Jump to content
dendoor

Show je diy box mod

Recommended Posts

Ziet er goed uit.

Vertel er eens wat meer over en laat eens wat foto's van de binnenkant zien (als je wilt, natuurlijk);

- Het ontwerp lijkt op een Hammond 1590BBK box; waarom heb je gekozen voor 3D printen terwijl je een hoop tijd en moeite had kunnen besparen door een kant en klare box te nemen?

- Heb je de print zolang geschuurd totdat die glad was of heb je filler gebruikt? enz.

6 hours ago, dendoor said:

Was een uitdaging voor alle technieken die “in” zijn zoals 3D printen, hydro dipping enz

- Waarom was het een uitdaging? Een box printen is imho niet echt enorm uitdagend als 3d print en ook het dippen van de box en deksel lijken me niet bepaald het non plus ultra qua complexiteit. Is het omdat het binnenwerk complex is en ook 3d geprint is? Heb je zelf het dip/dipontwerp gemaakt? (en/of doordat je weinig ervaring met de technieken hebt/had? Dan mag je nog trotser zijn op het eindresultaat)

Waarom 3D print ? Omdat ik die toch in huis heb, en de nodige openingen enz zelf kan aanbrengen zodat je achteraf niet hoeft te boren, vijlen, enz. Ook de afmetingen zijn compleet instelbaar dus hoef je niet met standaard maten te werken zoals de Hammond boxen. 

Ook het hydro dippen was voor mij een compleet nieuw gebeuren, dus dacht ik waarom niet zelf eens proberen 🙂

De box is uiteraard volledig geschuurd en in de grondverf gezet. Daarna zilver metal spray er over en laten uitharden. Dan de eerste kennismaking met hydro dipping. Wauw dat is makkelijk en super resultaat. Achter de dip nog voorzien van 2 lagen vernis zodat alles beschermd is. 

De binnenkant is uitgerust met een mosfet en weerstand om de drukknop te beschermen tegen hoge stroom. Verder een voltmeter voorzien om op de

hoogte te blijven van de batterij status. 

Foto’s volgen later wegens beperkte upload limit 😉

29 minutes ago, dendoor said:

Foto’s volgen later wegens beperkte upload limit

Gebruik een externe image host, zie ook dit Forumwiki artikel voor tips:

:duim

15 hours ago, dendoor said:

23D13C57-3CDD-4968-B14F-81E4CA39022F.jpeg

Mooi gedaan man , ik hoop ook de kennis en dan het lef op te bouwen om zelf eens mod eens te gaan maken 😉