Jump to content

TC settings niet helemaal juist?

Recommended Posts

Hoi! Gisteren heb ik een stukje Flatwire SS316L bemachtigd om eens te gaan experimenteren met de TC functie op mijn Wismec RX gen3. 2 coils van 6 wikkelingen gemaakt, gespaced en gemonteerd op mijn Smok TFV12 RBA. Ik had dit tankje hier nog liggen dus leek me ideaal om eens te proberen. De weerstand komt uit op 0,19 Ohm.

Als ik mijn mod instel met TCR 0.00092, het vermogen op 70 Watt zet (dampt bij dit vermogen goed in VW) en de temperatuur rond de 250°C kies, kan ik slechts enkele keren dampen voordat hij het vermogen naar de coils afsnijdt. Wat doe ik verkeerd?

@Dennisvc

(disclaimer: Ik neem aan dat je de referentieweerstand op kamertemperatuur juist heb ingelezen, de TCR instellingen goed staan, alle contactvlakken en schroefjes schoon zijn en goed contact maken. Edit2: voor de argeloze voorbijganger: VW dampen met TC materiaal is alleen 'veilig' met SS/RVS coils. Doe dit niet met Ni200 en/of TI.)

Als je met de dual coils lekker dampt met VW op 70W zou je kunnen kijken of je dezelfde dampbeleving krijgt als je TC instelt op 70W en de max temperatuur die mogelijk is. Aangezien deze temperatuur niet bereikt zal worden, grijpt TC niet in en damp je gewoon VW met 70W (in het plaatje onder; rechter situatie, de onderste stippellijn). Als je niet dezelfde beleving krijgt, is er iets anders aan de hand.

Als dat wel zo is, de temperatuur op 250°C zetten en dampende, het vermogen in stapjes verhogen naar 100W. Je zou nu meer en meer naar een TC dampbeleving gaan (linker situatie in plaatje onder). Het zou zo kunnen zijn dat de temperatuur niet accuraat is en dat je wat hoger dan 250°C moet instellen maar dat is pas aan de orde als alles met TC naar behoren werkt.

57af54a40ca6d_TCversusTLd.jpg.2c81d056445658ea26bd8ecd50080cfa.jpg

Edit: voor meer informatie over TC zie onze Wiki: https://www.dampforum.nu/dampwiki/batterijdragers/tc-mods/

Edited by Bobby
  • Like 1
  • Thanks 1