Jump to content
lauekraan

Joyetech E-grip 2 gaat niet meer open

Recommended Posts

Ik heb net gekeken, gekocht begin 2005. Ik denk dat ik over een 5 jaar toch ga kijken voor een desktop ?

Het ding gaat niet eeuwig leven. 

Was trouwens ook meer een mopje ze.

Ik werk graag met apple dingen en voor m’n fotografie spul was het toendertijd ook een goede keuze. Maar ik ga nergens beweren dat het beter is dan andere merken.

Ik zou geen van m’n spullen in de vriezer gooien ?

28 minutes ago, TheRich said:

Gooi jij ook laptops in de vriezer dan? Wat denk je zelf? 

Maar goed, blijkbaar doen ze dingen anders daar in het hoge noorden.. Hier laat ik mn laptop dan schoonmaken, of koop ik een usb koelingsplatform voor 2 tientjes, wordt de boel ook niet zo warm.. Maar ja, dat is dan de Randstad, daar snappen ze het niet.. :5acd0fe63f7ea_imageproxy(5):

https://www.bol.com/nl/p/notebook-cooling-stand-laptopstandaard-koeler-ventilator-standaard-laptop-cooler/9200000082349379/?suggestionType=browse&bltgh=uaSq8okOAZNDTaAbNo9E6A.1.3.ProductPage

Nee natuurlijk niet, maar ik dacht wellicht dat je doelde op die Apple laders waar ik het over had. Ja klopt zo'n laptopkoeler heeft mijn tante ook. Of het echt die koeling van dat is dat helpt betwijfel ik, ik denk dat het grootste voordeel is dat hij vrij staat. Mensen zetten vaak laptops op schoot of op een dekbed etc en vaak sluit je dan de koeling af. Laptop schoonmaken kan ook geen kwaad af en toen inderdaad, heb wel eens laptops opengehad van diverse mensen waar soms hele stofmatjes op zaten bij de koelbladen. Afgelopen week trouwens mijn 3 desktops ook schoongeblazen, die kunnen er weer tegenaan!

15 minutes ago, sxt said:

Ik heb net gekeken, gekocht begin 2005. Ik denk dat ik over een 5 jaar toch ga kijken voor een desktop ?

Het ding gaat niet eeuwig leven. 

Was trouwens ook meer een mopje ze.

Ik werk graag met apple dingen en voor m’n fotografie spul was het toendertijd ook een goede keuze. Maar ik ga nergens beweren dat het beter is dan andere merken.

Ik zou geen van m’n spullen in de vriezer gooien ?

Jullie doen wel lang met laptops jij en Jayjay! Ligt er ook aan wat je er mee doet natuurlijk, want mijn main pc daar game ik ook nog wel eens op, daar kan ik echt geen 15 jaar mee doen zonder upgrades. Weetje wat het met Apple is, de meeste onderdelen zijn gewoon gemaakt door andere fabrikanten zoals Foxconn, Intel enzo. Voor de hardware zou ik geen Apple kopen, maar de software heeft wel zijn voordelen op bepaalde vlakken. Maar ik doe nogal complexe en uiteenlopende dingen, dus voor mij zou Mac OS niet als primaire systeem kunnen dienen, meeste software die ik gebruik ik specifiek voor voor Windows en soms voor Linux.

Posted (edited)
6 minutes ago, Dennis1992 said:

Jullie doen wel lang met laptops jij en Jayjay! Ligt er ook aan wat je er mee doet natuurlijk, want mijn main pc daar game ik ook nog wel eens op, daar kan ik echt geen 15 jaar mee doen zonder upgrades. Weetje wat het met Apple is, de meeste onderdelen zijn gewoon gemaakt door andere fabrikanten zoals Foxconn, Intel enzo. Voor de hardware zou ik geen Apple kopen, maar de software heeft wel zijn voordelen op bepaalde vlakken. Maar ik doe nogal complexe en uiteenlopende dingen, dus voor mij zou Mac OS niet als primaire systeem kunnen dienen, meeste software die ik gebruik ik specifiek voor voor Windows en soms voor Linux.

staat er toch in waar ik het voor gebruik. 

Photoshop cs6 ( ook wel wat illustrator) lightroom en cinema 4d (vroeger wel veel meer dan nu) Hij heeft wel geen apple processor meer maar een i7. (macbook pro)

Verder nooit niks anders aan gedaan dan de gewoonlijke sofware update. 

Hij draait ook gewoon os sierra zonder enig probleem. 

Er wel even bij te zeggen voor het renderen van cinema 4d gebruikte ik de renderfarm van school. Voor filmpjes trok hij dat niet.. 

Edited by sxt

45 minutes ago, TheRich said:

Gooi jij ook laptops in de vriezer dan? Wat denk je zelf? 

