Jump to content

Juggerknot RTA review

Recommended Posts

Deze RTA is al sinds Oktober vorig jaar op de markt, maar nooit aandacht aan geschonken.

QP designs is de fabrikant van de Juggerknot, dat is een bedrijfje uit Canada.

Het is een oversized RTA die voor veel mensen afschuwelijk lelijk is en voor sommige is ie mooi, beetje zoals de Aromamizer enz dat zijn ook oversized tanks en toch veel fans voor.

Ik vergelijk het met een uit de kluiten gewassen OBS engine RTA, bijna hetzelfde maar dan groter (en ook beter).

Deze RTA is niet goedkoop, online prijzen tussen de 80 en 100€.

Maar ik heb deze voor een verminderde prijs kunnen kopen bij Masquevapor uit Spanje, daar moesten ze van hun niet TPD compliant stock af en alle tanks boven de 2ml waren dus afgeprijsd.

Ik heb er net geen 60€ voor betaald, is ondertussen wel al uitverkocht.

Het is net zoals de OBS engine met de airflow bovenaan, maar echt top airflow zoals bij de engine is het niet.

Bij de engine is het echt top airflow, bij deze Juggerknot zit de airflow opening bovenaan maar de airflow komt wel uit onder de coils.

Wat krijg je:

- Juggerknot RTA

- 2x ultem tanks

- 1x pyrex glas

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- Inbussleutel

4DJ4R5F.jpg

De verpakking:

i61QrCm.jpg

Ja zoals ik al zei het is een oversized RTA, onderaan de base is 24mm en dan heb je een 28mm en 31mm tank sectie.

Het ultem is polished ultem en dat vind ik toch wel mooier dan het "Chinese" frosted ultem.

tzoNYTW.jpg?1

Alles is wel mooi afgewerkt.

LIYJuam.jpg

Onderaan, 510 steekt genoeg uit om zelfs op een hybrid te gebruiken.

e5jkKwo.jpg

Airflow opening zit dus bovenaan en het is een DL tank, maar ondanks de grote openingen is de airflow toch meer restricted dan de meeste andere dual coil RTA's.

1fUYWiB.jpg

Om te vullen is het net hetzelfde als bij OBS tanks, gewoon omhoog schuiven en daar zit de vulopening.

v6Iwin8.jpg

Dan de tank opties, dit zijn ze:

IGs5wBp.jpg

Met de ultem bubble tank heb je dus een diameter van 31mm en 6ml inhoud.

qBqLTbY.jpg?1

Met zowel de andere ultem en pyrex tank heb je een diameter van 28mm en 4ml inhoud.

DgtMKXq.jpg?1

svTPxRH.jpg

De standaard driptip is ook polished ultem en 810 formaat.

tR3JbML.jpg

Hier is binnenkant van de kamer, ook hier alles netjes afgewerkt.

Dit lijkt een grote ruimte maar met je coils en katoen in het deck is het helemaal niet zo groot.

GfKH6LM.jpg

D0Z0D4A.jpg?1

Dan het build deck, dit is gewoon een postless build deck en niet echt iets speciaal.

Zijn veel RTA's die soortgelijk deck gebruiken.

WmyYdhj.jpg

keU1KY9.jpg

r2OXqlE.jpg

In deze RTA wou ik nog een mooie alien coils stoppen, ik maak niet veel alien coils omdat het een gedoe is om te maken en ook omdat ze niet veel beter presteren dan fused claptons en staple coils.

Maar ik heb dus een mooi setje alien coils gemaakt, wel drie keer opnieuw moeten beginnen maar toch uiteindelijk een paar mooie coils kunnen afwerken.

kXraWeU.jpg?1

sUkvtwf.jpg

c80l0bL.jpg

iLmaGig.jpg

Wicken is helemaal niet zo moeilijk, je moet je katoen wel mooi uitkammen en de zijkanten wat afknippen om alles mooi in de openingen te krijgen.

YnhrneN.jpg

0.18ohm voor dit setje is niet slecht, volgens de berekening moest het 0.15 uitkomen maar die 0.03ohm merk je toch amper iets van.

kQdr8gB.jpg

Hier de Juggerknot naast de 25mm Asmodus Zesthia RTA.

b6Vovgb.jpg

En op een mod, de GTRS Vboy.

Xn2Ckyz.jpg

Mijn bevindingen:

- Ja hier kan ik enkel de loftrompet uithalen.

