb je je wel eens van top tot teen laten checken? Roken maakt niet alleen dat longkanker uitgelokt kan worden maar ook kanker elders in het lichaam, maar dan nog is het de vraag of roken er debet aan was.

Ik rookte vanaf 1976 tot zeg maar 2014 en in 2016 nam weer een paar sigaretten, mijn longen liet ik checken en die waren goed en ik was helemaal blij en toch later krijg je de diagnose darmkanker wat ook in verband met roken gebracht kan worden en daar kwam men per toeval achter.

Edited by The Unknown

6 hours ago, The Unknown said:

Heb je je wel eens van top tot teen laten checken? Roken maakt niet alleen dat longkanker uitgelokt kan worden maar ook kanker elders in het lichaam, maar dan nog is het de vraag of roken er debet aan was.

Ik rookte vanaf 1976 tot zeg maar 2014 en in 2016 nam weer een paar sigaretten, mijn longen l

Natuurlijk niet. Wat niet weet, wat niet deert. Ik ben nu bijna 61, binnen nu en, pakweg, 15 jaar ga ik ergens dood aan. Ik hoef niet nu al te weten wat mij zal treffen. Het is erg voor jou dat je darmkanker gekregen hebt: ik hoop dat je goed geneest. Maar mijn persoonlijke keuze is om niet al te veel te weten over wat er wellicht in mijn lichaam al mis is.

1 hour ago, PetraO said:

Natuurlijk niet. Wat niet weet, wat niet deert. Ik ben nu bijna 61, binnen nu en, pakweg, 15 jaar ga ik ergens dood aan. Ik hoef niet nu al te weten wat mij zal treffen. Het is erg voor jou dat je darmkanker gekregen hebt: ik hoop dat je goed geneest. Maar mijn persoonlijke keuze is om niet al te veel te weten over wat er wellicht in mijn lichaam al mis is.

Ik zou er nog pakweg, 10 jaar bij doen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/44/levensverwachting-65-jarigen

Of dat een pretje wordt met de langzaam maar gestage afbraak van de oudedagvoorzieningen is nog maar de vraag.

Posted (edited)

Dagelijks een pakje Marlboro  red. Dampen kost mij gemiddeld 1 euro per dag. Net een reisje naar Lissabon geboekt. Af en toe moet je jezelf wel eens kietelen. Lissabon is super mooi en relaxed. Heerlijk eten voor heel weinig. Pure, bescheiden en vriendelijke mensen. Als ik blijf dampen, dan kan ik over 30 jaar een huisje in Lissabon kopen : )

Edited by Mik

Binnen 15 jaar ga ik ergens aan dood schreef Petra, waarom ga je dan dampen?

Je stopt met roken omdat?

Stel dat ze nu iets vinden wat nog te genezen is en dat die 15 jaar 25 jaar wordt?

28 minutes ago, The Unknown said:

Binnen 15 jaar ga ik ergens aan dood schreef Petra, waarom ga je dan dampen?

Je stopt met roken omdat?

Stel dat ze nu iets vinden wat nog te genezen is en dat die 15 jaar 25 jaar wordt?

Ik had last van dat roken: hoesten, stank, steeds buiten moeten staan. In mijn belegen lichaam zit ongetwijfeld iets dat niet meer helemaal deugt, maar dat wil ik niet weten. Want ik wil het medische circuit niet in. Nu niet, en nooit niet. En, zoals @balling al schreef, het is nog maar de vraag of het een pretje zal zijn om heel oud te worden, nu de voorzieningen meer en meer worden teruggedraaid.

Posted (edited)
2 hours ago, balling said:

Misschien heb ik 't niet goed bekeken, maar geldt dat voor mannen of voor vrouwen? En rookten die mensen wel of niet? 

En stierven ze door een verkeersongeluk of door een moord of door een ziekte? 

Wat betreft de oudedagsvoorzieningen, moet iedereen al vroeg starten met sparen voor een bungalow of een flat met lift, en zo dicht mogelijk in de buurt van een ziekenhuis. Plus extra geld voor geintjes zoals het verhogen van het eigen risico. 

Edited by Marianna

07-08-13 gestopt met roken.

Toen koste een pak Camel van 28st €7,90 (België)

Iedere dag een pak, in het weekend altijd een pakje extra.

32 x €7,90 = €252,80 per 4 weken

416 x €7,90 = €3.286,40 per 52 weken

07-08-2018 a.s. heb ik dus €16.432,- uitgespaard, en deze berekening is zonder de verhogingen van de laatste vijf jaar.

