Jump to content

Recoil Rebel RDA review

Recommended Posts

Een RDA die al lang op mijn verlanglijstje stond maar nog niet gekocht had, kan niet alles kopen natuurlijk en het is niet direct de goedkoopste.

Zo duur natuurlijk ook niet maar toch 55€ in mijn lokale shop (Belgacig).

Deze RDA is de opvolger van de originele Recoil RDA die GrimGreen en OhmboyOC ontworpen hebben.

Ze hebben voor hun RDA's niet samengewerkt met een bekende fabrikant uit China zoals de meeste reviewers doen.

Ze hebben van ontwikkeling tot productie en wholesale alles zelf geregeld en betaald, vandaar de hogere retailprijs.

Sorry de foto's zijn niet mijn scherpste, mijn phone had blijkbaar een off day en met matzwart heeft die het altijd iets moeilijker.

Dit is de verpakking die je krijgt:

pmxQzVA.jpg

En dit zit er allemaal in:

- recoil rebel RDA

- extra topcap

- ultem ring

- extra o-ringen en build deck schroeven

3uU65zE.jpg

Ik heb gekozen voor de matzwarte versie.

Een simpel logo op één zijde van de topcap, meer staat er (gelukkig) niet op.

02YL7tl.jpg

Info onderaan:

FZQFYFS.jpg

De 510 pin steekt maar net genoeg uit, maar je kan het wel gebruiken op een hybrid mech.

Wel een beetje overspray op de schroefdraad, dat had ik toch graag anders gezien.

xexrDy6.jpg

Voor de driptip werken ze met een sleeve, dit was ook zo op de vorige versie.

Wat mij betreft een dom systeem, als je in de US woont kan je makkelijk aan andere driptips komen maar buiten de US moet je erg goed zoeken om iets te vinden.

wyGuC9a.jpg

Je krijgt dus twee soorten topcaps en airflow.

Links de "clouds bro clouds cap" zoals Grim het zelf noemt.

Rechts de "flavor cap".

Kortom één voor de grote airflow mensen en de andere voor een meer restricted airflow.

fuyF76i.jpg

Bij de clouds bro clouds cap kan je de airflow regelen, je kan elk gat stuk voor stuk sluiten als je wil.

LZRK4SO.jpg

684RIP5.jpg

0DxUr9g.jpg

Bij de flavor cap kan je de airflow niet regelen.

XtTjRMw.jpg

FQ5Q4Pe.jpg

Dan het build deck, dit is een simpel deck om je coils te plaatsen.

Je moet de beentjes van je coils niet bewerken om die te plaatsen en de schroefjes zijn ook erg goed.

6zUb6Lo.jpg

f0hX4l8.jpg

X3h2ykt.jpg

oVlzuw0.jpg

Je krijgt ook een ultem ring, zal kort proberen uitleggen waar dat voor moet dienen.

Je moet eerst je build en katoen plaatsen en dan deze ring daar over schuiven.

Deze ring heeft als nut dat wanneer je liquid dumpt in de RDA die liquid niet zo snel uit de airflow kan lopen als je de RDA op z'n kant houd.

Wat mij betreft een nutteloze optie die ik niet gebruik, als ik bij mijn andere RDA's nooit last heb van lekken waarom zou ik dat dan bij deze wel gaan hebben?

vjnLLfB.jpg

y8iE7rW.jpg

EllxqJ8.jpg

Voor de build heb ik twee coils gedraaid van een rolletje staple draad van Ambrose Vape.

l9R5m87.jpg

z5VDCwg.jpg

VsUPHoD.jpg

Wicken en ready to go.

MFNTRQ4.jpg

En helemaal blacked-out op een mech tube:

VhZsSAa.jpg

Mijn bevindingen:

- Makkelijk te builden RDA

- Goede build deck schroefjes

- Mijn voorkeur gaat uit naar de flavor topcap omdat die airflow perfect is voor mij.

De clouds bro clouds topcap is teveel airflow wat mij betreft, zal deze topcap dus zelden tot nooit gaan gebruiken.

- Smaak met de flavor cap is zeer goed en erg "smooth" en rustige airflow.

Toch heb ik wat minpuntjes:

- Geen squonkpin, dat is een extra aankoop die je moet doen en dat kan anno 2018 niet meer door de beugel voor mij persoonlijk.

- De driptip sleeve is een dom systeem, geen idee wat de reden hiervoor is maar waarom niet gewoon een 810 driptip zoals iedereen doet?

- De o-ringen zijn standaard iets te los, de topcaps zaten er niet goed op en erg los.

Heb dit wel snel kunnen verhelpen door o-ringen van een andere RDA te gebruiken, maar het zou niet mogen.

- Overspray op de schroefdraad van de 510 pin.

Ondanks de paar minpuntjes is dit toch een heel goed smakende RDA met voor mij een erg goede airflow door die flavor cap.

Een dubbel gevoel dus bij deze RDA, heel goede smaak/airflow en build deck maar toch niet perfect.

Of het de vraagprijs helemaal waard is durf ik daarom dan ook betwisten...

En omdat het van een echte vaping celebrity komt die vaak kritiek heeft over het design bij andere reviewers hun producten heeft hij zelf toch nog enkele werkpuntjes die beter kunnen.

Edited by Jim
  • Like 6
  • Thanks 1
9 minutes ago, L33ntje said:

Ik zie dat de plus pole een schroefdraad heeft; betekent dat niet dat je hem een klein beetje kunt uitdraaien indien nodig?

Nee is geen regelbare 510 pin helaas, als je die iets losser zet dan zit je post niet meer vast.

Maar de pin steekt net genoeg uit om veilig te gebruiken op een hybrid mech, dat is geen probleem.

Je zou wel denken dat GrimmGreen als hevige mech tube gebruiker toch een beetje meer oog voor detail had...

• Thanks 1