- Smaak is heel heel goed, ik had niet gedacht dat ik een betere dual coil RTA ging vinden die mijn Reload RTA van de troon zou stoten.

- Airflow is heel "smooth", het is een DL vape maar toch meer restricted dan de meeste andere dual coil tanks.

Dit heeft volgens mij te maken omdat de airflow langs boven gaat en dan langs de kamer onder de coils uitkomt.

Bij andere RTA's komt de airflow onderaan binnen en heeft een veel kortere weg af te leggen en zo krijg je volgens mij meer airflow.

- Bouwkwaliteit is uitstekend, alles werkt goed en loopt vlot.

- O-ringen en build deck schroefjes zijn degelijk.

- Drie tank opties is mooi en als je het ultem niet mooi vind kan je nog altijd het pyrex glas gebruiken.

- Het ultem is polished, dat vind ik persoonlijk mooier dan het frosted ultem.

- De looks zal niet iedereen aanspreken en de prijs ook niet, maar goed smaken verschillen gelukkig maar.

- Met de airflow bovenaan moet je u geen zorgen maken op gebied van flooding en lekken, natuurlijk als je te weinig katoen gebruikt zal het uiteindelijk wel lekken.

Ik kan maar twee nadelen opnoemen, al zijn dat wel persoonlijke nadelen.

- Ik had liever de build deck schroefjes in een andere positie gezien zodat exotisch coils met brede platte beentjes niet geplet worden.

Maar het is slechts iets meer gepruts om je coils uit te lijnen, het uiteindelijke resultaat blijft hetzelfde.

- Ik had graag een pyrex bubble tank gezien naast de ultem bubble tank, maar vier tank opties was misschien wat veel voor QP designs.

Edited by Jim
  • Like 8
  • Thanks 2

Om eerlijk te zijn bevalt de review me beter dan het uiterlijk van de tank,wat een lelijk dik gedrongen geel ding is dat tankje zeg.Misschien dat de smaak hem red,dat blijft toch het belangrijkste.En het deck ziet er op het oog enorm degelijk uit,lijkt bijna wel gesmeden staal.Kan volgens mij niet veel aan kapot.

• Like 1

Een diameter van 28 mm en dan nog maar 6 ml ,toch wel weinig.

Mijn ijust 2 is 22mm en 5,5 ml .

Natuurlijk is de smaak belangrijk.

Ik heb al veel te veel tankjes en dripper's ,dus ik ga niet op zoek.

Maar ik ga de tip wel doorgeven aan vrienden en kennissen die dampen

Op deze mod met een andere driptip is de Juggerknot al iets minder "lelijk".

A1DFMX2.jpg

@K&H: wat vind je van de airflow bij deze RTA, is dat niet één van de betere airflows die je al gedampt hebt bij een dual coil RTA?

Ik heb er nu al makkelijk 40-50 verschillende kunnen testen en deze Juggerknot staat met gemak in de top 3 van beste airflows die ik al getest heb.

• Like 2
17 hours ago, Jim said:

Op deze mod met een andere driptip is de Juggerknot al iets minder "lelijk".

@K&H

Oh inderdaad dat is m.i. al stukken beter,zo vloeit de tank en mod wat beter in elkaar over.En is dat gele bubbel gevoel verdwenen ?

En sorry @K&H maar ik krijg je met geen mogelijkheid uit die quote.

Edited by Brouwke
Veel ?
  • Like 1
18 hours ago, Jim said:

@K&H: wat vind je van de airflow bij deze RTA, is dat niet één van de betere airflows die je al gedampt hebt bij een dual coil RTA?

ja idd is zalig,  zelfde met de smaak. een goede koop is deze

volgens een review dat ik zag op yt zou het het ook gelimiteerd zijn van hoeveel ze er van maken, of het juist is weet ik niet.

Ja hoe meer en langer ik de Juggerknot gebruik, hoe beter het is.

De erg rustige airflow zijn het grootste pluspunt, 0,0 turbulentie en de RTA die het minst geluid maakt tijdens het dampen uit mijn ganse collectie.

Het enige waar de Reload een puntje voor heeft is de looks, voor de rest niks.

42 minutes ago, JJ76 said:

Goeie review bedankt Jim, zit er zelf ook al een tijdje naar te kijken, als die niet onder doet voor de Reload is het wel verleidelijk.

• 2 months later...

Shenray/Ulton Juggerknots hitting the market. Ik herinner me dat je behoorlijk enthousiast was, @Jim - over het origineel dan welteverstaan. Maar ik zie dat je 'm recentelijk toch van de hand hebt gedaan. Mag ik vragen hoe dat zo?