Zou niet eens weten wat een pak Camel 28 nu kost.

Posted (edited)
On 12-5-2018 at 15:14, Frammekewies said:

Als je iets met frieten hebt moet je eens naar België komen! Ons land staat oa bekend daarvoor 😋

In pricipe staat het bekend, maar volgens mij eten we in NL de meeste friet. was ooit een onderzoek naar gedaan.

Maar wat het met tabaks uitgaven te maken heeft is me even een raadsel, alhoewel er veel tabak producten vroeger te koop waren in de friturehuisjes.

21 hours ago, Madman said:

22,0371 cent he 🙂

één piek was toch gewoon een Gulden?  Dan is 0,44eurocent toch corrrect? alhoewel eigenlijk 45,37 eurocent.

Ontopic: dik €1500 per jaar, dus circa €130 per mnd. kostte mij het roken.

Dampen is voor mij goedkoper en prettiger.

Edited by DDDsprayshop

Posted (edited)
1 hour ago, DDDsprayshop said:

In pricipe staat het bekend, maar volgens mij eten we in NL de meeste friet. was ooit een onderzoek naar gedaan.

Hollanders snijden de aardappels ook vaak thuis tot frietjes, met zo'n apparaat:

https://tinyurl.com/ycy8gc7b

Edited by Marianna

On 12-5-2018 at 14:19, Eelco said:

Ik gaf voordat ik begon met dampen (februari 2015) € 180,– per maand uit aan sigaretten.

Toen ik op mijn 11e begon met roken rookte ik 2 ½ pakje shag per week. Ik ben rond mijn 30ste overgestapt op sigaretten omdat ik wilde 'minderen': dat werkte maar liefst één hele maand.

€180,- whow! Met sigaretten minderen,...dit is toch juist: meerderen, in ieder geval in geld?!

Posted (edited)
1 hour ago, joop wasink said:

€180,- whow! Met sigaretten minderen,...dit is toch juist: meerderen, in ieder geval in geld?!

Helemaal juist 🙂

Mijn idee was dat ik door meer geld uit te geven wel gedwongen zou zijn om minder te roken. Helaas werkte dat niet naar wens :-/

Sinds mijn 27e heb ik elk jaar wel eens geprobeerd om te stoppen met roken en ik heb eigenlijk alles wel geprobeerd: pleisters, tabletten, Zyban en Champix, acupunctuur en hypnose, Amerikaanse stop goeroe’s, bijeenkomsten met mede stoppers, professionele begeleiding en (uiteraard) ook de koude kalkoen methode.

Alles ook meer dan één keer. Behalve acupunctuur: na de derde behandeling heb ik besloten dat ik daar niet geschikt voor was en voelde me sterk verwant met de meneer uit de ‘even Apeldoorn bellen’ reclame:

Edited by Eelco
Typo

33 minutes ago, Eelco said:

Helemaal juist 🙂

Mijn idee was dat ik door meer geld uit te geven wel gedwongen zou zijn om minder te roken. Helaas werkte dat niet naar wens :-/

Sinds mijn 27e heb ik elk jaar wel eens geprobeerd om te stoppen met roken en ik heb eigenlijk alles wel geprobeerd: pleisters, tabletten, Zyban en Champix, acupunctuur en hypnose, Amerikaanse stop goeroe’s, bijeenkomsten met mede stoppers, professionele begeleiding en (uiteraard) ook de koude kalkoen methode.

Alles ook meer dan één keer. Behalve acupunctuur: na de derde behandeling heb ik besloten dat ik daar niet geschikt voor was en voelde me sterk verwant met de meneer uit de ‘even Apeldoorn bellen’ reclame:

Prachtig filmpje trouwens, oh wat heb jij allemaal geslikt,geprikt,geplakt, hypno, Mozeskriebel ben ik blij dat ik aan het dampen ben, 41 jaar gerookt nooit geprobeerd en nu gaat het 3½ week goed en ben bezig mijn moeder(83) aan het dampen te krijgen met der kachelpijp hoest, vlieg hoog op altijd, maar ik vrees dat zij stopt....ja,je weet wel! Ik weet nog bij de technische school, m,n vader een heel cig.kistje met klare sigaretten zitten schuiven savonds en de 1e 2 lagen waren smorgens weg, mag me wel schamen!

Ik gaf iets meer dan 20 euro per week uit aan zware shag (drie pakjes à 50 gram).