Jump to content

Recommended Posts

Een review van een subtank, dan schakel ik even over op automatische piloot en schakel ik het gedeelte persoonlijke mening uit.

De enige reden dat ik dit review is omdat er veel mensen zijn die subtanks gebruiken en fijn vinden.

Deze review gaat over de Ijoy Avenger subtank.

lardmWV.jpg?1

Een tanks dus met fabriekscoils die wel wat power lusten, en enkel mensen die veel airflow willen en dus helemaal DL willen dampen zullen hier iets aan hebben.

Een paar parameters over de tank:

Height: 51mm
Base Diameter: 25mm
Capacity: 3.2ml (Standard glass), 4.7ml (bubble glass)
Coil Type: X3-C1S 0.35ohm (40-80W, Pre-installed)
                  X3-Mesh 0.15ohm (40-90W)

Color: Matte champagne

En zo is de verpakking, zo zal je het krijgen:

t6D62dr.jpg?1

pDIJocw.jpg?1

Dit zijn de spares en extra's:

- reserve o-ringen

- reserve glas, normaal glas want standaard zit het bubble glas gemonteerd

- reserve coil, standaard zit er al een coil in de tank gemonteerd

- 510 driptip adapter

- vapeband voor rond het glas

VFUfPBb.jpg?1

De looks van de tank zijn wel mooi, zeker geen saaie vormen.

5XtskYJ.jpg?1

De standaard driptip is een 810 formaat, wel het type met o-ringen!

Dg109dr.jpg?1

Topfill uiteraard en heel grote vulopeningen.

QcUmU6K.jpg?1

Info onderaan:

vfIw4y0.jpg?1

Aan elke kant heb je deze grote airflow openingen, dit is voor echte DL dampers.

smp4t6O.jpg?1

Hier heb je alles nog eens uit elkaar, heel simpel om uit elkaar te halen voor te reinigen ofzo.

cF7xekU.jpg?1

Dit zijn de twee coils die je krijgt, er zijn nog enkele andere types van coils verkrijgbaar maar deze twee zitten standaard in de verpakking.

Links is een mesh coil, rechts een coil met gewone ronde draad.

kvkORUN.jpg?1

De coil met ronde draad is een dual coil ofwel parallel, weet het niet goed.

g2f0Uss.jpg?1

De coil met mesh, ja de naam zegt het zelf en dat is met mesh als coil.

rwKLVWa.jpg?1

Foto op een mod:

c7xDTYM.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Bouwkwaliteit is goed

- Schroefdraad bij alle onderdelen is goed en loopt vlot

- 4.7ml inhoud met het bubble glas is netjes en ook een must want het is een gulzig tankje en zeker met de mesh coil.

- DL airflow, heel veel airflow.

- Beetje aan de luidruchtige kant

- Zeker geen saai tank van uiterlijk

- Voldoende grip aan de topfill en airflow regeling

Enige wat ik niet goed kan beoordelen is de smaak, ik ben een hardcore RTA/RDA damper en gebruik zelden tot nooit subtanks.

Edited by Jim
  • Like 7
  • Thanks 4

Wie deze tank wil, ik kan er een weggeefactie voor houden als er kandidaten zijn die er de verzendkosten voor over hebben (8€ naar NL, 6€ binnen BE, ophalen=gratis).

Deelnemen? dan had ik graag dat je op de thanks knop klikt onderaan rechts van de review en een comment plaatst hieronder.

Edited by Jim
  • Like 1

Dit is nou een super tank om te zien, ik heb net voor mijn vrouw een SMOK TFV8 X-Baby Beast gekocht voor op haar Tesla PUNK 85W, deze had zeker niet misstaan.

Ik heb geen idee hoe lang je deze Ijoy hebt gebruikt maar ik heb helaas de ervaring dat alle tanken met een bottom airflow  die ik heb geprobeerd zowel RTA als sub ohm dat die op den duur ( een weekje) gaan lekken, ik ben dan ook zeer benieuwd of je daar last van heb gehad.

Bedankt voor de review!

Edited by qwebbel

Een RBA deck is ook "binnenkort" beschikbaar (Link) dus wel een interessant tankje !

(Ook ík ben meer van de rebuildables ipv fab coils maar indien er een RBA Deck beschikbaar is/komt dan is het weer wél een kandidaat).

• Like 1

Ziet er als een leuk tankje uit toch. Ik hoorde wel dat als je tegen de maximaal aangegeven power van de meshcoil gaat dampen, dat ie dan niet bij kan houden met wicken. Maar ik neem aan dat je m niet eens gevuld hebt voor je review @Jim, dus dat je daar geen zinnig woord over kunt zeggen? 

