Jump to content

Gas Mods GR1 review

Recommended Posts

Deze RDA heeft een klein hype gekend op internet vanwege het speciale build deck en mij sprak het ook wel aan, en omdat single coil RDA's mijn voorkeur hebben op single battery squonkers heb ik deze dan ook aangeschaft.

Heb wel een paar weken gewacht met deze te kopen tot ik genoeg reviews had bekeken omdat ik niet wist of deze RDA de hype wel waard was. 

Heb deze RDA trouwens bij Ecigone.co.uk gekocht en de extra's in China bij 3fvape.

Ga eerst een review maken over de RDA zoals je die koopt en eronder laat ik de extra's zien.

Dit zijn de dingen die in de verpakking zitten:

- GR1 RDA

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- Squonkpin en normale 510 pin

- Twee soorten airflow inserts

- Inbussleutels

- Handleiding en sticker

8ejyQ9R.jpg

Het is een heel sobere RDA, geen logo of merknaam op de topcap en je kan de RDA enkele kopen met deze matzwarte delrin topcap.

32SDF11.jpg

ABJXzt3.jpg

Driptip is een normaal 510 formaat, het is wel een heel korte driptip.

Jy6WU42.jpg

Onderaan deze info en standaard zit de squonkpin al gemonteerd.

KTCt6qa.jpg

De topcap langs binnen, geen conisch design maar is ook niet echt nodig want je coil zit maar een paar millimeter onder topcap.

OD3m3n7.jpg

Dan het build deck waar de hype rond deze RDA ontstaan is omdat ze gebruik maken van airflow inserts en dat is iets wat nog niet veel gedaan is bij RDA's.

De klemmen waar je coil zit is niks nieuw want zo zijn er tientallen RDA's met dit soort systeem.

3jIwkm8.jpg

mDrkgux.jpg

P6CoBqu.jpg

Je krijgt twee soorten inserts, een zo goed als DL insert met grote opening en dan die met de twee gaten is voor meer restricted DL airflow.

FssY1mW.jpg

Om die inserts te wisselen moet je gebruik maken van een pincet of tang, zitten er wel stevig in.

En die inserts zijn zoals je ziet wat krasgevoelig want er zitten al sporen op van ze te verwijderen.

4L3vSox.jpg

Een coil plaatsen in deze RDA is heel simpel en de positie van de coil ten opzichte van de airflow bepalen is kinderspel.

Dat is wel het voordeel van die inserts, de airflow raakt je coil perfect.

36ucScB.jpg

ov8Szi1.jpg

Wicken is ook kinderspel.

1AgkiJ8.jpg

9fr0lJz.jpg

En zo staat deze RDA zonder extra's op een mod.

8i7iIqq.jpg

Wat mij altijd erg stoort is dat je de rand van het build deck ziet en daarop de topcap, ik persoonlijk heb hier problemen mee en kan het niet aanzien.

Gelukkig zijn daar oplossingen voor die ik nu ga laten zien.

Ik had bij 3fvape enkele topcaps en driptips besteld.

Deze maken van de RDA een 24mm in plaats van een 22mm, en die topcaps verbergen die kleine rand van het build deck.

Deze topcaps werken met 810 driptips dus die moest ik ook bestellen.

tXTtKSP.jpg

Niet echt de geschikte mod voor deze RDA, maar goed het is enkel om de topcaps te laten zien.

Ga98EPn.jpg

H5ZK9rr.jpg

Je kan natuurlijk ook werken met een beauty ring bij de standaard topcap.

dOZ2wxo.jpg

Mijn bevindingen:

- Leuke single coil RDA

- Veel keuze in extra's zoals 22 en 24mm topcaps in een tiental kleuren, alsook 510 en 810 driptips en beauty rings in diezelfde kleur.

- De smaak is erg goed, kan ook moeilijk anders omdat de airflow perfect gericht zit onder je coil.

In feite is het een bottom airflow RDA.

- De airflow is heel goed, voor mij persoonlijk enkel de restricted DL insert met de twee gaten.

De airflow insert met het grote gat is net wat te veel voor mij.

- Simpel en goed build deck, coil plaatsen is erg simpel.

- Je coil zit vlak onder de topcap, de standaard driptip is erg kort dus je moet wel zorgen dat je "wicking game" op punt staat zodat je geen spitback hebt.

Als ik een puntje van kritiek moet aanhalen is het dit:

- Als je teveel katoen gaat gebruiken kan de liquid als je squonkt niet goed weg en zal het snel over de airflow inserts komen.

Bij mijn high VG liquids en de insert met de twee gaten heb ik nog geen lekken kunnen ervaren, maar als je een 50/50 ofzo gebruikt kan het dan wel eens in de insert lopen.

Dus je moet je katoen afknippen zodat het net het build deck raakt zodat je liquid nog wat ruimte heeft, en je katoen goed uitkammen zodat het mooi los is.

Als je een beetje oplet is er natuurlijk geen probleem maar heb wel al gelezen van mensen dat ze altijd oversquonken bij deze RDA, als dat zo is ligt het niet aan de RDA maar wel aan de manier dat je het gebruikt.

• Like 8
  • Thanks 2

Mooie review, heb deze al een tijdje in m'n winkelmandje, maar wil nog een ideale combi vinden van een clear 22mm cap en een bijpassende langere driptip (vind die van m'n Nixons al te kort, laat staan deze) en dan niet zozeer ivm spitback (heb ik zelden), maar ik heb een hekel aan korte tips, ik wil drip tips waar aan kan zuigen zonder de halve topcap in mn mond te moeten nemen :P Maar ik denk dat de kans groot is dat er binnenkort een pakketje van 3fvape deze kant op gaat met een GR1 :)

• Like 2