Ik vind het wel een overweging, 6ml maar toch een fatsoenlijke flavour-tank. De authentic is me wat te prijzig, maar een SR kloon durf ik wel aan.
gbmfm-1.thumb.jpg.6ebdefeb00cabb1e4c2f082210e00eae.jpg

• Haha 1

@monotom:

Terug verkocht omdat ik dual coil RTA's niet vaak genoeg gebruik en alles wat ik niet vaak gebruikt verkoop ik terug.

Is wel de beste dual coil top airflow RTA die ik ooit getest heb tot nog toe.

Ben momenteel de Zeus dual coil aan het testen en die is belange zo goed niet als de Juggerknot.

Voor die prijs is de clone van de Juggerknot wel leuk om eens te testen.

Deze RTA presteert wel het best met brede exotische coils, voor microcoils is er teveel airflow die verloren gaat langs de coil.

On 23-6-2018 at 20:40, Jim said:

@monotom:

Terug verkocht omdat ik dual coil RTA's niet vaak genoeg gebruik en alles wat ik niet vaak gebruikt verkoop ik terug.

Is wel de beste dual coil top airflow RTA die ik ooit getest heb tot nog toe.

Ben momenteel de Zeus dual coil aan het testen en die is belange zo goed niet als de Juggerknot.

Voor die prijs is de clone van de Juggerknot wel leuk om eens te testen.

Deze RTA presteert wel het best met brede exotische coils, voor microcoils is er teveel airflow die verloren gaat langs de coil.

Helder, dank voor de uitleg Jim! 

Ik zou gevoelsmatig nog eerder de DF Themis overwegen dan  de Zeus, maar (jouw eigen en andere reviews van de Juggalo Knots) + (klonenbakkert Shenray on stage ) = een uitgemaakte zaak, ongeveer

Wat coils betreft, ik ben volledig over op RVS ribbon. Stevige coils, goed oppervlak met lage ramp up en down, het koekt niet aan cq is gemakkelijk weer schoon te krijgen,  het werkt prettig en het kost geen drol. Ik begin me steeds meer af te vragen waarom niet iedereen met dat spul zijn coiltjes flanst.
SKU 4455801

SKU 4455800

1 hour ago, monotom said:

Wat coils betreft, ik ben volledig over op RVS ribbon. Stevige coils, goed oppervlak met lage ramp up en down, het koekt niet aan cq is gemakkelijk weer schoon te krijgen,  het werkt prettig en het kost geen drol. Ik begin me steeds meer af te vragen waarom niet iedereen met dat spul zijn coiltjes flanst.
SKU 4455801

SKU 4455800

Op jouw advies heb ik hem besteld... 

1 hour ago, monotom said:

SKU 4455801

SKU 4455800

Dat zijn dus gewoon ontflapte Flaptons :ja

4 hours ago, Dr.Smoke said:

Dat zijn dus gewoon ontflapte Flaptons :ja

Flatwire toch?

Ik begrijp bij deze tank niet dat bruine, half doorzichtige glaasje. Ziet er vies uit, alsof je de laatste paar jaar de tank nooit hebt uitgespoeld.

On 25-6-2018 at 17:12, Raycoupe said:

Ik begrijp bij deze tank niet dat bruine, half doorzichtige glaasje. Ziet er vies uit, alsof je de laatste paar jaar de tank nooit hebt uitgespoeld.

PEI / ULTEM is nu eenmaal die kleur. https://en.wikipedia.org/wiki/Polyetherimide

De overige eigenschappen van dit spul maken het tamelijk geschikt voor gebruik in atomizers. Ik heb aardig wat drip tips van dit materiaal en krijg wel eens de vraag: "moet je dat niet eens schoonmaken, het ziet bruin van de nicotine" 😄

• Like 1
  • Haha 2
  • 1 month later...

Heb de Juggerknot vandaag binnen gekregen maar ik krijg de topfill met geen mogelijkheid open.  Ik durf niet met een tang te gaan wrikken. Zijn er forumleden die hetzelfde hebben ervaren?

Edit: Oke het is al gelukt met rubber handschoenen. Zat muurvast maar nu gaat hij wel.

Edited by Swiebertje
  • Like 1

Er zijn nu ook witte clear/frosted bubble tankjes voor te krijgen bij QP design voor de mensen die het ultem niet zo mooi vinden.

Moet je wel uit Canada laten overkomen.

• Like 1