De trend met mesh lijkt me wel interessant om te volgen, want daarmee heb je natuurlijk nog veel meer verdampingsoppervlakte dan met welke draad dan ook, dus in theorie ook meer smaak

21 minutes ago, Madman said:

Ziet er als een leuk tankje uit toch. Ik hoorde wel dat als je tegen de maximaal aangegeven power van de meshcoil gaat dampen, dat ie dan niet bij kan houden met wicken. Maar ik neem aan dat je m niet eens gevuld hebt voor je review @Jim, dus dat je daar geen zinnig woord over kunt zeggen? 

De trend met mesh lijkt me wel interessant om te volgen, want daarmee heb je natuurlijk nog veel meer verdampingsoppervlakte dan met welke draad dan ook, dus in theorie ook meer smaak

Jawel er zaten spare coil coils bij de tank en ik heb van elk een tankje gedampt.

Was zelf ook heel benieuwd naar die mesh coils, is de eerste keer dat ik mesh coils getest heb in een subtank.

Tot 90w geven ze aan voor die mesh coil en dat heb ik getest, enige smaakervaring die ik toen had is dat ik bijna de longen uit mijn lijf moest hoesten.

Heel scherpe smaak en kan je zeker niet chainvapen op max aangegeven wattage.

Wat mij betreft is de smaak zeker niet beter dan de andere coils.

Omdat er zoveel oppervlak is aan die mesh zie je na elke hijs de liquid zakken dat het niet normaal meer is, ik gok dat ik binnen dik 20 hijsen die 4.7ml kan wegdampen.

Het is onwijs hoe groot die mesh coil is.

Ik heb vandaag nog een VooPoo uforce tank toegekregen, daar zit ook een 0.15ohm mesh coil in die je tot 80w mag dampen.

Moet je eens kijken naar het verschil:

image.thumb.jpeg.ab0dbbb5481069b6fb308fa227589351.jpeg

Links voopoo en rechts de Ijoy. 

Kan alvast zeggen dat de voopoo beter is, veel betere en minder airflow en ook meer smaak dan de Ijoy.

5 minutes ago, Jim said:

Tot 90w geven ze aan voor die mesh coil en dat heb ik getest, enige smaakervaring die ik toen had is dat ik bijna de longen uit mijn lijf moest hoesten.

Heel scherpe smaak en kan je zeker niet chainvapen op max aangegeven wattage.

Als je een dryhit kent van een gewone draad, dan vermenigvuldig je die met 200 en dan heb je ongeveer de dryhit van mesh...............damn die zijn echt biblical nasty :)

• Like 1
  • Haha 2

Ik heb er ervaring mee, heb eens een Digiflavor mesh RDA getest in mijn lokale vapeshop.

Het katoen leek er nat genoeg uit, maar dat was ergste dry hit die ik ooit ervaren heb.

Bij de Joyetech espion infinite kit die ik vandaag ontvagen heb zat ook een mesh subtank coil.

Ik denk dat ik na het weekend wel een mooie mening kan vormen over mesh subtank coils, heb nu drie verschillende merken om te vergelijken.

• Like 2

Ik heb mijn oude genesis dripper in het begin een paar keer met mesh opgebouwd. Hatstikke lekker dampen zo... tot dat ik even vergat bij te drippen en de aller ergste dry hit ooit voor mijn kiezen kreeg. Toen was ik er gelijk klaar mee en ben weer lekker naar katoen terug gegaan haha.

Weer een leuke review Jim. Mijn smaak is het niet, maar altijd leuk om de nieuwe ontwikkelingen te zien.

2 hours ago, TommyDiamond said:

Vond t wel een interesante tank maar nu ik jullie over die uber dry hits hoor..

What @Jim zegt!!!!

Grab your ankles and take it like a man :tong

• Like 1
  • 3 weeks later...
On 2-5-2018 at 23:49, Jim said:

Wie deze tank wil, ik kan er een weggeefactie voor houden als er kandidaten zijn die er de verzendkosten voor over hebben.

Ik denk dat niemand het durft te vragen, want vragen is onbeleefd, doe ik het toch, gaat deze tank nog de deur uit @Jim ?

Grt...

• Like 1

Dit was is volledig vergeten sorry.

Ik heb deze tank en coils geschonken aan iemand die het financieel erg moeilijk heeft door torenhoge facturen wegens kanker.

Sorry mensen maar deze persoon kon het harder gebruiken dan de meeste hier denk ik.

• Like 7
  • 6 months later...