Jump to content

verschillende batterijen in een mod

Recommended Posts

Hallo,

Ik wil graag een nieuwe mod aanschaffen eentje die iets meer puff heeft (tussen 150/225 watt). De mod die ik nu gebruik is de eleaf istick 21700 met een magma rda helaas gaat de eleaf maar tot de 100 watt en werkt op een 18650 batterij.  Aangezien ik nogal vaak damp is die zo leeg daarom had ik 2 batterijen gekocht. De batterijen zijn allebei van een ander merk en hebben een ander vermogen.

Mijn vraag is:  Kan ik beide batterijen in de zelfde mod gebruiken (De mod waar ik nu naar kijk is de smok mag 225W box Mod). of moet ik dan nog een efest 3000 mah 35A batterij kopen want als dat zo is moet ik wel weer 14 euro voor een batterij neer leggen..

Aub geen 2 verschillende batterijen in een mod steken. Ik zou 2  of 4 nieuwe batterijen kopen. 

Deze per 2 koppelen.

Dus samen in de mod en samen laden. ( best met een apparte lader)

Dat is het beste voor je batterijen. 

Voor de achterliggende wijsheid moet je even naar het onderstaande filmpje van mooch kijken. 

voor batterijen 2 voor iets minder dan €10

deze zijn ook beter dan de efest batterijen.

https://www.nkon.nl/lg-18650-hg2-without-warning.html

• Like 5

@tsiis dank u wel. ik heb mijn verhaaltje net geschreven. 

@sxt maar er zijn ook mods die batterijen in sirie zetten dan zou het ev toch kunnen? bijv G-priv2 het blijft dan nog wel steeds slecht voor de batterijen. 

Edited by Mees

Parallel, in serie of een combinatie van beide.
Het belangrijkste is dat je altijd batterijen van hetzelfde merk, met dezelfde capaciteit en dezelfde aankoopdatum.

Dit geld voor alles met meerdere batterijen.

En met een damper die je toch dagelijks gebruikt en dicht bij je lichaam/gezicht houd zou ik nog eens extra oppassen.

Zeker als je weet dat de batterijen die je gebruikt ook nog eens behoorlijk gevaarlijk kunnen zijn als je ze niet goed behandeld.

Dus mijn advies, niet doen!

spendeer €10 aan een setje nieuwe batterijen. 

• Like 2

Zeker als je ze in de mod oplaad is het gevaarlijk.

Die zal altijd de twee blijven opladen tot de zwakste opgeladen is en zo de andere overladen.

Gevaarlijk omdat die kan gaan gassen en ontbranden.

• 4 months later...
34 minutes ago, Fred010 said:

Even een vraag, ik wil voor mijn alien mod nieuwe batterijen gaan bestellen bij Nkon.

Ik gebruik nu 8 stuks 18650 (groene batterijen) maar die zijn al behoorlijk versleten inmiddels. 

20180925_004612.jpg

Welke kan ik dan het beste bestellen?

Want ik zie zoveel verschillende staan od site.

Sony vtc6 zijn prima voor een alien mod. En aub gebruik deze batterijen niet meer die zijn levensgevaarlijk!

Je kan ze overigens wel rewrappen.

De foto is niet echt heel scherp, maar die acccus zien er uit alsof ze ik weet niet hoe vaak gestuiterd zijn. Ik zou ze minimaal opnieuw wrappen, maar als het echt valschade is, wellicht toch een keer een paar nieuwe accu's overwegen, En er dan iets voorzichtiger mee omgaan, en ze ook een beetje met moed en beleid in en uit de lader doen. 

Sony VTC5 , VTC6 en de LGHG-accus zijn allemaal prima keuzes voor een esig. Als je echt standaard boven de 100 watt dampt, zou ik de VTC5 nemen. Die hebben wat minder mAh, maar kunnen meer ampere leveren. 

• Like 2

De foto is echt wel onscherp , maar ik zou deze minstens herwrappen .

Zoniet vervangen.

Ik vraag me ook af hoe die er zo kunnen uitzien.

Ik heb mijn batterijen altijd in een silicone hoesje zitten om kontakt te vermijden.

Deze hebben dat nog nooit gezien .

Batterijen MOET je met meer zorg behandelen.

• Like 1

Ik zou niet meer durven dampen met zulke toegetakelde batterijen. @Fred010: vergeet niet dat het batterijen zijn zonder protectiecircuit. Doe jezelf ajb een plezier en pleur ze weg. Dit is vragen om problemen!! De kans dat binnenkort je plus en min met elkaar in aanraking komen is heel erg aanwezig, met alle gevolgen van dien. Een AA-tje doet t dan niet meer, deze sluiten kort en kunenn dan heul erg warm worden en ik zou dan niet m'n mod net dichtbij m'n gezicht willen hebben. Deze waarschuwingen zijn niet voor niets , we zouden niet graag zien dat jij het volgende batterijslachtoffer wordt, ook met mogelijk ernstige gevolgen voor de dampgemeenschap

• Like 1
  • Thanks 1

@Fred010, gewoon even uit nieuwsgierigheid, what the fuck, doe jij met je batterijen, om ze zo uit te laten zien ?

Begrijp dat, wanneer jij je nieuwe batterijen op dezelfde manier behandeld als je oude, je nog steeds gevaarlijk bezig bent.

Echt, ik ben zeer nieuwsgierig naar jou verklaring, wanneer je die uberberhaupt wilt delen.......

En oh ja, gebruik deze batterijen a.u.b. niet meer, niet meer rewrappen of zo, ze zijn echt definitief gemold en daarom per definitie gevaarlijk.

Wanneer je ze weggooit, eerst even van beide batterijen de + pool afplakken met wat tape of desnoods een pleister.

Dit zijn geen "wat grotere AA batterijen", wanneer je ze zomaar in een batterijcontainer gooit, kan er een heftige kortsluiting ontstaan, die de boel in de fik zet. 

Edited by Steamboy
  • Like 1
20 minutes ago, Steamboy said:

@Fred010, gewoon even uit nieuwsgierigheid, what the fuck, doe jij met je batterijen, om ze zo uit te laten zien ?

Sorry hoor, maar ik heb ze alleen gebruikt in de mod's en in de oplader. Niets meer, niets minder.

Alleen had ik niet de los zittende stukjes bescherming moeten verwijderen. 

Geloof me, de beschadigingen aan de wraps, is maar bijzaak. Wat veel zorgwekkender is, is dat beide polen flink ingedeukt zijn.

Maar, welke mod of lader gebruik je, waardoor ze zo uit gaan zien ? Wanneer ik een mod of lader had, die dit soort beschadigingen veroorzaakten, gooide ik ze weg.

En please, voel je niet aangevallen, we zijn je niet aan het afzeiken, maar proberen je op weg te helpen, ook in de batterij wereld. We proberen je inzicht te verschaffen en te behoeden voor een hoop ellende.

• Like 1