Jump to content
Brambo

Verschil Vandy Vape Pulse BF & BF80?

Recommended Posts

Hey,

ik ben recent (zo'n 2 a 3 weken nu) overgestapt naar RDA dampen, en het bevalt me best wel. Ik heb een Dead Rabbit clone aangeschaft en ben hier tevreden over (niet super tevreden, niet teleurgesteld, gewoon tevreden).
Nu, drippen is wel wat ongemakkelijk (hele tijd afkuisen, bijdrippen op bvb café,..) en ik zou me misschien wel een dripper willen aanschaffen.
1 van de bekendere is de Vandy Vape Pulse BF & de Vandy Vape Pulse BF 80.
De eerste is unregulated en de tweede regulated (wil dit zeggen mechanisch en niet mechanisch? 🤔). 

Nu wat wil dit eigenlijk zeggen dat regulated en unregulated en wat zijn dan de grote verschillen tussen die 2 buiten de afmetingen?

Ook las ik dat er een andere chip in zat, maar waarom is die chip zo belangrijk, veel functies moet dat ding toch niet kunnen? Een klein menu, fire-en, locken, ...?

Alvast bedankt!

Unregulated ( mechanisch) wil gewoon zeggen dat er geen board in zit. 

je kan dus geen wattage regelen.

Alles wat je kan regelen is de coil die er op zit, die bepaald dan het wattage. 

mech mods vergen wel enige kennis. 

Beginnend bij de wet van ohm en batterijveiligheid. Die 2 zijn erg belangrijk als je geen ongelukken wil veroorzaken. 

in het onderstaande linkje kan je meer lezen 

https://www.dampforum.nu/dampwiki/kennisbank/

De pulse 80w is gewoon een geregeluleerde mod. 

De discussies over het board zelf zijn in andere topics nogal besproken geweest.

Maar veel mensen keken uit naar het voopoo board omdat dat erg goeie boards zijn. Het vandy vape board is nog maar pas ontwikkeld en kan daardoor nog wat foutjes bevatten. Ook wekt de tc blijkbaar nog niet zo goed

wel ik was duidelijk niet helemaal compleet 😄

Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga de dampwiki even moeten raadplegen dan.
Hoe weet je nu welke wattage je zal uitkomen met je mechanische mod, stel dat je bvb op een 0,3ohm build uitkomt? En blijft dit dan doorheen de hele batterylife hetzelfde, of zwakt dit af naarmate de batterij minder capaciteit heeft?

Posted (edited)

Met een 0,3 build kom je uit zo'n 58 watt met een volle batterij,

naarmate de batterij verder leeg loopt zal het wattage waarop je dampt afnemen bij een mechmod.

http://www.steam-engine.org/ohm.html

patat2.gif

Edited by SanSiro

Om met een mech te berekenen op hoe veel wat je dampt gebruik je de wet van Ohm om de weerstand van je coil te bepalen:

…maar: de werkelijkheid is altijd weerbarstiger dan in de schoonheid van een formule valt te vatten.

Naast de weerstand van je coil heb je ook te maken met de weerstand van je mod, je tank (of dripper) en de interne weerstand van je batterij.

En: je hebt geen absolute vrijheid om een coil te draaien: je bent afhankelijk van de stroomsterkte die een batterij kan leveren (zonder dat deze beschadigd, met de mod -en misschien- jouw gezicht er bij). De weerstanden die we met dampen gebruiken zitten soms gevaarlijk dicht bij kortsluiting. En veel batterijen die je kunt kopen hebben welliwaar prachtige hoesjes, maar de informatie klopt vaak niet. 

Één van de leuke dingen aan mechs is dat ze zo simpel zijn in het gebruik. En de betere exemplaren hebben vrijwel het eeuwige leven. Maar je bent wel wat tijd kwijt om er voldoende over te weten te komen hoe je ze veilig kunt gebruiken.

Posted (edited)

Voordeel regulated is dat je zelf het vermogen kan bepalen en dat er veiligheid is ingebouwd. Je bent minder beperkt in het bouwen van Coils, je kan immers de warmte van je damp regelen door het vermogen zelf in te stellen. Ook blijft het vermogen constant, neemt niet af naarmate je batterij leger raakt.

voordeel unregulated is dat het vaak kleinere mods zijn, je hebt geen ruimte nodig voor de chip. Bovendien zijn mechs (voor mij) makkelijker in gebruik, schoonmaak etc en je bent niet afhankelijk van elektronica. De mech die ik nu heb gebruik ik al een jaar intensief, nog even goed als nieuw. Super simpel helemaal uit elkaar te halen en schoon te maken. Gewoon onder de kraan en met een sponsje wassen om de zoveel tijd. Dat moet ook, want je wilt met name je contactpunten schoon houden.

Je hebt idd wel kennis nodig over ohms wet als je een mech wilt gebruiken. Je moet de capaciteit van je batterij weten en weten wat een bepaalde ohm waarde doet met je batterij, om zo niet boven het maximale ampère van je batterij te komen. Dan heb je namelijk een probleem!

zoals hierboven al eerder geadviseerd; lees je goed in over ohms wet als je vooorkeur uitgaat naar een mech.

Edited by Keob Squonkalot

Om de coil te berekenen gebruik ik de vape tool app .

Veruit de volledigste i.v.m. soorten coils en draad soorten.

Daar kan je simpeler kijken welke draad met welke wikkelingen de gewenste flux heeft en dus een damp gaat geven die jouw bevalt.

Je kan óók simulaties doen voordat je een rolletje draad koopt dat je dan toch niet gebruikt.

Ik heb trouwens de ongeregelde Pulse en die bevalt me wel.

Ik heb als geregelde de geekvape Anita besteld.

Die vind ik mooier.

Bedankt voor de vele info allemaal!
Puur om de reden dat ik graag mijn wattages afwissel per juice, ga ik volgens mij beter voor een regulated mod. Nog even wachten tot de Pulse BF 80W squonker iets makkelijker te verkrijgen is.