Jump to content

Lost Vape Furyan review


Jim

Recommended Posts

Lost Vape fanboy als ik ben mocht deze Furyan niet ontbreken.

En ze hebben nu eens een echte mechanical squonker gemaakt, helemaal mijn ding natuurlijk.

Lost Vape maakt reclame dat deze mod in twee uitvoeringen te koop is, maar tot nu toe is enkel de versie die ik heb verkrijgbaar.

De zwarte met stainless versie spreekt me ook wel aan, maar ik heb al heel veel zwarte mods dus de ultem en brass versie was wel eens welkom om de boel op te fleuren.

 

Deze review is niet enkel een review over de mod, maar ik heb ook al een aantal veranderingen aangebracht en die ga ik ook tonen natuurlijk.

Hier is alvast een kort filmpje van de mod zoals je die ontvangt na aankoop.

 

 

Lost Vape geeft altijd een nette verpakking bij hun mods, dat is ook hier niet anders.

Totaal onbelangrijk natuurlijk die verpakking, maar ik laat ze toch altijd zien in reviews.

CytDBTz.jpg?1

OmNnqKd.jpg?1

 

En dit zit er allemaal in die doos:

- Furyan mod

- Handleiding en garantie kaartje

- Reserve flesje

- 18650 adapter

- Doekje om het brass te reinigen

YakcPJj.jpg?1

 

En dit is dan de mod, gemaakt uit stukken brass en uit een gekleurd plastic dat dezelfde kleur heeft als ultem.

Volgens mij is het geen echte ultem.

oGZxy5i.jpg?1

 

Een vrij grote vuurknop en daaronder zit ook een knop om die vuurknop te vergrendelen.

De omkadering van die vuurknop had ik wel graag in een brass afwerking gezien, niet in de goud gelakt zoals nu.

b2ZR0GE.jpg?1

2yi28Lz.jpg?1

 

Achteraan zie je een (fake) carbon fiber batterij tube zitten.

Dg6F63f.jpg?1

 

De 510 is geveerd en zoals steeds bij Lost Vape van degelijke kwaliteit.

Maar moet je eens goed kijken naar het brass rond de 510, hier moest Lost Vape zich schamen om dit zo uit de productie te laten komen!

Het brass lijkt wel alsof het weken/maanden gebruikt is en ook die machinesporen zijn afgrijselijk.

wWI3rIX.jpg?1

 

Onderaan heb je uiteraard de schroefdop voor je batterij, en om je flesje te vullen moet je gewoon een kwartje draaien en dan schuift het zo uit de mod.

Mensen die hun vingernagels heel kort knippen of afbijten gaan misschien wel wat moeite hebben met de lipjes omhoog te krijgen want er is maar weinig ruimte.

IOTRwmF.jpg?1

64e05XY.jpg?1

8pMU61i.jpg?1

 

Wat ik wel leuk vind is dat je heel het mechanisme kan zien door de mod.

IgLJEbW.jpg?1

 

Een flesje van maar liefst 9ml, erg mooie inhoud en Lost Vape maakt wat mij betreft één van de beste siliconen flesjes die er te krijgen zijn.

Niet te hard of zacht siliconen.

Je krijgt ook een tweede flesje, om dat te gebruiken moet je wel even de aluminium stukken van het andere flesje gebruiken.

oelgvLz.jpg?1

 

Deze mod werkt met 21700/20700/18650 batterijen.

Heb ze alle drie getest en werkt goed zonder gerammel, om de 18650 te gebruiken heb je een adapter.

IupeVuv.jpg?1

 

Dit is een mech dus na verloop van tijd moet je die contacten eens zuiver maken wil je van optimale prestaties blijven genieten.

En dus moet je het boeltje wel uit elkaar kunnen halen om aan de contacten te kunnen, en het uit elkaar halen van de mod is niet zo moeilijk.

Een torx sleutel heb je nodig om de twee schroeven los te maken, alles word bij elkaar gehouden door die twee schroeven.

O9xvZgi.jpg?1

Sl401B6.jpg?1

fpYHPhJ.jpg?1

m7eBNJP.jpg?1

 

En nu de mod uit elkaar was heb ik gebruik gemaakt van het moment om dat brass eens onder handen te nemen.

Een kleine beurt met een metal polish was alles dat deze mod nodig had, kijk eens Lost Vape zo simpel kon het zijn!

flSdXMH.jpg?1

En hier zijn enkele voor en na foto's:

8S0nyHW.png?1

wC1QEGA.png?1

Sven7Dv.png?1

t8FVsey.png?1

G4lUHj2.png?1

 

Toen de mod terug in elkaar gezet en enkele foto's genomen met verschillende RDA's.

Op mooi blinkend brass past wat mij betreft een gouden of brass RDA het best.

Met de Recurve RDA:

9yGqUvc.jpg?1

Drop RDA:

Aj6Fqox.jpg?1

Apocalypse RDA:

DTJVHFW.jpg?1

Entheon RDA:

FXQ4s1j.jpg?1

 

Ultem topcap op de Entheon en gouden beauty ring, matchy-matchy op en top.

ILoJNwN.jpg?1

 

Een handcheck:

EOb9uQw.jpg?1

 

Maar daarna zat ik nog met die fake carbon fiber batterij tube, en ik had van Todd Reviews vernomen dat een brass Modmaker batterij tube zou passen na wat aanpassingen.

