Jump to content

Joyetech E-grip 2 gaat niet meer open


Guest lauekraan

Recommended Posts

Guest lauekraan

Ik heb sinds een tijdje een joyetech E-grip 2, nu wilde ik hem net bijvullen, maar krijg hem niet meer open.. iemand enig idee hoe ik hem open kan krijgen zodat ik weer verder kan dampen (en mijn sigarettenverslaving kan blijven onderdrukken)?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, lauekraan said:

Ik heb sinds een tijdje een joyetech E-grip 2, nu wilde ik hem net bijvullen, maar krijg hem niet meer open.. iemand enig idee hoe ik hem open kan krijgen zodat ik weer verder kan dampen (en mijn sigarettenverslaving kan blijven onderdrukken)?

Zo te zien heeftie een kindersluiting. Maar ik neem aan dat je hem eerst wel open kreeg? Misschien met een zakdoek of rubberen handschoenen ofzo proberen (meer grip)

 

en een 2de damper kopen als reserve :gek

Link to comment
Share on other sites

Heb je net flink gedampt en wilde je 'm daarna openmaken? Dan kan het zijn dat de boel wat opgezet is. Even laten afkoelen en weer proberen.

 

Anders is het toch echt spierballenwerk. Heb je toevallig een rubber lapje in huis? Of iets anders wat veel grip heeft? Dan kan je het deksel vasthouden en de mod draaien (meer hefboomwerking). Vriendelijke buurman? Vriendje, man, oid? Die werken meestal ok erg goed.. ;)

 

Voor de volgende keer dan niet zo vast dichtdraaien. Er zit een rubber ring die de boel dichthoudt, vast is vast..

Link to comment
Share on other sites

Guest lauekraan
Just now, Dennis1992 said:

Zo te zien heeftie een kindersluiting. Maar ik neem aan dat je hem eerst wel open kreeg? Misschien met een zakdoek of rubberen handschoenen ofzo proberen (meer grip)

 

en een 2de damper kopen als reserve :gek

Hij heeft inderdaad een kinderslot. Kreeg hem eerst wel gewoon open. Ik ga even klieren met inderdaad een handschoen/een zakdoek

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sxt said:

Je kan je tankje ook even in de vriezer leggen. Dat helpt bij mij meestal.

Zover ik zie is het een aio, maar ik zie ook bij rookwinkel een foto waar een losse tank op zat. Maar accu’s en mod in elk geval de vriezer NOOIT in. 

 

@lauekraan Alleen het tankje,  doe ik ook wel eens. Vooral bij nieuwe tankjes zit het soms muurvast. In een griplockzakje, en dan 15-30 min in de vriezer. Niet te lang want het is glas. Is het een all in one? Foto :)

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, TheRich said:

Niet met mod eraan vast.. Batterij niet in de vriezer leggen!

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery#Extreme_temperatures

¨Consumer-grade lithium-ion batteries should not be charged at temperatures below 0 °C (32 °F). Although a battery pack[103] may appear to be charging normally, electroplating of metallic lithium can occur at the negative electrode during a subfreezing charge, and may not be removable even by repeated cycling.¨

 

Maar dat gaat over laden.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, frans_2 said:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery#Extreme_temperatures

¨Consumer-grade lithium-ion batteries should not be charged at temperatures below 0 °C (32 °F). Although a battery pack[103] may appear to be charging normally, electroplating of metallic lithium can occur at the negative electrode during a subfreezing charge, and may not be removable even by repeated cycling.¨

 

Maar dat gaat over laden.

De 18650 worden ook  batterijen worden ook gebruikt in tesla’s ( die willen natuurlijk niet zeggen welk merk maar het zal wel een van de bekendere zijn)

Ik vermoed dat die ook wel tegen een beetje vries kunnen. Maar ik zou het ook niet testen op -18 ? met je eigen mod.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest lauekraan

Ik heb hem uiteindelijk bij een winkel moeten open maken Haha, moest er zoveel kracht bij zetten dat ik bang was dat ie stuk zou gaan.