Maar goed, blijkbaar doen ze dingen anders daar in het hoge noorden.. Hier laat ik mn laptop dan schoonmaken, of koop ik een usb koelingsplatform voor 2 tientjes, wordt de boel ook niet zo warm.. Maar ja, dat is dan de Randstad, daar snappen ze het niet.. :5acd0fe63f7ea_imageproxy(5):

https://www.bol.com/nl/p/notebook-cooling-stand-laptopstandaard-koeler-ventilator-standaard-laptop-cooler/9200000082349379/?suggestionType=browse&bltgh=uaSq8okOAZNDTaAbNo9E6A.1.3.ProductPage

Ik heb gehoord dat dit erg slecht is. Je zou hiermee juist het stof in de laptop blazen. Wat dat betreft zijn ze in de randstad inderdaad niet zo slim

2 minutes ago, sxt said:

staat er toch in waar ik het voor gebruik. 

Photoshop cs6 ( ook wel wat illustrator) lightroom en cinema 4d (vroeger wel veel meer dan nu) Hij heeft wel geen apple processor meer maar een i7. (macbook pro)

Verder nooit niks anders aan gedaan dan de gewoonlijke sofware update. 

Hij draait ook gewoon os sierra zonder enig probleem. 

Er wel even bij te zeggen voor het renderen van cinema 4d gebruikte ik de renderfarm van school. Voor filmpjes trok hij dat niet.. 

Netjes dat ie Sierra goed draait! Is nog de 1 na nieuwste versie dus dat is netjes. Ja apple is vanaf die tijd toen jij die laptop kocht overgegaan naar intel. 

Just now, Jayjay said:

Ik heb gehoord dat dit erg slecht is. Je zou hiermee juist het stof in de laptop blazen. Wat dat betreft zijn ze in de randstad inderdaad niet zo slim

Ligt er aan hoe stoffig je tafel is lijkt mij.

1 minute ago, Dennis1992 said:

Netjes dat ie Sierra goed draait! Is nog de 1 na nieuwste versie dus dat is netjes. Ja apple is vanaf die tijd toen jij die laptop kocht overgegaan naar intel. 

Ligt er aan hoe stoffig je tafel is lijkt mij.

Nou als je eens kijkt wat er rond vliegt als de zon de woonkamer in schijnt. Dan schrik je je rot. Daarom heb ik ook een dyson stofzuiger gekocht. Heb één keer staan te stofzuigen met een Philips stofzuiger, waarbij ik de stof op zoog en deze net zo hard weer aan de achterkant eruit kwam. Dus bij mij is het vrij stoffig ja.

Posted (edited)
22 minutes ago, Jayjay said:

Dat mag je vinden :)

Maarre ehhhmmm, ik wens geen tegenspraak van een gast die in een hete zomer een laptop in de vriezer flikkert en 'm er daarna weer vrolijk uithaalt..:denk condensatie is vele malen intenser bij grotere temperatuurverschillen.. Sorry Jay, maar ik maak maar een geintje over de koeling en de randstad enzo, maar echt, ik vind het niet slim van je.. Maar goed, dat mag ik vinden natuurlijk.. Je blijft net zo'n leipe gast als daarvoor natuurlijk, met mijn waardering erbij..

Edited by TheRich

Posted (edited)

16 minutes ago, Dennis1992 said:

klopt high sierra is de nieuwste. Die word niet meer ondersteunt voor mijn laptop. Dus voor dat model draait hij nog steeds de nieuwste sofware. Aangezien er geen nieuwere meer gaat komen. Geef ik verder ook weinig om.

En ja, ik heb niet zo’n fancy opleiding. En ik ben ook niet geweldig op de hoogte van pc zooi.

Maar toch voldoende om het verschill in processors te kennen. Ik weet niet maar sommige dingen die je schrijft komen zo neerbuigend over. 

Edited by sxt

@TheRich i know en ik maakte ook een grapje dat compenseert weer! Niet grapje over de vriezer maar over de randstad uiteraard. 

21 minutes ago, sxt said:

klopt high sierra is de nieuwste. Die word niet meer ondersteunt voor mijn laptop. Dus voor dat model draait hij nog steeds de nieuwste sofware. Aangezien er geen nieuwere meer gaat komen. Geef ik verder ook weinig om.

En ja, ik heb niet zo’n fancy opleiding. En ik ben ook niet geweldig op de hoogte van pc zooi.

Maar toch voldoende om het verschill in processors te kennen. Ik weet niet maar sommige dingen die je schrijft komen zo neerbuigend over. 

Zo is het niet bedoeld in ieder geval. Sterker nog, ik wist niet eens uit mijn hoofd dat SIerra nog op een macbook van 2005 kon, ik dacht zelf eerder Mavericks of Yosemite.

25 minutes ago, Dennis1992 said:

Zo is het niet bedoeld in ieder geval. Sterker nog, ik wist niet eens uit mijn hoofd dat SIerra nog op een macbook van 2005 kon, ik dacht zelf eerder Mavericks of Yosemite.

Het is niet dat perce. Maar de volledige uitleg, ook over de processor. Alsof anderen te dom zijn om die dingen te kunnen weten. Ma soit maakt verder niet uit. on topic terug. Beter geen mods, batterijen, laptops in de vriezer leggen.

Voor een vast gedraaid tankje werkt het in vele gevallen prima.