Dat zag ik direct zitten dus heb ik bij Modmaker.co.uk deze tube besteld.

http://www.modmaker.co.uk/ModMakerDesigns/MM-20-21700-Battery-Tube-Brass

Deze tube heeft ook eerst nog een polijstbeurtje nodig voor je die wil gebruiken want het brass is ook erg mat.

 

De carbon tube zit geplakt tegen het plastic binnenwerk met een stukje dubbelzijdige plakband, toch moet je erg voorzichtig zijn en met een kleine schroevendraaier tussen tube en plastic gaan om het los te krijgen.

Daarna neem je gewoon de maat van je carbon stuk over op het brass en zaag je dit op lengte.

Het brass is wel een halve millimeter dikker dan het carbon fiber en dat ga je merken als je het terug wil monteren.

Maar met wat overtuiging van een rubberen hamer krijg je het er wel in.

Natuurlijk bij elke handeling uiterst voorzichtig zijn want het plastic is erg krasgevoelig, ben je niet zeker van je kunnen zou ik zeggen doe eerst wat schilderstape op alle plastic delen.

 

Op deze foto lijkt het of ik de brass tube te kort heb afgekort omdat er een spatie is tussen het brass bovenstuk en de tube maar dat is niet het geval hoor.

Tussen het bovenstuk en de tube zit nog een stukje plastic.

MOYAsE4.jpg?1

2wth19o.jpg?1

 

Wat mij betreft een geslaagde upgrade en de mod lijkt er direct een stukje meer "high-end" door.

Hier nog een kort clipje met de batterij tube en gepolijste brass onderdelen.

 

 

Zo dit was een erg lange review zeg, dan is het nu tijd om naar mijn bevindingen te gaan:

- Erg leuke mod van een mooie kwaliteit.

- Werkt erg goed, vuurt goed en snel wegens de korte "travel" van de vuurknop.

- Vergrendeling van de vuurknop is altijd een pluspunt bij een mech.

- Goede 510 connectie.

- Heel goed siliconen flesje met maar liefst 9ml inhoud.

- Zowel 21700/20700 als 18650 optie is een pluspunt.

- Deze mod is niet erg groot of lomp, wel vrij zwaar door al het brass.

 

Enige puntje van kritiek dat ik heb is dat Lost Vape eerst het brass moest polijsten om die machinesporen en vuil te verwijderen!!!

Voor veel mensen zal dit geen probleem zijn maar voor mij wel.

 

 

 

 

 

  • Like 12
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Is inderdaad jammer van die carbon fiber, past er totaal niet bij!

Bij de meeste Paranormal's vind ik het overigens ook niet passen, maar dat terzijde...

Wat is de maat van de torx schroevendraaier die je nodig hebt?

 

 

 

patat2.gif

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, SanSiro said:

Is inderdaad jammer van die carbon fiber, past er totaal niet bij!

Bij de meeste Paranormal's vind ik het overigens ook niet passen, maar dat terzijde...

Wat is de maat van de torx schroevendraaier die je nodig hebt?

 

 

 

patat2.gif

T8 is de maat van torx.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik wacht tot ze echt met de stainless+black ultem versie komen. Vind het maar vreemd dat die op hun site staat en op de verpakking, maar niet in de winkel... Ik ben niet zo'n fan van brass, heb ook geen enkele atty die erbij past (moet wel zeggen dat je die van jou mooi gepolijst hebt). Nog ff geduld hebben (hoewel mn collectie op dit moment eigenlijk al te groot is en geen idee heb welke mod ik wil verkopen of de moeite waard is om te verkopen ? )...

Link to comment
Share on other sites

Guest Stennisschoppen

Prachtig! Die van mij vandaag ook binnen gehad en ook de carbon fiber van plan te vervangen. Belachelijk mooi gedaan man. Nu wil ik het ook poleisten pff...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik ben al een tijdje aan het zoek naar een voor mij geschikte Sqounker, deze Furyan lijkt voor mij de geschikte mod maar ik vind de kleurstelling echt verschrikkelijk.

Nu is lost vape bezig met een nieuwe look, Todds laat het e.e.a. zien en een ombouw naar een ss tube, ik hoop dat deze snel te verkrijgen is.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eens ze door hun stock ultem en brass door zijn  zullen ze de stainless versie wel uitbrengen.

Te laat volgens mij want de ondertussen is het nieuw al van dit toestel af en denk dat ze hierdoor minder mods gaan verkopen.

Ik zou de mod nog eens moeten gebruiken, staat al een tijdje mooi te wezen in de kast.

Of verkopen die kans is ook groot.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 3-6-2018 at 20:25, Jim said:

Eens ze door hun stock ultem en brass door zijn  zullen ze de stainless versie wel uitbrengen.

Te laat volgens mij want de ondertussen is het nieuw al van dit toestel af en denk dat ze hierdoor minder mods gaan verkopen.

Ik zou de mod nog eens moeten gebruiken, staat al een tijdje mooi te wezen in de kast.

Of verkopen die kans is ook groot.

 

 

Mocht je hem binnenkort verkopen dan houd ik mij aanbevolen @Jim ??

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...