Maar ik kan ondertussen weer vrolijk verder dampen, bedankt allemaal!

Link to comment
Share on other sites

On 16-4-2018 at 15:07, TheRich said:

Niet met mod eraan vast.. Batterij niet in de vriezer leggen!

Ben wel ff benieuwd waarom niet? Ik had tijdje terug een oude laptop maar dan ook echt oud. En deze had ik in de zomerdag altijd op schoot. En je raad het al ding raakte altijd overhit en sloeg in de veilige modus. Sindsdien smeet ik dat ding met lader en al altijd in de vriezer. Half uurtje ongeveer denk ik (lette daar nooit zo op) en ik kon weer voor een uurtje a twee weer verder. Als ik mij niet vergis zitten in de accu van een laptop ook 18650 batterijen toch? Dus waarom geen mod met batterij in de vriezer. Soms doet koeling wonderen?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nou ja, wist ik dus niet, heb net even een snelle goochel gedaan en het schijnt weldegelijk te kunnen. En dan heb ik het over de batterijen, iig li-ion. Dan nog zou ik geen mod in de vriezer doen, vanwege mogelijke condensatie van vocht in de mod en de schade die dat mogelijk kan aanrichten. De vele ventilatiegaten in mods maken ze over het algemeen niet erg waterdicht. Maar dan gaat het meer over mijn gevoel en preventie van schade

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Jayjay said:

Ben wel ff benieuwd waarom niet? Ik had tijdje terug een oude laptop maar dan ook echt oud. En deze had ik in de zomerdag altijd op schoot. En je raad het al ding raakte altijd overhit en sloeg in de veilige modus. Sindsdien smeet ik dat ding met lader en al altijd in de vriezer. Half uurtje ongeveer denk ik (lette daar nooit zo op) en ik kon weer voor een uurtje a twee weer verder. Als ik mij niet vergis zitten in de accu van een laptop ook 18650 batterijen toch? Dus waarom geen mod met batterij in de vriezer. Soms doet koeling wonderen?

Ik lees dit stuk echt met verbazing grote vriend:gek Een laptop + lader in de vriezer zetten. Serieus, condens. Dat is gewoon niet goed. Misschien merk je dat niet meteen, maar na een tijdje gaat dat roesten. en stopt ie er mee. Vaak zat hoor je ook met telefoons die nog werken als ze in aanraking komen met water, en na een tijdje kaptie alsnog er mee.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@TheRich dus het kan wel. Ik wist het niet hoor maar deed het gewoon. 3 jaar achter elkaar en heb de laptop nu 15 jaar (met mijn eerste ex samen gekocht) is het beste wat ze me na liet. Maar serieus @Dennis1992 ik ben een man van makkelijke voorzieningen treffen. Dat ding wordt gloeiend heet en het eerste wat ik me bedacht is ding in de vriezer met oplader en al. Waarom omdat je op de oplader alleen al een eitje kon bakken. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, Jayjay said:

@TheRich dus het kan wel. Ik wist het niet hoor maar deed het gewoon. 3 jaar achter elkaar en heb de laptop nu 15 jaar (met mijn eerste ex samen gekocht) is het beste wat ze me na liet. Maar serieus @Dennis1992 ik ben een man van makkelijke voorzieningen treffen. Dat ding wordt gloeiend heet en het eerste wat ik me bedacht is ding in de vriezer met oplader en al. Waarom omdat je op de oplader alleen al een eitje kon bakken. 

