Jump to content

Recommended Posts

Hey

Ik zou graag een excel-lijst hebben van stenen winkels in Nederland en Belgie. Ik heb op deze site al veel zien staan, maar het zijn meestal Google Maps verzamelingen en dergelijke. Ik heb specifiek een excel-lijst nodig. Als het een word-document is of zo, daar kan ik ook nog iets mee doen.

Is er iemand hier al zo eentje tegengekomen of weet iemand hoe ik er gemakkelijk aan een kan geraken?

Alvast bedankt!

Welkom op ons forum @Philippe, ben er nog geen een tegengekomen hier, maar je kunt er natuurlijk ook zelf een maken en deze hier met ons delen ?

Nogmaals welkom, je bent bij deze uitgenodigd jezelf in onderstaand topic aan ons voor te stellen, altijd leuk een nieuw lid iets beter te leren kennen.

Ik ben Philippe, 23 jaar. Heb jarenlang gerookt, tot een paar van mijn vrienden zeiden dat ik eens moest proberen vapen. Heb dan mijn allereerste toestel (Justfog Q16) gekocht en ben sindsdien een vrolijke vaper. Altijd meer en meer geleerd over vapen, tot het punt nu dat ik met een Therion en een Berserker RTA/Dead Rabbit rondloop.
Ik heb wel gemerkt dat het soms niet altijd even gemakkelijk is om een vape shop terug te vinden als je weg bent van huis en google maps heeft ze ook niet allemaal, daarom was ik van plan een applicatie te maken specifiek met de stenen winkels.
Daar heb ik de lijst voor nodig, maar ik wil mijn lijst zeker en vast hier ook posten wanneer hij af is!

18 minutes ago, Philippe said:

Ik ben Philippe, 23 jaar. Heb jarenlang gerookt, tot een paar van mijn vrienden zeiden dat ik eens moest proberen vapen. Heb dan mijn allereerste toestel (Justfog Q16) gekocht en ben sindsdien een vrolijke vaper. Altijd meer en meer geleerd over vapen, tot het punt nu dat ik met een Therion en een Berserker RTA/Dead Rabbit rondloop.
Ik heb wel gemerkt dat het soms niet altijd even gemakkelijk is om een vape shop terug te vinden als je weg bent van huis en google maps heeft ze ook niet allemaal, daarom was ik van plan een applicatie te maken specifiek met de stenen winkels.
Daar heb ik de lijst voor nodig, maar ik wil mijn lijst zeker en vast hier ook posten wanneer hij af is!

Ben even simpel.  Als je dezelfde gegevens er in plaatst als in Google staan, wat is dan de meerwaarde?

9 minutes ago, elja said:

Ben even simpel.  Als je dezelfde gegevens er in plaatst als in Google staan, wat is dan de meerwaarde?

Ik had gehoopt net veel meer gegevens te vinden dan er op Google staat. Zoals ik zei, staan zeker niet alle winkels op Google.

Goed idee van je om een app te maken met winkels. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Een app werkt ook als je geen internetverbinding hebt itt google @elja :)

Ik ben alleen wel bang, dat je zelf alle gegevens zult moeten vinden en implementeren of @Sledge zou zo vriendelijk moeten zijn om een dump vanuit de database te extraheren en in een excelbestand te plakken. 

Als je app eenmaal wat tractie krijgt, zou je er een button in kunnen maken waar winkeliers zelf kunnen aanvragen om toegevoegd te worden. Kun je er fijn je eigen format op loslaten en wellicht nog wat centen aan verdienen ook :)

Super plan!

Een app is net als google nooit compleet maar wel verrekte veel handiger als je even snel wilt zoeken.

3 hours ago, Philippe said:

Ik had gehoopt net veel meer gegevens te vinden dan er op Google staat. Zoals ik zei, staan zeker niet alle winkels op Google.

Maar Sledge zet ze op Google, dus zullen je hier dus betreft het dezelfde gegevens, en dit lijntje hier is de aanmeldplek.

2 hours ago, Madman said:

Een app werkt ook als je geen internetverbinding hebt itt google @elja :)

Dat ligt er maar aan hoe je dat inricht lijkt me. Mijn apps halen blijkbaar over het algemeen hun gegevens van internet, dan heb je er dus niets aan zonder verbinding.

Maar zou dan meteen een wens kunnen zijn voor de app