Dan heb je wel mazzel dattie het nog doet na al die tijd moet ik zeggen. En die opladers, mwa das niet echt onbegrijpelijk dat die aardig warm kunnen worden. Althans, zo vaak gebruik ik mijn laptops niet, maar bijvoorbeeld mijn iPad en iPhone lader worden ook vaak super warm, maar de accu zelf wordt meestal niet zo warm. En da's ook belangrijk voor de levensduur van de accu natuurlijk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De batterijen ja, dus de accu van je laptop.. Je lader is niets over gezegd. En iets afkoelen is dan weer wat anders, maar selectief lezen kan altijd natuurlijk. :h20058:

Edited by TheRich
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Dennis1992 said:

Dan heb je wel mazzel dattie

Niks mazzel, dat noem je kwaliteit vriend daar kan een Chinees met xiamico tripple dual quad core pro uber laptop niet tegenop. En al helemaal geen halve afgebeten appèl. Het is gewoon een Toshiba  

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, TheRich said:

De batterijen ja, dus de accu van je laptop.. Je lader is niets over gezegd. En iets afkoelen is dan weer wat anders, maar selectief lezen kan altijd natuurlijk. :h20058:

Ja heb daar nogal vaak last van. Mijn oogjes lezen graag wat ze lezen willen.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, TheRich said:

De batterijen ja, dus de accu van je laptop.. Je lader is niets over gezegd. En iets afkoelen is dan weer wat anders, maar selectief lezen kan altijd natuurlijk. :h20058:

Heb je het tegen mij of tegen @Jayjay ?

11 minutes ago, Jayjay said:

Niks mazzel, dat noem je kwaliteit vriend daar kan een Chinees met xiamico tripple dual quad core pro uber laptop niet tegenop. En al helemaal geen halve afgebeten appèl. Het is gewoon een Toshiba  

Haha :gek Toshiba zijn in de regel goede laptops ja, maar dat een laptop de diepvries overleeft heb ik nog nooit gehoord. Nja eigenlijk ben jij de eerste van wie ik hoor dat ie de diepvries gebruikt als de laptop en lader warm worden :tong

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Dennis1992 said:

Heb je het tegen mij of tegen @Jayjay ?

Haha :gek Toshiba zijn in de regel goede laptops ja, maar dat een laptop de diepvries overleeft heb ik nog nooit gehoord. Nja eigenlijk ben jij de eerste van wie ik hoor dat ie de diepvries gebruikt als de laptop en lader warm worden :tong

Deze zomer maak ik een uitgebreide filmpje. Soms laat ik hem te lang zitten zit er een mooi witte laagje overheen. Nogmaals kwaliteit!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Dennis1992 said:

Heb je het tegen mij of tegen @Jayjay

Gooi jij ook laptops in de vriezer dan? Wat denk je zelf? 

 

Maar goed, blijkbaar doen ze dingen anders daar in het hoge noorden.. Hier laat ik mn laptop dan schoonmaken, of koop ik een usb koelingsplatform voor 2 tientjes, wordt de boel ook niet zo warm.. Maar ja, dat is dan de Randstad, daar snappen ze het niet.. :5acd0fe63f7ea_imageproxy(5):

 

https://www.bol.com/nl/p/notebook-cooling-stand-laptopstandaard-koeler-ventilator-standaard-laptop-cooler/9200000082349379/?suggestionType=browse&bltgh=uaSq8okOAZNDTaAbNo9E6A.1.3.ProductPage

Edited by TheRich
Link to comment
Share on other sites

Mijne half afgebeten appel is ook ruim 10jaar oud. Word wel warm maar niet heet. En zeker niet heet genoeg om hem in de vriezer te leggen. Dit is bij gebruik van photoshop en lightroom, en soms een beetje cinema 4d.  Wat zei je daar over kwaliteit @Jayjay ? ?

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sxt said:

Mijne half afgebeten appel is ook ruim 10jaar oud. Word wel warm maar niet heet. En zeker niet heet genoeg om hem in de vriezer te leggen. Dit is bij gebruik van photoshop en lightroom, en soms een beetje cinema 4d.  Wat zei je daar over kwaliteit @Jayjay ? ?

 

Geef je nog 5 jaar dan gaat ook jou appeltje in de vriezer.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...